S4mmi's Integra DC5

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: S4mmi's Civic EP4; Update Blue DC5 Recaro's

Berichtdoor razer » 08 Okt 2012, 20:50

Past er perfect bij :up:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
razer
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 465
Geregistreerd:
16 Sep 2008, 14:21

Re: S4mmi's Civic EP4; Update Blue DC5 Recaro's

Berichtdoor hondazuidholland » 09 Okt 2012, 04:39

zeker een mooie ep.de kleur is ook nice.en de stoelen staan echt netjes. :up:
civic type r ep3.

hondazuidholland
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 7
Geregistreerd:
27 Feb 2011, 08:25
Woonplaats:
vlak bij rotterdam

Re: S4mmi's Civic EP4; Update Blue DC5 Recaro's

Berichtdoor «Wesley» » 09 Okt 2012, 11:05

Ik houdt eigenlijk niet van EP's maar vind dit echt een hele dikke auto!Stoelen staan zeker goed. :like:
Honda CRX EE8 '91
Honda Civic Aerodeck MC2 '98
Nissan 300ZX Z32 Twin Turbo Version-R '99

Gebruikers-avatar
«Wesley»
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 466
Geregistreerd:
20 Jun 2010, 10:38

Re: S4mmi's Civic EP4; Update Blue DC5 Recaro's

Berichtdoor GoThanh » 09 Okt 2012, 11:08

Nu nog een k20 :P
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: S4mmi's Civic EP4; Update Blue DC5 Recaro's

Berichtdoor s4mmi » 04 Jun 2013, 22:11

Lang geleden dat hier nog iets gepost is geweest. Ondertussen is er nogal een grote aankoop bijgekomen... Alle verschillende posts van de voorbije weken/maanden zijn hieronder bij elkaar gevoegd. Enjoy ;)

----------
Deze week roadtripje gemaakt naar Ierland samen met zero om de nieuwe aankoop op te halen.

Integra DC5, bone stock, iets meer dan 36 000 km en in mint condition. Uitgerust met startknop en de zeldzame hoedenplank :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met de Civic thuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

----------


De papiermolen is aan het draaien! Vandaag naar de douane geweest om vignet 705 te gaan halen, de technische fiche van de DC5 dat Honda Belgium moest afleveren stak ook in de bus. Merci daarvoor Bart! ;)
Qua papieren is alles in orde en kan ik nu naar de keuring om de homologatieprocedure op te starten, maar eerst moeten er nog een aantal zaken omgebouwd worden. Ik zou graag deze maand nog naar de keuring bollen als het wat meezit.

In tussentijd nog wat duidelijkere foto's die hem wat meer eer aandoen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

----------


Het is eventjes stil geweest rond de Integra in afwachting van enkele stukken. De keuring heb ik ook anderhalve week moeten uitstellen wegens twee adaptors voor de koplampen die in retard waren. Gisteren dan uiteindelijk de DC5 keuringsklaar gezet. RSX koplampen erin en mistlicht geïnstalleerd in het remlicht. De uitlaat hing er al een tijdje onder. Al bij al vind ik de RSX koplampen nog heel goed meevallen, ik had erger verwacht. Morgenvroeg homologatiekeuring en dan kan het dossier naar het Ministerie, fingers crossed! Dikke merci aan zero voor de elentriekwerken en aan Brecht voor de uitlaat in bruikleen te geven! ;)

RSX koplampen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Achterbank eruit gekegeld voor de bekabeling van het mistlicht.

Afbeelding

Afbeelding


Schakelaar wegwerken.

Afbeelding


Zero working his magic!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Eindresultaat.

Afbeelding


Lichten aan, mistlicht uit.

Afbeelding


Lichten aan en mistlicht aan. Bij het remmen gaan de 3 overige remlichten harder branden.

Afbeelding

----------


Afbeelding

:goed:
Heerlijk om er is effe mee tot de keuring te kunnen rijden en terug :party:
En nu wachten, wachten, wachten...

----------

LAATSTE UPDATE

Ondertussen heb ik al een uitnodiging tot betaling gehad van het Ministerie. Deze is al betaald, nu is het wachten op een bericht dat mijn dossier geopend wordt. Hopelijk is binnen een maand of 6 alles dan in orde...

s4mmi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
01 Dec 2011, 21:21

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor kevie » 05 Jun 2013, 04:58

Prachtige wagen ! :like:

Ik heb zelf het mistlicht in een van de achteruitrijd lampen gemaakt.
Laat je de koplampen nog ombouwen ?

Wat zijn je verdere plannen ermee ?
Laatst gewijzigd door kevie op 05 Jun 2013, 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor Boes16A2 » 05 Jun 2013, 07:51

Ah ik heb je EP laatst nog staan te bewonderen in Bilzen. die is heel netjes, dus ben benieuwd hoe de DC5 gaat worden. Maar wat een gedoe om een auto gekeurd te krijgen bij jullie zeg. dat gaat hier gelukkig toch wat makkelijker.

Ga je nu ook problemen krijgen om een schroefset en uitlaat met attest te vinden omdat daar niets voor te krijgen is?
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor swaptowin » 05 Jun 2013, 08:17

mooie dc5! voor het eerst blauwe interieur gezien haha :P

Gebruikers-avatar
swaptowin
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2764
Geregistreerd:
20 Apr 2012, 22:36
Woonplaats:
Eibergen

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor Toxic. » 05 Jun 2013, 08:47

fucking mooi geil monster bak.. droom auto.. :emo:') kwijl...
Life is to short to drive normal cars..

1# Honda civic coupe 94' D15B7 - Sloop und gone
2# Honda civic coupe 94' B16A2 - sold
3# Honda civic coupe 98' D16Y7 - Engine dead
4# Honda civic coupe 98' B16A2 - Engine dead, gonna get it turbo build
5# Honda civic coupe 98' D16Z6 - daily

Gebruikers-avatar
Toxic.
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1973
Geregistreerd:
18 Jul 2010, 19:10
Woonplaats:
wildervank

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor s4mmi » 06 Jun 2013, 23:02

kevie schreef:Prachtige wagen ! :like:

Ik heb zelf het mistlicht in een van de achteruitrijd lampen gemaakt.
Laat je de koplampen nog ombouwen ?

Wat zijn je verdere plannen ermee ?

Ik denk niet dat ik de koplampen nog laat ombouwen. Die RSX koplampen waren kostelijk genoeg en ik vind die heldere look vd koplampen nog wel meevallen. Liefst had ik de JDM koplampen gehouden en laten ombouwen maar RSX lichten was nu eenmaal de snelste optie om niet teveel tijd te verliezen in de homologatieprocedure..
Toekomstplannen zijn verlaging, intake, uitlaat en velgen. Zolang hij niet ingevoerd is komen er normaal geen updates. Gisteren heb ik wel al gemaild voor een Gruppe M die te koop kwam.... ;) Ik ben er nog niet helemaal uit, misschien dat ik hem compleet stock houd. We zien wel.

Boes16A2 schreef:Ah ik heb je EP laatst nog staan te bewonderen in Bilzen. die is heel netjes, dus ben benieuwd hoe de DC5 gaat worden. Maar wat een gedoe om een auto gekeurd te krijgen bij jullie zeg. dat gaat hier gelukkig toch wat makkelijker.

Ga je nu ook problemen krijgen om een schroefset en uitlaat met attest te vinden omdat daar niets voor te krijgen is?

Inderdaad, heel die homologatie is een regelrechte ramp... Hopelijk is hij dit jaar nog op de baan, in tussentijd is de Civic er nog :mrgreen:
Een schroefset met attest is (praktisch) onmogelijk om aan te geraken. De Belgische keuring accepteert alleen een GOCA-attest ( GOCA is de instantie die instaat voor autokeuring en rijbewijs in België). Vermits een DC5 nooit uitgebracht is in België bestaat er simpelweg geen GOCA voor.. De homologatiekeuring heb ik doorlopen met een aftermarket uitlaat zodat die uitlaat ook vermeld zou staan op het keuringsbewijs. Achteraf zag ik dat ze blijkbaar vergeten waren om de uitlaat te vermelden op het keuringsbewijs....

s4mmi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
01 Dec 2011, 21:21

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor kevie » 07 Jun 2013, 05:38

s4mmi schreef:Ik denk niet dat ik de koplampen nog laat ombouwen. Die RSX koplampen waren kostelijk genoeg en ik vind die heldere look vd koplampen nog wel meevallen. Liefst had ik de JDM koplampen gehouden en laten ombouwen maar RSX lichten was nu eenmaal de snelste optie om niet teveel tijd te verliezen in de homologatieprocedure..
Toekomstplannen zijn verlaging, intake, uitlaat en velgen. Zolang hij niet ingevoerd is komen er normaal geen updates. Gisteren heb ik wel al gemaild voor een Gruppe M die te koop kwam.... ;) Ik ben er nog niet helemaal uit, misschien dat ik hem compleet stock houd. We zien wel.


Gruppe M is een van de betere intakes voor de DC5. Ik heb zelf de Tegiwa replica van Gruppe M. Klinkt als een hoop gedoe daar in België. Hopelijk ben je snel door het proces heen en kun je hem gaan gebruiken. :)

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor ekdriver » 07 Jun 2013, 08:23

da hoort er echt bij! :) netjes :D!

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: S4mmi's Civic EP4; Integra DC5 gekocht!

Berichtdoor s4mmi » 04 Dec 2013, 19:28

Sinds vorige vrijdag staat de DC5 eindelijk op platen! :party: Uiteindelijk heeft alles 6 maand bij den DIV gelegen, wat al bij al nog goed meevalt. De eerste paar honderd kilometer zijn al achter de rug en de eerste lege naftbak is ook een feit. Wat ne geweldige auto toch! In zoveel opzichten anders dan de Civic waar ik toch ook altijd heel graag mee heb gereden. Nu eerst zien dat hij een van dees is een groot onderhoud kan krijgen.

In tussentijd nog een foto vanop de naftpompcrash vorige zaterdag, merci Joris! ;)
Afbeelding

s4mmi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
01 Dec 2011, 21:21

Re: S4mmi's Civic EP4 & Integra DC5; Integra is ingevoerd!

Berichtdoor kevie » 08 Dec 2013, 09:50

Proficiat en heel veel plezier ermee !

Wellicht dat we elkaar ooit eens treffen op een meeting !

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: S4mmi's Integra DC5

Berichtdoor s4mmi » 06 Dec 2020, 23:20

Blijkbaar ben ik hier al even niet meer geweest... :cheesygrin:
Ondertussen is de DC5 er nog steeds en zijn er al enkele dingen veranderd. De uitleg is echter voor een andere keer, in tussentijd zullen jullie het met foto's moeten doen.

Afbeelding20200718_144913 by Sam De Donder, on Flickr

Afbeelding20200720_135907 by Sam De Donder, on Flickr

Afbeelding20200718_114943 by Sam De Donder, on Flickr

Afbeelding20200322_205348 by Sam De Donder, on Flickr

s4mmi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 13
Geregistreerd:
01 Dec 2011, 21:21

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten
cron