Zo de laatste keer dat ik hier was heb ik gezegd een huis te willen kopen en dan de Civic weer de weg op moet, nu is dat eindelijk gebeurd dus zal ik hier maar weer eens updaten
Eerst even een schaamteloze copy/paste van Bimmerportal.
Laatste keer was ik druk bezig met het zoeken naar een schroefset, heb uiteindelijk rond de kerst vorig jaar een AP set gemonteerd en nog geen moment spijt gehad.
Montage was uiteraard zo gebeurd.
Vervolgens heb ik de auto op hoogte gezet met de contours, wat deze hoogte geeft op de zwarte style 32's.
Maar vond de zwarte velgen toch een beetje onder doen voor de auto, zijn namelijk bij lange na niet netjes en met spuitbusje gespoten.
Dus dan maar die terug onder de cabrio en de grijze set onder de sedan.
Verder na lang twijfelen toch de mistlampen geel gemaakt.
Toen eigenlijk vooral genoten van de auto, de planning voor 2017 was eigenlijk vooral een huis kopen.
Toch kon ik weer eens iets niet laten liggen en toch maar gekocht.
Andere binnenspiegel van een E36 met IR zender erin voor dus de zogenaamde "dikke" sleutel in te bouwen inclusief alarm.
ZKE had ik voor de zekerheid erbij gevraagd maar de centrale vergrendeling werkt ook op de bestaande van me auto, enkel de alarm optie moet aangezet worden door middel van coderen met een ADS interface. Hier zoek ik dan ook nog iemand voor.
Alvast nieuwe sleutels besteld na nog twee sleutels gehad te hebben met de printplaat.
En paar weken hierna gebeurde het, iemand liep met een aanhanger tegen de voorkant van me auto aan, gelukkig kwam de man het melden en is netjes een schadeformulier opgesteld.
Thuis maar even de zwarte nieren uit de kast gehaald voor tijdelijk.
Volgende dag gelijk even langs Zwartepoorte Goes gereden voor schadebedrag en wat het zou kosten om de linker achterkant mee te laten spuiten wat wel beviel. Dus afpsraak gemaakt dat ik het achterscherm in zou lassen en hem dan kwam brengen.
Nu was de planning om in de caab even het woon werk verkeer te doen en me vriendin op de scooter aangezien ze 4 km van huis werkte, gebeurde er dit.
Zitten twijfelen of we de cabrio naar de sloop gingen brengen of maken, dus bij Zwartepoorte geïnformeerd wat een inlas deel koste en dat viel gelijk mee €130,-.
Volgende dag gelijk maar begonnen 's avonds
Weer stevig
En helemaal klaar.
Even laten uitlijnen en toen begonnen aan me eigen auto, inlasdeel was al binnen gekomen.
Tussendoor nog de CDV valve gedemonteerd na goede ervaringen bij de Coupé
Fototje van de M50B25 inlaat die er nog steeds niet op zit :whistle:
Deel ingelast.
Hierna strak gezet en in de primer helaas geen foto van op de computer, dacht nog wel ergens op me facebook.
Maar goed auto weg gebracht en een Mini als leenauto meegekregen.
Heel leuke auto, kart gevoel is goed merkbaar :driving: Was wel blij toen ik weer in me eigen auto stapte want zo Mini is me toch een partij stug.
Na twee weken in de mini gereden te hebben mocht ik de auto weer gaan halen.
Dit is er allemaal nieuw opgekomen:
Voorbumper
Nierlijst
Motorkap
Verder is het linker zijscherm nog gespoten en natuurlijk achter, maar wat was die weer schitterend :shine: ben nu wel verplicht binnenkort de rest van de auto 3 stappen te polijsten om de swirls eruit te halen, maar wat een diepte in de kleur, Zwartepoorte Goes weer perfect gedaan.
Zoals je ziet ook gelijk de normale spiegels mee laten spuiten, kapjes moest ik hier nog terug monteren het zelfde geld voor de diffusor, PDC en spatlappen.
Chromen nieren hadden ze nog niet dus hadden zo lang de zwarte terug erin gezet.
Volgende ochtend gelijk even om de nieren gereden en laten monteren, had de vorige avond de rest al gemonteerd en de contours er weer even op gezet, de zilveren 32's waren weer toe aan nieuwe achterbanden :emo:
Nog geen week later het koopcontract getekend voor het huis wat ik gekocht heb, genoeg ruimte in de voortuin voor de BMW's en de Civic in de garage
Voetenverlichting toen nog ingebouwd.
Achterlichten nog even compleet rood gehad, met de keuring waar die gelijk doorheen ging er weer af getrokken, wil toch weer terug naar ambers achter maar nog even een rechter met correcte pinout zien te regelen en anders een keertje bij de dealer bestellen.
ATE Sportschijven met ceramische low dust remblokken (werkt echt!)
En afgelopen weekend een LTW wing opgehaald, geen OEM ondanks het zoeken maar een nette imitatie van Schmiedmann, deze wil ik van de winter laten spuiten samen met een nette kofferklep en het randje onder de kofferbak, ga hem erop zetten zonder risers.
Planning voor komende tijd is voornamelijk genieten en de M50 inlaat er toch maar eens op zetten.
En nu dan? Kan vertellen dat de M50 inlaat er nog steeds niet op zit
Maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, Civic is namelijk weer gekeurd met de nodige moeite en uitgaven om als daily te gaan dienen zodat de 328i lekker binnen in de garage kan staan van het aangekochte huis na al de werkzaamheden van hierboven.
De E36's worden namelijk belachelijk veel geld waard en is het eigenlijk zonde om er daily in te rijden.
Maar de Civic dus, waren een paar dingen slecht geworden in de loop der jaren.
Schroefset was zo lek als een mandje dus eerst gewacht op een tweedehands BC set, één kunnen kopen voor een mooie prijs.
Toen gaan keuren en was afgekeurd op een paar kleine dingen:
Gele lampen gaven verkeerd lichtbeeld
Remslangen zaten los voor (Zelf vergeten terug vast te tyrappen)
Camber arm speling
Trailing arm rubbers advies
Dus bestelling gedaan bij Derk, Hardrace toe en camber arms, ES trailing arm rubber, shortshift en lambdasonde (laatste was nodig omdat check light bijna elke rit aansprong)
(Lambda en shortshift geen foto van)
Terug naar de keuring gegaan en afgemeld
Na al die jaren weer in het oude vertrouwde Hondatje te rijden was echt weer om te genieten, ondertussen ook de auto alweer 10 jaar in bezit!
Er was alleen echt één ding waar ik me echt aan ergerde, de kromme middenpijp en de rotte standaard einddemper, dus de laatste update was een catback, afgelopen maandag opgehaald en dinsdag gemonteerd.
Geen foto gemonteerd, zal van de zomer met de andere wielen vast nog wel een paar foto's schieten!