Brett EK4 en AP1... P42

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor CIVIC sylverstone » 24 Jul 2013, 21:01

Al-X schreef:Stock B16 draai je geen 9K toeren mee, en op een (semi) gebouwde maar 250 pk draaien is schandalig weinig :P

Conclusie: hint niet duidelijk genoeg!


Als je de begrenzer eraf haalt wel :lol:

dit is toch een K20 uit een S2000 dan ??

CIVIC sylverstone
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1326
Geregistreerd:
24 Jul 2005, 12:58

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor Al-X » 24 Jul 2013, 21:37

Ja, maar voor hoe lang.. :emo:')

En een S2K is geleverd met een F20C, geen K20 :P
Allebei 2.0 4 cilinders met VTAK en VEEL toeren, maar toch

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor Betermans » 24 Jul 2013, 22:05

Fuckin nice Brett :up: !!!!!!

Maare... toch vindt ik het echt wel knap dat je wéér met Honda doorgaat! Als ik in jouw positie had gezeten met 2 kapot gelopen b18c's had ik al die Hondazooi in 1 week verkocht of anders op de sloop gezet en was ik een ander merk gaan rijden :emo:')
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor brett » 25 Jul 2013, 14:39

Heb ik ook serieus over na zitten denken.
Afgelopen weekend zelfs een kleine 700km met een E36 M3 cabrio gereden, maar dat is het ook niet.
Denk dat ik toch echt een jappen man ben.
De daily gaat ook nog een keer de deur uit en daar komt waarschijnlijk een familiebak voor terug, denk aan BMW 530i, 330i of toch een Accord Type S.




























Of heel misschien een FD2 Mugen RR. :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
brett
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 700
Geregistreerd:
26 Mei 2009, 17:03
Woonplaats:
Twente

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor CIVIC sylverstone » 25 Jul 2013, 16:03

Al-X schreef:Ja, maar voor hoe lang.. :emo:')

En een S2K is geleverd met een F20C, geen K20 :P
Allebei 2.0 4 cilinders met VTAK en VEEL toeren, maar toch


Tijdje tot die boem zegt :? het duur wel even :doh:

Dat wist ik niet ,dacht dat het dezelfde motorblokken waren en die in de S2000 gewoon 40 pk meer levert en is aangepast op de hogere toerentallen

Welke van de 2 ligt er nu in dan ?? F20C :roll:

CIVIC sylverstone
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1326
Geregistreerd:
24 Jul 2005, 12:58

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor Zwetje » 25 Jul 2013, 16:25

nee k20
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor timmie426 » 25 Jul 2013, 17:36

F20C is ook gemaakt voor achterwielaandrijving he :cool:
Maar inderdaad, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb het zelf ook wel, als ik iets anders snels rij dan mis ik een beetje de beleving (behalve dat het dan meestal rechtdoor nog wel wat harder gaat). Ik moet dan ook echt gewoon een rustige cruiser hebben, even iets totaal anders zegmaar, anders gaat het weer kriebelen.

Ik had laatst een Audi A4 2.0 TDI mee met een DSG bak en dat beviel me eigenlijk wel, vlotjes en een goede cruiser. Maar wanneer je dan die motor flink toeren hoort maken en sportief hoort schakelen en dan merkt dat hij in hoge toeren niet zoveel doet, dan heb ik toch altijd een soort van last van teleurstelling :?

Dat is denk ik ook de reden dat ik nog Honda rij :mrgreen: want voor het comfort hoef je het niet te doen in ieder geval
'03 BMW 525iA Special Executive
'01 Seat Ibiza 1.8 20VT Cupra

timmie426
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 165
Geregistreerd:
01 Apr 2012, 21:59
Woonplaats:
Zeist

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor JDM-civic » 25 Jul 2013, 19:53

Dat heb ik dus ook, de honda is zeer vermoeiend maar voor de fun super! Als daily een e60 en als fun de ek4 mja mijn geldboom wilt maar niet bloeien haha
Afbeelding

Gebruikers-avatar
JDM-civic
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1757
Geregistreerd:
25 Jun 2009, 19:28
Woonplaats:
Maaseik (Belgie)

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor CIVIC sylverstone » 25 Jul 2013, 21:11

Niks rijdt zoals een Honda met hoog toerenblok , meeste auto,s hebben meer koppel in lage en mid toeren als je dan doortrekt in de toeren :cry: gebeurt niks kakt in elkaar :doh: waar is de ervaring explosie alsof het blok uit elkaar gaat klappen en als je tegen de toerenbrenzer loopt je denkt van volgens mij kan die nog meer toeren maken :roll:

Honda blok is onderin soepel niet echt snel als je dan doortrekt naar 8000 rpm is het boven de 5500 rpm explosie :lol: :cheesygrin: :up: nu al in het rood :eek: opschakelen en gaat die weer :cheesygrin:

Een collega van me heeft een M3 en kon echt helemaal niet begrijpen ,dat ik een Civicje ( zoals hij het ziet) VTI kocht i.p.v een bmw 325CI , beiden geweldige auto,s maar wat wil je he

Als je eenmaal besmet bent :>>: niet meer te genezen :doc:

CIVIC sylverstone
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1326
Geregistreerd:
24 Jul 2005, 12:58

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor guido92 » 25 Jul 2013, 21:23

Helaas geld dat niet coor alle honda blokken, zoals de 1.4 xD hoe graag ik ook wil, boven de 5/6 k heeft amper nut haha.
Tenzij obd1 het meer en deels kan verhelpen:D

Maar net wat hier boven gezegd werd een b serie / ander dohc blok is gewoon een fantastische beleving , vooral de eerste keer

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor CIVIC sylverstone » 25 Jul 2013, 21:41

Met hoog toerenblok bedoelde ik ook B en K serie :pet: vindt dat alle honda blokken sowieso mooi lopen

In men vorige EP2 lag 1.6 Soch VTEC , prima blok liep mooi en best fel maar meer niet , het voldoet zeg maar :verveeld: toen deze nog in de EG ESI lag was dat wel anders :)

CIVIC sylverstone
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1326
Geregistreerd:
24 Jul 2005, 12:58

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor timmie426 » 26 Jul 2013, 00:14

Ja ach, andere auto's leveren meer een constant (lager) vermogen, maar als je dan harder gaat en de luchtweerstand toeneemt lijkt het net alsof de auto inkakt... In plaats van dat het een soort van lineaire versnelling wordt...
'03 BMW 525iA Special Executive
'01 Seat Ibiza 1.8 20VT Cupra

timmie426
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 165
Geregistreerd:
01 Apr 2012, 21:59
Woonplaats:
Zeist

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor Nasty » 26 Jul 2013, 10:39

CIVIC sylverstone schreef:Met hoog toerenblok bedoelde ik ook B en K serie :pet: vindt dat alle honda blokken sowieso mooi lopen

In men vorige EP2 lag 1.6 Soch VTEC , prima blok liep mooi en best fel maar meer niet , het voldoet zeg maar :verveeld: toen deze nog in de EG ESI lag was dat wel anders :)


De D16 van de ep heeft nooit in de esi gelegen, is een compleet nieuw ontwikkeld blok. Vooral oog op zuinigheid, koppel, stilte en comfort. Met mijn auto denk je altijd dat die start/stop functie heeft als je ergens stilstaat. Muisstil is die op stationair :) enorm verschil met mijn ej9
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor CIVIC sylverstone » 27 Jul 2013, 09:40

Dat is wat ik dacht omdat het allebij D16 Soch VTEC is en boring/slag hetzelfde zijn :)

Zuinig was die wel ja

CIVIC sylverstone
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1326
Geregistreerd:
24 Jul 2005, 12:58

Re: Brett EK4 ...... en EJ9. Nog maar een hint dan?? P38

Berichtdoor Nikkored » 27 Jul 2013, 11:54

Om echt mee te raggen is een honda vtec naruurlijk geweldig, echter brett, houdt je van autobahncruisen en wil je een degelijke daily, dan grijp je met een goed onderhouden bmw 6 cylinder niet snel mis.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten
cron