EJ9 B18C4 - 2:06,0 @ CPZ 1:59,0 @ Zolder

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 04 Apr 2017, 13:09

Zeker, hij staat bij het remmen iets naar voren maar bijna recht. Heb best wat met de rijhoogte gespeeld en dit geeft een fijne balans voor mn gevoel
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor 15inch » 07 Apr 2017, 18:16

Nikkored schreef:
Nu 5 seconden eraf schrapen. Iemand tips?


Ja, begin maar eens met 50kg eraf en 50pk erbij :smile:
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 07 Apr 2017, 22:30

50kg eraf gaat lukken, 50pk erbij.... nope
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Marsnel » 21 Apr 2017, 20:33

5 seconden eraf gaat je vooral veel geld kosten.

Denk dat er nog wel wat te winnen valt met gewicht besparing? Lexaan ramen, polyester deuren, lichtgewicht accu..
Weet niet wat voor bakverhoudingen je hebt, met een kortere final drive zou je ook nog wat kunnen winnen?
Voor wat breder rubber zoals je zelf al aan gaf (al geeft dit ook meer rol weerstand).
(zit hier niet dagelijks, dus misschien dat je deze mods al hebt ;) )

Verder de B18c4 omruilen voor een K20 met mods.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor 15inch » 22 Apr 2017, 08:31

Heb je nog onderstuur? Beter meer grip winnen door meer caster dan breder rubber monteren wat weer meer weerstand + draaiend gewicht is wat vertragend werkt. Met meer caster + LSD heb je aan 195 breed wel genoeg.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 23 Apr 2017, 00:38

Hi mars, bakverhoudingen zijn aangepast, bevalt super. @ dan, ik heb net zoveel overstuur als onderstuur, maar zou graag eens wat tractie winnen.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor 15inch » 23 Apr 2017, 12:26

Hmm ik zou dan de verstelbare rommel achter weer weghalen en OEM terugzetten met nieuwe bushings en OEM sport trailingarms rubbers plaatsen. Echt ''last" hebben van overstuur hoort echt niet op EK chassis.....dat je het afdwingt door keihard een haakse bocht in te gooien en dan gas los kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Voorkant kun je tractie winnen door zoals gezegd caster te verhogen. Bv door de armen links en rechts om te wisselen of door de bushings offset te monteren of door combinatie van beide voor max caster verhoging.....mits je over een bump steer gauge beschikt (!), want bumpsteer treedt zeker als je meer dan een graad caster verhoogd. En offset bushings monteren kan je niet doen met de standaard OEM bushings want die zijn veel te slap, ik heb zelf hiervoor veel stijvere bushings gepakt:

Afbeelding
Afbeelding

Die verst. camber arm zou ik echter ook weer afraden omdat een verlaagde EK al meer dan genoeg neg. camber heeft en meer caster ook tot extra dynamisch camber leidt, hierdoor heb je zowiezo al minder statisch camber nodig.

Ik heb mijn eigen bumpsteer gauge gemaakt voor dit doel:

Afbeelding
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Flip » 25 Apr 2017, 06:55

Sweet pokemon kaarten!
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 25 Apr 2017, 08:43

Bedankt voor de tips. Jaha pokemon. Nou last van overstuur, dat is het niet. Het is een mooie balans tussen onderstuur bij hard erin en overstuur bij gas los.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor FreakoRico » 25 Apr 2017, 10:05

Ik ben dan TOCH erg benieuwd waarom die pokemon kaarten daar liggen :P
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 25 Apr 2017, 11:03

Wss stond het ding scheef?
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor GoThanh » 04 Mei 2017, 13:00

Marsnel schreef:5 seconden eraf gaat je vooral veel geld kosten.

Denk dat er nog wel wat te winnen valt met gewicht besparing? Lexaan ramen, polyester deuren, lichtgewicht accu..
Weet niet wat voor bakverhoudingen je hebt, met een kortere final drive zou je ook nog wat kunnen winnen?
Voor wat breder rubber zoals je zelf al aan gaf (al geeft dit ook meer rol weerstand).
(zit hier niet dagelijks, dus misschien dat je deze mods al hebt ;) )

Verder de B18c4 omruilen voor een K20 met mods.


Mooie lijst van tips :P

Rij jij nog eigenlijk Marcel?

De 5 secondes eraf is idd niet zo makkelijk als je denkt, de eerste seconde van de 5 is niet zo lastig als de laatste seconde van de 5. Kost inderdaad meer geld. Onderstel nog wat strakker en optimaliseren (exotischere dempers en veren), slicks, of versere semis. Bak verhouding scheelt idd veel maar als je dat al hebt scheelt dat al en alle gewicht eruit.

Motor omruilen naar k20 maakt het ook leuk, K-serie op circuit geniet je heel veel van.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Marsnel » 24 Mei 2017, 20:13

GoThanh schreef:Rij jij nog eigenlijk Marcel?


Yup :cheesygrin: . Niet zoveel als vroeger maar af en toe pak ik nog een dagje mee.
Laatste tijd vrij veel moeten sleutelen om hem weer klaar te krijgen.
Volgende week 31e nog 2 uurtjes op zandvoort met Gummen.
Daarna wsl trackday doen op de Ring of Spa.

Sorry voor topic hijack.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 25 Mei 2017, 20:12

Jij mag dat, ouwe racert!
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: EJ9 B18C4 - 2:06,9 @ CPZ

Berichtdoor Nikkored » 16 Aug 2017, 20:43

Afgelopen weer meegedaan aan DF en er een 2:06,0 uitgeperst met bijrijdersttoeltje erin en oude banden. Die magische 2:05 komt in de buurt!
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten
cron