Milan’s Ringtool - JDM B18C

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Milan’s Ringtool - JDM B18C

Berichtdoor GoThanh » 30 Okt 2018, 10:39

Gewoon zoveel mogelijk OEM houden ook fusee kogels en dan niet slammen dat doet altijd al een hele hoop.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Milan’s Ringtool - JDM B18C

Berichtdoor Milan_S » 30 Okt 2018, 14:14

15inch schreef:
Milan_S schreef:Onderstel zaten gewoon een hoop aftermarket onderdelen op, die ik op een of andere manier niet goed afgesteld kreeg.
Denk aan upside-down stuurstangen, verlengde fuseekogels... resultaat bij mij was te veel bumpsteer.


Yep, allebei op zichzelf is al slecht voor je bumpsteer curve dus samen is het dubbelop achteruit. Degene die dat gemonteerd heeft moet gedacht hebben dat min + min plus is. :doc:


Inderdaad achteraf heel dom dat ik die spullen gemonteerd heb en te ervaren... ook weer van geleerd
Ook al las ik in onderstaande link wel positieve dingen hierover.
https://thenaritadogfight.com/2018/03/2 ... e-rod-kit/

GoThanh schreef:Gewoon zoveel mogelijk OEM houden ook fusee kogels en dan niet slammen dat doet altijd al een hele hoop.

Slammen ?? NOOIT. ik zal voortaan gewoon bij OEM blijven :up:
Track exp: | Nurburgring: 35 laps | Zandvoort: 1 session

Gebruikers-avatar
Milan_S
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 99
Geregistreerd:
12 Apr 2012, 19:43

Re: Milan’s Ringtool - JDM B18C

Berichtdoor H8TER » 31 Okt 2018, 15:07

Milan_S schreef:
Was inderdaad een warme dag dus olietemp 122graden aangetikt.
Oliekoeler is de volgende update.

Onderstel zaten gewoon een hoop aftermarket onderdelen op, die ik op een of andere manier niet goed afgesteld kreeg.
Denk aan upside-down stuurstangen, verlengde fuseekogels... resultaat bij mij was te veel bumpsteer.


Oké op die manier. Dat valt dan ook tegen verwacht je een mega weg gedrag met alles nieuw blijkt het toch niet zo te werken in de praktijk

Dus nu weer terug naar de originele spullen?
ITR op dieet :cheesygrin:

ITR dagrecord: 774km (2016)
787km, 853km inclu 20,8km tolweg :cheesygrin: (2017)
840km, 921km :eek: , 903km(2018)
854km, 669km (2019)
824km (2020)

Gebruikers-avatar
H8TER
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 112
Geregistreerd:
30 Mei 2014, 14:43
Woonplaats:
HVT

Re: Milan’s Ringtool - JDM B18C

Berichtdoor 15inch » 01 Nov 2018, 12:49

Milan_S schreef:Inderdaad achteraf heel dom dat ik die spullen gemonteerd heb en te ervaren... ook weer van geleerd
Ook al las ik in onderstaande link wel positieve dingen hierover.
https://thenaritadogfight.com/2018/03/2 ... e-rod-kit/



Top artikel, spot on methode hoe je de bumpsteer verandering aanpakt na gewijzigde geo en/of na caster verhoging, heb ik zelf op soortgelijke manier gedaan. :like: (staat ook wel wat fout in maar laat ik maar even buiten beschouwing)

Echter heb jij het hele artikel denk ik verkeerd begrepen :cheesygrin:

Die adj. tierods krijgen pas een pas functie indien je de bumpsteer moet corrigeren, niks anders. En je hebt denk ik geen bumpsteer gauge gebruikt om uit te lezen/vast te stellen hoe de bump steer curve was VOOR en NA het plaatsen van die verlengde fuseekogels, waardoor die verstelbare tierods 0 meerwaarde hebben en alleen maar nadeliger kunnen werken tov OEM (beginnersgeluk daargelaten dat je ze bv toevallig op goed geluk monteert in de juiste sweetspot hoogte :mrgreen: ).

Ook zie je in het artikel dat hij ze niet ondersteboven heeft gemonteerd maar in OEM positie, dus boven de stuurarm:

Afbeelding

Hier mijn DIY bumpsteer gauge die perfect werk voor me heeft gedaan na caster verhoging en uitwisseling EK <-> ITR subframe:

Afbeelding
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Milan’s Ringtool - JDM B18C

Berichtdoor FreakoRico » 18 Nov 2018, 14:52

Ik heb ook die up side down krengen op deSneeuwbal zitten, maar na wat bump steer metingen kwam ik er inderdaad ook achter dat ze op de OEM plek beter zitten :P Dus gebruik ik alleen de pin niet, maar een bout om hem op de bovenkant te monteren. Is dus ook af stellen door meer ringen toe te voegen :roll:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Vorige

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
cron