BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor kristo » 01 Sep 2017, 08:30

Gefeliciteerd :D

Die sways zien er nieuw uit (met als nieuwe blauwe markeringen) ... :)

PU rubbers in de sway brackets zou ik ook eens moeten steken. ES heeft die 22mm algemene (nu ook specifiek voor de EK?), weet niet of er ook 26mm bestaat voor vooraan.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 01 Sep 2017, 09:18

kristo schreef:Gefeliciteerd :D

Die sways zien er nieuw uit (met als nieuwe blauwe markeringen) ... :)

PU rubbers in de sway brackets zou ik ook eens moeten steken. ES heeft die 22mm algemene (nu ook specifiek voor de EK?), weet niet of er ook 26mm bestaat voor vooraan.


Sway bars zijn inderdaad nieuw OEM.
ES-rubbers zijn diegene die bij AKR als passend staan voor EK9, dus deze maar besteld.
ES is ook bijna de helft goedkoper dan OEM dus keuze was ook snel gemaakt.

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 22 Okt 2017, 17:33

Tijd voor een update: 2 weken geleden de ASR en de 22mm swaybar achteraan geplaatst. Verschil is duidelijk merkbaar in vergelijking met de EK4 swaybar. Dan deze week de 26mm swaybar vooraan geplaatst (rotwerkje zonder brug :cheesygrin:).
Afbeelding

Rondom de endlinks ook vervangen door nieuwe van Tegiwa, dit omdat deze makkelijker te demonteren zijn dan roestige OEM's.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor kristo » 23 Okt 2017, 09:14

Goed zo. Je hebt gemerkt dat de boutjes een beetje schuin staan op het brace-vlak omdat de 'heupen' van het subframe een beetje schuin naar voren staan? Ik zie dat je de nieuwe ES maat brackets voor 22mm gebruikt hebt, ga ik ook nog doen. Ik zou ze wel zwart spuiten zeker als je er mee naar de keuring wilt gaan.

Dan deze week de 26mm swaybar vooraan geplaatst

Ja de uitlaat moet los lol. Heb je de originele endlinks moeten slijpen?

Rondom de endlinks ook vervangen door nieuwe van Tegiwa, dit omdat deze makkelijker te demonteren zijn dan roestige OEM's

Die OEM achteraan zijn bij mij twee keer na twee jaar geplaatst te zijn er moeiteloos afgekomen. Vooraan is een ander paar mouwen denk ik.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 14 Dec 2017, 19:05

Tijd voor een (winter)update.
EK9 swaybars zitten er nu een tijdje op, rijd toch wel stukken strakker dan voordien. Alleen achteraan een piepje sinds enkele weken, waarschijnlijk de PU-rubbers niet voldoende ingevet.

Gisteren winterbandjes laten plaatsen, kozen voor Uniroyal MS Plus. De stalen velgen (14") een likje verf gegeven, en afgewerkt met OEM chromen center caps.
Afbeelding
Afbeelding

Ook de middendemper vervangen. Dat was blijkbaar dringend nodig, al hadden ze het enkele weken geleden niet gezien op de keuring.
Na enkele kleine tikjes zaten er 3-4 gaten in van enkele centimeters. De goedkoopste op Ebay gezocht, 40 euro met verzending en alle pakkingen en bouten + na 2 dagen in huis en perfecte pasvorm :)
Afbeelding

Een tijdje geleden de claxon geupgrade naar een dubbele van een Accord (lage en hoge frequentie). Geen miep-miep meer, maar een fatsoenlijke claxon. :cheesygrin:
Afbeelding

Dan nog enkele onderdelen op de kop getikt, deze keer niet allemaal OEM :cheesygrin:

- Scarebird disk brake conversion kit, na de winter toch maar eens schijven achteraan plaatsen. Ik wou mijn originele ophanging achteraan behouden aangezien deze nog perfect is, dus deze kit uit de USA gehaald.
Afbeelding

- "Mugen" kleppendeksel, nu knalgeel, wordt waarschijnlijk zwart of rood.
Afbeelding

- OEM EK clock block off plate
Afbeelding

- OEM Domani Sneeuwkettingen
Afbeelding

- Domani & 96-98 EK Access brochures
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor Error » 15 Dec 2017, 08:50

Nice, die brakedisc conversie!

die claxon ook trouwens, ik had destijds een Opel claxon erbij geschakeld om van dat miepmiep af te zijn :mrgreen:

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor 15inch » 15 Dec 2017, 18:08

BrechtCivic schreef:Afbeelding


Sorry dat ik het zeg maar ik vind hem er nu toch wel heel droevig bij staan :huilt: en zelfs al richting pauperbak gaan met de verschillende bumpers, verschillende kleuren en dan nu alsof het lijkt dat ie op 4 thuiskomertjes staat. Moet ook afbreuk doen aan wegligging lijkt me en dat terwijl je volgens mij keuze hebt uit een behoorlijk arsenaal velgen die de auto veel minder afbreuk doen.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor Bob88 » 15 Dec 2017, 20:31

Top! Zeker die stalen velgen. Die verschillende kleuren is wel mweahhhh... maar goed. Mooi project om te blijven volgen :like:
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 16 Dec 2017, 19:52

Error schreef:Nice, die brakedisc conversie!

die claxon ook trouwens, ik had destijds een Opel claxon erbij geschakeld om van dat miepmiep af te zijn :mrgreen:


Inderdaad nice vind ik zelf ook :) Nu moet ik niet uitlijnen na de conversie. Gewoon trommels en ankerplaat eraf en dan deze beugels erop en daarna remmerij monteren.

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 16 Dec 2017, 19:59

Bob88 schreef:Top! Zeker die stalen velgen. Die verschillende kleuren is wel mweahhhh... maar goed. Mooi project om te blijven volgen :like:

Ja zoals in de folder he :) alleen deze zijn 14" ipv 13". 13" ging ook niet passen denk ik rond de 262mm remmen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor BrechtCivic » 16 Dec 2017, 20:04

15inch schreef:
BrechtCivic schreef:Afbeelding


Sorry dat ik het zeg maar ik vind hem er nu toch wel heel droevig bij staan :huilt: en zelfs al richting pauperbak gaan met de verschillende bumpers, verschillende kleuren en dan nu alsof het lijkt dat ie op 4 thuiskomertjes staat. Moet ook afbreuk doen aan wegligging lijkt me en dat terwijl je volgens mij keuze hebt uit een behoorlijk arsenaal velgen die de auto veel minder afbreuk doen.


Ja de kleurencombinatie is niet waw maar dat kont goed na de winter. Stalen velgen horen voor mij nu eenmaal bij de winterbanden.
Wegligging met deze bandjes is inderdaad minder, maar dat heb je met winterbanden. En uit mijn hele velgencollectie is er geeneen waarmee ik in de pekel wil rijden.

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor 15inch » 17 Dec 2017, 21:09

Mja als je toch al met de auto door pekel rijdt lijkt me pekel aan een stel OEM alu velgen van allerminste zorg. Velgen goed dik in de was zitten en ze lijden er niet eens onder. Alles in kleur zal hem weer goed doen ja, ben benieuwd!

Ik moest zelf laatst ook een afweging maken, maak ik 15" of 16" winterset...ik heb voor de verandering eens 16" met sportwinterband gekozen en geen seconde spijt van, niks ingeleverd aan wegligging, de set rijdt helemaal fantastisch in de sneeuw en ik kan er ook zo de Nordschleife mee op als ik wil. En als bonus weegt de combi nog veel lichter dan winterband op oem velg. Kortom mij krijg je niet meer terug op 15" (nick kan dus ook weg) :cheesygrin:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 15inch op 18 Dec 2017, 11:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor kristo » 18 Dec 2017, 11:03

Mooie updates!

Plan je nog Hardrace rubbers oid? Met Scarebird heeft Hondanickx ook eens geëxperimenteerd dacht ik. Nochtans hoef je enkel de sleeparm te swappen (en de remleidingen en ABS kabels ev. natuurlijk). Heb je geen ABS dan moet je ook de remdrukverdeler swappen enz.

Haha die sneeuwkettingen :D

Als ik mij niet vergis zijn dat wielmoeren voor op wieldoppen? Kun je de korte gesloten niet plaatsen?

Error schreef:... om van dat miepmiep af te zijn

Ik vind het iets sleeper hebben :mrgreen:

Betreffende de winterbanden: is wat smaller dan brééd niet beter id winter :hmmm: Als ik mij niet vergis zijn winter- en sneeuwbanden ook twee verschillende soorten banden :idea

Persoonlijk zie ik niet hoe het zout -hoewel ik dergelijke ritten zoveel mogelijk probeer te vermijden invloed heeft gehad op mijn velgen. Zelfde met de onderkant van mijn vorige trouwens. Ik ga dan wel enkele malen naar de carwash met onderaan ook sproei-installatie.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor 15inch » 18 Dec 2017, 11:49

Klopt, smaller is niet beter, met bredere banden sta je eerder stil op ijs en sneeuw en meer controle omdat je meer lamellen hebt(of over een breder vlak) die zich vastbijten, verbruik wel wat hoger natuurlijk.

Als er M(ud) + S(neeuw) symbool op de band staat is het geschikt/toegelaten voor sneeuw. Op winterbanden dacht ik standaard en op 4-seizoenen volgens mij niet altijd.

Ga je naar wintersportgebied dan is M + S Spec zowiezo verplicht en zou ik zelf ook stalen velg nemen ivm sneeuwkettingen.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: BrechtCivic Civic EJ9 Sedan

Berichtdoor Bob88 » 18 Dec 2017, 22:17

BrechtCivic schreef:
Bob88 schreef:Top! Zeker die stalen velgen. Die verschillende kleuren is wel mweahhhh... maar goed. Mooi project om te blijven volgen :like:

Ja zoals in de folder he :) alleen deze zijn 14" ipv 13". 13" ging ook niet passen denk ik rond de 262mm remmen.

En ja ik hou ervan... precies zoals in de folder :>>: Hahaha
Die velgen vind ik echt awesome. Die zou ik onder de mijn sedannetje nog wel willen schroeven. Top! Helemaal met die center caps!! :up: Lastig aan te komen zeker? En duur of zijn die velgen (en centre caps) nog een beetje betaalbaar? #durftevragen
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten
cron