De Ds2500 blokken ... Denk nu wel dat deze niet echt geschikt zijn voor op straat voor een EJ9, EK3 ed. wegens te weinig koude bijt. Dit mss vanwege het lagere gewicht tov zwaardere modellen waardoor de blokken niet warm genoeg worden om een zekere bijt te behouden. Ik denk er dus ook aan om de blokken te vervangen door DS Performance blokken
Ik ben beginnen ontkoppeld remmen: sindsdien blijven de blokken 'wakker'
de klauwen ... gereviseerd met OEM dichtingen en zuigers ... duidelijk en voelbaar progressiever
Nog steeds.
Veersterktes ... 7/5 en 8/6 staat nog steeds gepland als te testen
ERS 400lbs (7,1k) gekocht voor vooraan. Ietsje stijver, of volledig lineair, tov de Koni veren. Nu veert de achterkant (iets) meer in: in snelle bochten en bij 'gelijke' gewichtsverdeling bv met (half) gevulde tank. Dus volgende stap is 5,1/2k achteraan.
Op de OEM (stijl) uitlaatlijn de demper vervangen door een ekte EG6 demper (thx Gunther) op aanraden van Dan '15inch' (hat-tip
) Ook twee OEM sierpijpje gekocht
Hardrace street motor mounts gekocht. Worden binnenkort gemonteerd
Alle gemonteerd, ook de steun op het subframe -zónder dat te lossen
Chassis en interieur resoneren wat maar geen 'echt' getril tenzij een dash paneeltje
Motor pakt ietsje beter op bij gas- en versnellingswissel.
Investering: laatste NH0 lip enzow: