Ondertussen ...
De Ds2500 blokken vallen deze keer beter mee allicht door ze beter ingereden te hebben. Denk nu wel dat deze niet echt geschikt zijn voor op straat voor een EJ9, EK3 ed. wegens te weinig koude bijt. Dit mss vanwege het lagere gewicht tov zwaardere modellen waardoor de blokken niet warm genoeg worden om een zekere bijt te behouden. Ik denk er dus ook aan om de blokken te vervangen door DS Performance blokken.
Bij montage bleek dat de klauwen niet zo vlotjes losten zoals zou moeten. Dan maar gereviseerd met OEM dichtingen en zuigers. Eén dichting setje verloren gegaan. Alternatief was nieuw Centric of OEM setjes plaatsen. Na revisie zijn de remmen duidelijk en voelbaar progressiever.
Voor de, weerom groene, keuring de Koni Sport Kit terug geplaatst. Daarbij viel op dat de voorste veren iets sterker zijn dan de GC 5,9K veren. Dus deze 'laten zitten' maar wel de GC verlengde veerschotel daar op geplaatst want de daily rijhoogte is lager dan met de Sport Kit standaard. Veersterktes zijn momenteel dus ongeveer 7/4,3 waarbij de gewichtsverdeling redelijk evenwichtig is afgaande op de mate van inveren V/A in bochten. 7/5 en 8/6 staat nog steeds gepland als te testen.
Op de OEM (stijl) uitlaatlijn de demper vervangen door een ekte EG6 demper (thx Gunther) op aanraden van Dan '15inch' (hat-tip
) motor pakt lichtjes maar merkbaar beter op doorheen alle toeren. Die draait als een zonnetje nog steeds. Ook twee OEM sierpijpje gekocht (EK3/EJ9 en EG6 model), beide zijn voor 48,6mm maar de EG6 oogt wel wat potenter
.
Wat NOS spullen gekocht aan een prijsje: endlinks vooraan, klauw linksvóór (ja, te laat natuurlijk
), 1999 radio.
Hardrace
street motor mounts gekocht. Worden binnenkort gemonteerd.
Volgende plannen: HR onderstel rubbers, roest ad flanken grondig aanpakken.