Lars, 2019 RAV4 hybrid

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Mr kawa » 01 Jan 2013, 15:18

Lekker begin van een nieuejaar zeg...wat is t toch ook een diep diep triest volkje die k*t woute

Sterkte verder

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor ignition008 » 01 Jan 2013, 15:32

Wa een onzin joh pff rot wouten
Afbeelding

FAST ENGINEERING

Gebruikers-avatar
ignition008
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1977
Geregistreerd:
28 Mrt 2009, 18:54
Woonplaats:
ter-apel gr

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor scareface » 01 Jan 2013, 16:28

Lars schreef:- verlaging, aanlopende wielen - 220'euro boette


Is dit bijv. als je banden je fenders raken?

Met dat knopje waar slaat dat nou weer op?
Afbeelding
Honda civic EJ2 D15B7 SOLD
Honda civic EJ6 D16Y7 SOLD
Honda civic EJ2 D15B7 NEW

Gebruikers-avatar
scareface
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1135
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 19:50
Woonplaats:
Eibergen

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor [Anne] » 01 Jan 2013, 17:13

belachelijk dit!

er is toch geen wet die zegt hoe hoog of laag je auto moet zijn? daarnaast is gele lampen folie toch gewoon gekeurd en wordt ook gewoon verkocht etc. dus kunnen ze je ook niet op
pakken neem ik aan? en dat knopje.. gewoon belachelijk..

kun je niet in hoger beroep oid gaan?

echt zonde!

[Anne]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 130
Geregistreerd:
29 Mrt 2012, 15:26

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Al-X » 01 Jan 2013, 17:18

Reken maar dat ze op dat "te laag" wel een smoesje hebben, zoals belemmering van het verkeer (doordat je langzaam over drempels/slechte wegen moet) of beschadiging van het wegdek..
Er staat me overigens wel iets bij van dat je officieel gezien wel een minimale bodemvrijheid moet hebben. Althans, da's wat mij gezegd toen mijn auto in beslag werd genomen vanwege te laag. Jammer genoeg niet bij me opgekomen om te vragen of ik dat ook zwart op wit mocht zien, misschien een tipje voor Lars? Denk dat er wel meer mensen nieuwsgierig naar zijn :)

Folie over je lampen is sowieso niet legaal, ook niet APK goedkeur enzo. Waarom het dan wel verkocht mag worden? Zal wel de logische Nederlandse regelgeving zijn :emo:'). Die achterlijke boete van een fucking knopje, zou ik idd ook tegen in hoger beroep gaan, wat een onzin blijft dat!

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor EsSieJ » 01 Jan 2013, 17:22

Wat een onzin weer.. Hoeveel vrachtwagens rijden er wel niet rond met gele folie op hun koplampen. En nog wel meer gele/blauwe/oranje verplichting aan de voorkant.

Jammer dat je de shuttle nu wegdoet, ding is echt dik. Snap het echter wel....
Ja ik heb een auto.

Gebruikers-avatar
EsSieJ
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5535
Geregistreerd:
06 Jan 2008, 17:40
Woonplaats:
Rundumhause.

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Vladi » 01 Jan 2013, 19:07

Al-X schreef:Reken maar dat ze op dat "te laag" wel een smoesje hebben, zoals belemmering van het verkeer (doordat je langzaam over drempels/slechte wegen moet) of beschadiging van het wegdek..
Er staat me overigens wel iets bij van dat je officieel gezien wel een minimale bodemvrijheid moet hebben. Althans, da's wat mij gezegd toen mijn auto in beslag werd genomen vanwege te laag. Jammer genoeg niet bij me opgekomen om te vragen of ik dat ook zwart op wit mocht zien, misschien een tipje voor Lars? Denk dat er wel meer mensen nieuwsgierig naar zijn :)

Folie over je lampen is sowieso niet legaal, ook niet APK goedkeur enzo. Waarom het dan wel verkocht mag worden? Zal wel de logische Nederlandse regelgeving zijn :emo:'). Die achterlijke boete van een fucking knopje, zou ik idd ook tegen in hoger beroep gaan, wat een onzin blijft dat!


Staat niet zwart op wit, want die regel is er in Nederland (vooralsnog) NIET.
Het is wel zo dat banden (en eigenlijk bodem ook) geen aanloop/slijtsporen mogen hebben.

Verlichting mag niet gefolied of gespoten zijn, dat is de regel voor APK. Ongeacht of de folie rood paars groen of geel is en of je het koopt in Nederland of van een politieagent krijgt.

Vóór 1994 werden de meeste Franse modellen uitgerust met Gele koplampen, in hoeverre deze in deze regelgeving vallen weet ik niet, ik denk zelf dat dit net als al het andere van onze hobby gedoogd word.
Want bij het aanpassen van je auto verpest je de toegekende "Typegoedkeuring", en dat is in principe een regel waar ze ten allen tijde op terug kunnen vallen.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor B00ster » 01 Jan 2013, 19:21

Vladi schreef:
Staat niet zwart op wit, want die regel is er in Nederland (vooralsnog) NIET.

Vóór 1994 werden de meeste Franse modellen uitgerust met Gele koplampen, in hoeverre deze in deze regelgeving vallen weet ik niet, ik denk zelf dat dit net als al het andere van onze hobby gedoogd word.
Want bij het aanpassen van je auto verpest je de toegekende "Typegoedkeuring", en dat is in principe een regel waar ze ten allen tijde op terug kunnen vallen.

Zoals je al zegt Vladi gooit hier in nederland de typegoedkeuring voor de meeste mensen roet in het eten, vandaar dat er ook geen wet is en hoeft te zijn ivm de rijhoogte van een auto. Pas als er vonken onder de auto vandaan komen (schrapen) zal de popo hier echt op ingrijpen. Nu was het denk ik gewoon een beetje muggeziften gezien ook de boete voor het knopje. Wat betrefdt het gele koplampen, is het zo dat het niet is toegestaan iets voor de lampen te hebben, of het nou folie is of bullbars bij 4x4 wagens. Daarom is die boete ook, had je nou gewoon gele peertjes erin, hadden ze niets kunnen doen. Het is namelijk toegestaan in nederland om wit en/of geel licht te voeren aan de voorkant van de auto.
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Vladi » 01 Jan 2013, 19:32

Klopt helemaal wat je zegt Booster, maar om niet alles af te doen als "Mag niet, typegoedkeuring" probeer ik in te gaan op de opmerking zelf.

In bijvoorbeeld Duitsland, België en Oostenrijk hebben ze deze typegoedkeuring ook en moet je deze kunnen weerleggen bij aanhouding (Tüv etc) Maar daarbij zijn er ook nog regels wat betreft bodemvrijheid etc (Misschien onnodig, maar wel veel duidelijker voor de burger dan bij ons).
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Goelette » 01 Jan 2013, 19:47

zoals het er staat, gaat het helemaal niet om de bodemvrijheid, maar om het aanlopen van de wielen. En dat vind ik wel een terecht puntje. De koplampfolie staat buiten twijfel dat dat niet mag, en het knopje daar zou niemand aan gedacht hebben behalve die agenten, maar ook dat klopt natuurlijk wel. Bij een ongeval met afgesloten deur zou je er niet uit kunnen komen. Aan de andere kant, hoe zou die deur dan afgesloten moeten zijn... :)
Wel zuur dat ze zo op hun strepen gaan staan en je er uit pikken, maar het zijn wel terechte punten.
Honda: AS, AF Spyder, AF-Aanhanger, ED9H22, ED6 Roadster, PC800
Rover: 216 Cabrio
Renault: Goelette Pick-up, Goelette Bus
Ford: Galaxy TDI, Galaxy 2.3i

Gebruikers-avatar
Goelette
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 450
Geregistreerd:
24 Dec 2009, 17:36
Woonplaats:
limbèrreg

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Lars » 02 Jan 2013, 09:41

Ze hebben me aangehouden omdat ze vonden dat ik wel erg laag was, daarna hebben ze vastgesteld dat mn banden in mn kasten aanlopen met volledig insturen.. het lullige is nog: ik had een kwartier daarvoor met mn vriendin van wielen gewisseld omdat op mijn 13" staal betere banden zitten, dus als ik mn 13" ers er nog onder had gehad was er niks aan de hand geweest :cry2: de lenso's van mn vriendin hebben nutteloos dikke banden erop en daarom liepen ze aan..

wat betreft de bekeuringen, die voor het verlagen en het folie vind ik ook terecht, eigenschuld natuurlijk, alleen van het knopje viel mn bek open.. als er geen knopje zit kan van binnenuit de deur nooit op slot gaan, dus zouden ze met bijv een ongeluk altijd een open deur hebben..ik snap het idee erachter, vind alleen in mijn geval het niet die 120 euro waard..

kennelijk is het ineens verboden om een speurders link in je wie is wie te posten, dus voor de geinteresseerden in de shuttle, even zoeken op speurders of via pm mag ook.
De shuttle gaat weg omdat ik de shuttle juist leuk vond als die laag was.. een " Mpv" laag met dikke wielen, bleef een leuke verschijning.. als die straks weer hoog met staal is is er voor mij geen gein meer aan. en weer verlagen is ook geen optie want ik woon in een dorp waar maar 2 shuttle's rijden dus pikken ze me zo weer van de weg.
Afbeelding

Lars
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1251
Geregistreerd:
02 Jan 2007, 15:07
Woonplaats:
-Holland

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 02 Jan 2013, 19:10

Zo dan...

Bizar dit..

Van de centrale vergrendeling zou ik aanvechten.
Hoe zit het met een auto met het carjack systeem?
Deze gaan automatisch dicht als je gaat rijden en gaan pas open als het contact uit gaat. ( sleutel omdraaid )
Tijdens het rijden gaan de deuren alleen van binnen open.
Als je met deze auto een ongeluk krijgt springen volgens mij niet de deuren van het slot...

Stel, als je kinderen in de auto hebt zitten en deze is niet nieuw, dus heeft ook geen kinderslot, maar je doet doormiddel van het knopje de deuren op slot zodat de kinderen er niet uit kunnen.
Als je met deze auto een ongeluk krijgt gaat de deur ook niet open..
Raampje intikken en op de knop drukken... jep dat kan.. maar als er geen spanning meer is omdat de accu kapot is door de klap, tja... dan gaat ie niet open..

Dus eigenlijk elke auto met achteraf ingebouwde centrale vergrendeling zou een boete van 120 euro krijgen???
Zoals de Crx van mn vriendin... die regelmatig de deur op slot doet..

Ik vind dit de grootst mogelijke onzin.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Vladi » 03 Jan 2013, 10:35

Lars schreef:De shuttle gaat weg omdat ik de shuttle juist leuk vond als die laag was.. een " Mpv" laag met dikke wielen, bleef een leuke verschijning.. als die straks weer hoog met staal is is er voor mij geen gein meer aan. en weer verlagen is ook geen optie want ik woon in een dorp waar maar 2 shuttle's rijden dus pikken ze me zo weer van de weg.


Ik zou zelf eerder kiezen voor een dikke middelvinger en de auto aanpassen op een manier zodat ze er niets van kunnen zeggen.
Maar het is jouw keuze/jouw auto/jouw portemonee natuurlijk.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Toxic. » 03 Jan 2013, 12:24

zuur, maar indd zoals Vladi zegt. aanpassen die hap zodat je er mee kan blijven rijden!
Shuttles zijn egt vet :lol:
Life is to short to drive normal cars..

1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily

Gebruikers-avatar
Toxic.
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd:
18 Jul 2010, 19:10
Woonplaats:
wildervank

Re: Lars shuttle. -tegenvaller, shuttle te koop

Berichtdoor Lars » 03 Jan 2013, 14:44

Geen optie, heb een eigen bedrijf en de shuttle is nou niet echt mega representatief.. plus dat ik sinds kort samenwoon dus ook geen 2 auto's voor mezelf kan hebben aangezien we beide al n auto hebben..
Afbeelding

Lars
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1251
Geregistreerd:
02 Jan 2007, 15:07
Woonplaats:
-Holland

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten
cron