Milan’s Ringtool - JDM B18C

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor D-Per4mance » 17 Sep 2015, 22:08

Nee RB26DETT swap.

Ring in de regen is echt een drama. Baan is gladder dan een ijsbaan. Zeker Hocheichen, Kallenhard en Bergwerk is het net en zeephelling. Weet nog goed dat ik ooit een voorzichtig rondje in de regen deed en bij 2000rpm een halve mm gas gaf door Bergwerk, mijn neus schoof meteen een volle autobreedte naar buiten. Wel leerzaam trouwens.
Als je dat een keer ervaren hebt krijg je alleen maar meer respect voor de boys die tijdens de 24 uur met een of andere 600pk GT3 raket, door het donker en tussen verkeer door vliegen. Gehard titanium ballen hebben die boys.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor alxndr » 18 Sep 2015, 06:56

Wat fer zegt...alleen is het na wat keren geen drama meer maar the bomb. Blijft altijd spannend :drive2:
- Nürburgring: 1500+ laps and counting -
http://www.youtube.com/user/alxndr020/featured

Gebruikers-avatar
alxndr
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 910
Geregistreerd:
26 Mei 2008, 19:06

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor Flip » 18 Sep 2015, 08:29

Ring in de regen is machtig/prachtig.

Dan leer je pas echt je auto goed kennen :)
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor RC Power » 18 Sep 2015, 19:30

Ik deel bovenstaande.
ALs je er bent en het is nat juist de baan op. Vaak heerlijk rustig rijden en dan leer je je auto pas kennen.

Vind het altijd zo krom dat mensen zeggen dat het niks is en spekglad en niet te doen.
Meer dan de helft ligt een je eigen rijstijl of de afstelling van je auto etc.
De set-up in droge omstandigheden vraagt nu eenmaal andere disciplines dan in natte omstandigheden.

Eenmaal je de juiste settings hebt en er zelf op kan anticiperen in je rijgedrag dan is het heerlijk genieten.

Gebruikers-avatar
RC Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 459
Geregistreerd:
26 Mrt 2009, 20:17
Woonplaats:
Hoogvliet

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor kristo » 18 Sep 2015, 19:59

RC Power schreef:Eenmaal je de juiste settings hebt en er zelf op kan anticiperen in je rijgedrag dan is het heerlijk genieten.

Bedoel je nu dat je op nat andere settings behoeft?

Kan ik me best voorstellen maar wat doe je dan bij onvoorspeld of wisselvallig weer?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor RC Power » 18 Sep 2015, 20:06

Die heb je op de Ring heel veel.

Maar als je met sterk wisselende omstandigheden te maken hebt tijdens je lap moet je anticiperen en dan is het je rijstijl aanpassen aan het kunnen van je auto. Je kunt er nog steeds veel uithalen ook dan, al ben ik met iedereen eens dat je op de Ring voorzichtig moet blijven.

Zo kun je bijvoorbeeld op het nat proberen meer rust in de auto en je rijstijl te brengen, daar zijn ook diverse opties voor.
En op zich doe je dat al door je snelheid aan te passen, maar let ook eens op je versnellingskeuze voor een bocht ingaand. Dat kan enorm vee schelen op een complete lap en aan de balans / rust in de auto gedurende de voltooiing van een bocht en aansnijding van het vervolgtraject.
Hier is geen standaard in, aangezien elke auto anders reageert en andere koppelkromme en bakverhoudingen heeft, maar het aantal schakelmomenten en remmomenten op een complete lap, dus zeker op de Ring, heeft wel degelijk invloed op je eigen stresslevel (wat je al meer hebt in de regen) en op je eindtijd.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat je bedoeld.
In praktijk zijn dingen vaak duidelijker aan te geven en voor te doen dan op papier.

Gebruikers-avatar
RC Power
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 459
Geregistreerd:
26 Mrt 2009, 20:17
Woonplaats:
Hoogvliet

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor D-Per4mance » 18 Sep 2015, 23:47

kristo schreef:
RC Power schreef:Eenmaal je de juiste settings hebt en er zelf op kan anticiperen in je rijgedrag dan is het heerlijk genieten.

Bedoel je nu dat je op nat andere settings behoeft?

Kan ik me best voorstellen maar wat doe je dan bij onvoorspeld of wisselvallig weer?


Als je een hardheid verstelbare set dempers hebt kun je sowieso de demping wat zachter zetten. Misschien dat je met de bandenspanning ook nog wat kunt spelen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind de ring gewoon te gevaarlijk in de regen. Je hebt al 0,0 uitloop, als die halve meter gras dan ook nog nat is dan eindig je sowieso in de vangrail. Kun je nog zo voorzichtig zijn, er rijden ook een hoop andere debielen daar en het zou niet de eerste keer zijn dat ik om een blinde hoek een auto tegenkom die nog het meeste weg heeft van een kruising tussen een Ravensburger legpuzzel en een Tamiya bouwpakket voor gevorderden.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor alxndr » 19 Sep 2015, 11:10

D-Per4mance schreef: Ik vind de ring gewoon te gevaarlijk in de regen. Je hebt al 0,0 uitloop, als die halve meter gras dan ook nog nat is dan eindig je sowieso in de vangrail. Kun je nog zo voorzichtig zijn,

vraag maar aan Arwin, leen nooit je coupe uit aan iemand die zich snel verveelde in de regen :mrgreen: :cheesygrin:
(geen schade, arwis alleen 10 jr ouder geworden)
- Nürburgring: 1500+ laps and counting -
http://www.youtube.com/user/alxndr020/featured

Gebruikers-avatar
alxndr
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 910
Geregistreerd:
26 Mei 2008, 19:06

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p4

Berichtdoor Milan_S » 08 Okt 2015, 21:28

Tijd voor weer een update hier mensen!!
Na 5 weken wachten op m'n bestelling bij Biesheuvel is het dan eindelijk zover :>>: 2x de Sabelt GT-130
Zoals gewoonlijk kan ik geen seconde wachten na het uitpakken en moeten ze gewoon direct gemonteerd worden...

Afbeelding

Afbeelding

Overigens heb ik laatst een complete EK4 achterremswap opgepikt waar wat werk bij zit zodat ik niet stil hoef te zitten.
Deze trailingarmen wil ik laten poedercoaten, reviseren van de klauwen, eventueel nieuwe hub met verlengde draadeindes zodat ik wat spacers erop kan zetten (straks wordt ik nog een praler zoals Boes16A2)
Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik er zelfgemaakte gelagerde camberarms op ga zetten.
Over onderstaande foto zou ik graag wat meningen horen.

Ook de "custom" uitlaat in 3D getekend om het uitrekenen van de buislengtes wat gemakkelijker te maken.
Zo kan ik wat heen en weer schuiven met de complete lengte van de uitlaat.
Ik meen dat ik ook de flow kan testen met dit programma maar weet nog niet goed hoe.

Afbeelding

Afbeelding
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor Boes16A2 » 09 Okt 2015, 07:28

wordt echt een toffe auto zo milan, deurpanelen heb je ook mooi gemaakt met "porsche" door pulls :cheesygrin:

die camber armpjes weet ik niet of ik dat zou vertrouwen, aan de andere kant heb ik er made in taiwan D2 onder zitten, dus of dat nu zo veel beter is. maar goed als die breken geeft t wel apparte effecten zeg maar. :)
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor GoThanh » 09 Okt 2015, 10:14

Deur panelen zijn echt nice ja! Ik wil zoiets ook gaan maken want een EK deur is niet zo recht als een EG dus zon rechte plaat erop maken ziet er niet uit...

Word echt me winter project om alles ook zo netjes te maken aan de binnenkant :P
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor Kevinio » 09 Okt 2015, 10:22

Interieur is zeker heel erg dik zo! Ben wel benieuwd naar de uitlaat.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor kristo » 09 Okt 2015, 11:08

Boes16A2 schreef:die camber armpjes weet ik niet of ik dat zou vertrouwen

Denk als het materiaal van een bepaalde kwaliteit is dat er dan geen probleem is.

Blijft wel een cruciaal onderdeel natuurlijk :P
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor Milan_S » 09 Okt 2015, 11:17

kristo schreef:
Boes16A2 schreef:die camber armpjes weet ik niet of ik dat zou vertrouwen

Denk als het materiaal van een bepaalde kwaliteit is dat er dan geen probleem is.

Blijft wel een cruciaal onderdeel natuurlijk :P


Op de foto vindt ik de lagerkoppen nogal aan de kleine kant.
Zou ze zelf voor de veiligheid wat groter willen hebben +- ( M12 )

Voor degene die het willen weten. De deurpanelen zijn gewoon 3mm kunststof plaat van de lokale bouwmarkt + wat zelfborgende parkerschroeven...
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool EJ9 - p5 - Sabelt GT-130

Berichtdoor Boes16A2 » 09 Okt 2015, 12:03

arm lijkt iig een stuk dunner dan de armen die ik heb. dus weet niet of dit sterk genoeg is zo.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
cron