Er is weer redelijk wat gebeurd (al valt het voor een heel jaar wel mee ) - Setje 4-pots alcons voor een mooie prijs over kunnen nemen. Zonder brackets, dus die moesten nog gemaakt worden. Eerst geprobeerd op de ITR fusee's maar door deze klauwen moet is spacers gaan gebruiken en komen de velgen dus verder naar buiten... Dus ik hoopte dit met een camberkit op te vangen (de itr fusee's op de ED gaven max 1 graad camber met forse verlaging, dus ik hoopte nog flink te kunnen camberen). Skunk2 pro camberkit aangeschaft, maar dit bleek niet te werken. Als ik teveel camber zette kwam het fusee tegen de camberkit aan bij sturen... Dus setje crx fusee's gescoord en die zitten er nu weer op. Hier dus ook de brackets voor de alcon klauwen voor ontworpen.
Doordat ik toch met spacers moest gaan rijden en de nieuwe banden (Federal RS-R 595 205-50-R15) moest ik de schermen ook verbreden.
Met het oog op circuit rijden ook een sleepoog door de motorkap gemaakt, en hier een mooi covertje voor laten printen
Toen eindelijk naar de bank!
Marv van MP performance is er een dag mee bezig geweest, maar er waren een aantal kleine problemen op de bank waardoor we niet verder konden dan 5000 rpm. Hieronder een impressie van het geluid op de bank... Dit was toch iets heftiger dan verwacht...
Uiteindelijk de auto weer mee terug genomen om de problemen op te lossen. Na weer een paar dagen geknutseld te hebben, en ongeveer 300 meter te hebben gereden, erachter gekomen dat de eaton de rpm's toch niet helemaal leuk vond. Dus charger kapot, bouwt bijna geen druk meer op..
Heb nu een rotrex charger kunnen kopen (dit was sowieso al mijn plan als volgende stap), en gaan we hier weer mee verder hobby-en.
Zo, dat was hem weer! Volgend jaar gaan we het gewoon weer proberen
Best wat gebeurt in een jaar: jammer dat t resultaat er niet naar was. Maar met die rotrex moet dat goed komen
Kevinio doet t dus dan is t stoer : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune. Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods
Wel jammer dat de Eaton het niet overleefd heeft, uiteraard is de Rotrex qua efficientie beter. Maar het was wel cool geweest om de Eaton aan het werk te zien.
Het wordt een hele dikke auto in ieder geval!
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie!
Boes16A2 schreef:Best wat gebeurt in een jaar: jammer dat t resultaat er niet naar was. Maar met die rotrex moet dat goed komen
Ja, ik ga er vanuit dat dit beter moet gaan. Gaat ook niet op de max draaien.
kristo schreef:Dus je ontwerpt (en maakt?) zelf ook onderdelen? Knap
Zo veel mogelijk ja. Is ook de rede van het langdurige project
Kevinio schreef:Wel jammer dat de Eaton het niet overleefd heeft, uiteraard is de Rotrex qua efficientie beter. Maar het was wel cool geweest om de Eaton aan het werk te zien.
Het wordt een hele dikke auto in ieder geval!
Ja beetje jammer, maar het geluid was nooit goed gekomen op het circuit, dus met de rotrex zal dat iets beter moeten gaan.
Ik zal hier ook weer eens een update plaatsen. Het is alweer even geleden.
De civic rijdt eindelijk. Vorig jaar heeft de d16 met rotrex eindelijk zijn eerste gemapte meters gemaakt. Nog niet op de rollenbank geweest, maar wellicht dat we dat dit jaar een keertje doen. Maar dit jaar iig weer eens genoten van het rijden in de auto, daar was ik wel een keer aan toe
Op dit moment ben ik bezig een andere versnellingsbak in elkaar te zetten. En de eerste stappen voor de D17Z6 rotrex zijn ook gezet, maar de D17 zal dit jaar nog niet rijden.
Dit jaar ook van plan om weer eens op wat meetings te gaan kijken, dus wellicht tot dan!