Kristo's EK3: opvolgingsnieuwtjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Kristo's EK3

Berichtdoor 15inch » 31 Jul 2017, 10:46

kristo schreef:
Trouwens de huidige veersterktes (6/4,5) zijn te zwak om voldoende sportief te zijn naar mijn eisen: te veel inveren bij bochtenwerk. Denk nu richting 7/5. [eig heb ik nu 5,9/4,5 in Ks, de volgende praktische stap lijkt me nu 7,14/5,36 -de cijfers in K zijn onafgerond omdat de relevante Eibach ERS veren in lbs komen (400/300)]


Toch apart he, ik heb een zwaardere EK sedan met zwaardere motor en lichtere H&R voorveren en OEM EK9 achterveren op OEM Type R dempers die volgens mij al tegen een ton gelopen hebben en het ligt gewoon erg goed en solide in de bocht. Eerlijk gezegd beter zelfs nog dan toen ik vooraan de 7Kg veren had. :)
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Kristo's EK3: cruising

Berichtdoor kristo » 31 Jul 2017, 11:11

Het is eig enkel de voorkant die inveert, achteraan blijft ie goed strak/recht. Vroeger (Sport Kit bv) veert de achterkant in meer in dan de voorkant, nu is het dus omgekeerd.

Mss dat de H&Rs sterker progressief zijn dan gedacht?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: cruising

Berichtdoor GoThanh » 31 Jul 2017, 15:51

Wanneer stap je over naar EK4, is wel leuk enzo onderstel etc maar met vermogen van ek3 drukt dat toch de pret :P
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor kristo » 12 Aug 2017, 17:26

De toe-bout vast in de bus van de toe-arm is uitgeslepen en vervangen. De bus is aan beide kanten doorgeslepen: kant stelling tegen het metaal zodanig dat de kop van de bout los viel, kant chassis met een stukje over zodanig dat wanneer de arm verwijderd werd er een stukje bus met bout in de stelmoer bleef zitten om iets te hebben om te grijpen mocht de bout ook vast zitten in de stelmoer, gelukkig was dat niet het geval :cheesygrin:

Sfeerbeelden:
Afbeelding

Afbeelding

Eén kant afslijpen:
Afbeelding

Tussenresultaat:
Afbeelding

Daders en slachtoffers:
Afbeelding

Eindresultaat:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kristo op 14 Jun 2018, 08:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor chris1144 » 15 Aug 2017, 09:03

Mooi dat het gelukt is,

Maar ben je de PB blaster dan niet meer nodig geweest, en zat de bout echt vast enkel in het rubber?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor kristo » 15 Aug 2017, 09:20

De bout zat idd enkel vast in de bus. Daar kon de PB niet veel aan doen, de PB kon wel de randen van de bus lossen van het staal van het chassis. Daardoor kon de bout wat draaien, samen met het rubber weliswaar en in de arm, wat toch wat speling opleverde bij het slijpen.

De PB scheen iig goed te werken op de geroeste bouten toearm-sleeparm.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor BrechtCivic » 15 Aug 2017, 13:51

kristo schreef:Afbeelding


Ik zie nu dat je een ASR-brace hebt, geraak je hiermee in Belgie eigenlijk door de keuring ? Of elk jaar eraf halen ?
Ik wil er ook een steken i.c.m. EK9 swaybars, maar elk jaar wisselen zie ik niet zitten.

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor kristo » 15 Aug 2017, 15:28

Strikt genomen mag het niet.

Wisselen is niet moeilijk, zeker niet als je reserve onderarmen hebt: kun je de bar en de sway met endlinks en armen samen wisselen voor je reserve armen. Endlinks (toch deze) komen trouwens vlot los met een luchtding.
Laatst gewijzigd door kristo op 16 Aug 2017, 14:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor 15inch » 16 Aug 2017, 13:38

En nu een keer aan de roestbestrijding beginnen anders kom je in de situatie dat wanneer de vering eindelijk naar je wens is je bodem rot is. razz:
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Kristo's EK3: toe-bout vervangen

Berichtdoor kristo » 02 Sep 2017, 09:14

Hella led opzet derde remlicht geplaatst :cool:

Afbeelding
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: Hella led third brake light

Berichtdoor ger[ej9] » 06 Sep 2017, 13:38

Kristo alles goed? ik zag ergens op fb een ongeluk in belgie, zwarte civic met een velg die lijkt op die van jou?
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-wett ... -a3252390/
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Kristo's EK3: Hella led third brake light

Berichtdoor kristo » 06 Sep 2017, 15:37

Hoi, dank voor je bezorgdheid maar ik ben het niet -het lijkt me ook een MB en toch wat andere velgen -gelukkig :D
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: remmeuh

Berichtdoor kristo » 14 Okt 2017, 17:00

TRW schijven met DS2500 blokken geplaatst.

Meer hierover hier.

Afbeelding
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: remmen updateje

Berichtdoor kristo » 26 Jan 2018, 10:23

Ondertussen ...

De Ds2500 blokken vallen deze keer beter mee allicht door ze beter ingereden te hebben. Denk nu wel dat deze niet echt geschikt zijn voor op straat voor een EJ9, EK3 ed. wegens te weinig koude bijt. Dit mss vanwege het lagere gewicht tov zwaardere modellen waardoor de blokken niet warm genoeg worden om een zekere bijt te behouden. Ik denk er dus ook aan om de blokken te vervangen door DS Performance blokken.

Bij montage bleek dat de klauwen niet zo vlotjes losten zoals zou moeten. Dan maar gereviseerd met OEM dichtingen en zuigers. Eén dichting setje verloren gegaan. Alternatief was nieuw Centric of OEM setjes plaatsen. Na revisie zijn de remmen duidelijk en voelbaar progressiever.

Voor de, weerom groene, keuring de Koni Sport Kit terug geplaatst. Daarbij viel op dat de voorste veren iets sterker zijn dan de GC 5,9K veren. Dus deze 'laten zitten' maar wel de GC verlengde veerschotel daar op geplaatst want de daily rijhoogte is lager dan met de Sport Kit standaard. Veersterktes zijn momenteel dus ongeveer 7/4,3 waarbij de gewichtsverdeling redelijk evenwichtig is afgaande op de mate van inveren V/A in bochten. 7/5 en 8/6 staat nog steeds gepland als te testen.

Op de OEM (stijl) uitlaatlijn de demper vervangen door een ekte EG6 demper (thx Gunther) op aanraden van Dan '15inch' (hat-tip wink: ) motor pakt lichtjes maar merkbaar beter op doorheen alle toeren. Die draait als een zonnetje nog steeds. Ook twee OEM sierpijpje gekocht (EK3/EJ9 en EG6 model), beide zijn voor 48,6mm maar de EG6 oogt wel wat potenter :mrgreen: .

Wat NOS spullen gekocht aan een prijsje: endlinks vooraan, klauw linksvóór (ja, te laat natuurlijk :emo:') ), 1999 radio.

Hardrace street motor mounts gekocht. Worden binnenkort gemonteerd.

Volgende plannen: HR onderstel rubbers, roest ad flanken grondig aanpakken.

:wave1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Kristo's EK3: remmen updateje

Berichtdoor Kevinio » 26 Jan 2018, 13:23

Het nadeel van zo sierstukje is dat het er tussen gaat rotten.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten
cron