Pagina 8 van 11

Re: Bor's EK3 [P6] Gespoten, het opbouwen kan beginnen!

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2016, 09:37
door Boes16A2
Eens, maar qua t jezelf moeilijk maken ook niet :P

Re: Bor's EK3 [P6] Gespoten, het opbouwen kan beginnen!

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2016, 09:57
door Bor
:lol: Echt hè

Re: Bor's EK3 [P6] Gespoten, het opbouwen kan beginnen!

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2016, 10:49
door Kevinio
Jaja, multi talent. :D Gelukkig heb ik ook belachelijk veel geduld. :roll:

Re: Bor's EK3 [P6] Gespoten, het opbouwen kan beginnen!

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2016, 20:13
door dr jones
Kom op kerel rug recht vraag wat vrienden en een weekend even flink knallen hondafest is pas over 3 weken je kan het wel

Greetzzz

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017, 08:30
door Bor
Na een zeer lange tijd van radiostilte toch maar een keer updaten.

Door drukte op het werk en allemaal andere slappe redenen en smoesjes om maar niet aan de auto te hoeven werken heeft het lang geduurd. De civic is opgebouwd en de buitenkant is zo goed als af.

Onderstel werkt perfect en ik kan eindelijk weer zorgeloos rijden. Nu de oranje sneeuwschuiver plaats heeft gemaakt voor een toch wel degelijke FN typ-S is het rijden in de blauwe civic toch wel weer een stukje aantrekkelijker geworden.

Gister mocht de civic weer APK gekeurd worden, zonder opmerkingen weer een jaartje rijden :up:
Monteur:"Je hebt er niet veel mee gereden hé afgelopen jaar :roll: ."
24km in een heel jaar :huilt:

Wat er wel is gedaan. Fender flares erop gezet en afgewerkt met rubber randje.
Diffusers gemaakt, voor en de zijkant. Achter volgt later nog
Onderstel afgesteld, uitgelijnd zodat het zowel functioneel is als passend.

Alvast twee foto's, binnenkort maar eens shoot doen.

Afbeelding

Afbeelding

Plannen voor "korte termijn":
- Achter diffuser
- Uitlaatlijn aanpassen zodat racecat er tussen past
- Interieur netjes afwerken / spuiten
- Garage bouwen bij ons huis.

Nog langere termijn plannen:
- Serieus aan het overwegen om met een jackson racing supercharger te rijden. Waarom, omdat ik daar de perfecte header voor heb en ik het inlaat en uitlaat systeem wil behouden zoals het nu is.
- D16z6 of D15b 3-stage VTEC
- Misschien het NOS systeem afmaken waar ik aan begonnen ben
- S20 versnellingsbak.

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017, 08:32
door DutchyCivic
super dik, de spoiler is ook gaaf :) i like this one

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017, 09:34
door Kevinio
Duurt dat lang Rob! :roll: Spy pics zien er dik uit iig!

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017, 11:11
door chris1144
Benieuwd naar het totaal plaatje, dit ziet er in elk geval super uit :up:

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 19 Jul 2017, 12:10
door greko
24 km op 1 jaar is inderdaad echt niet veel, is ongeveer 70 meter per dag .
Ziet er gaaf uit, die fender flares maakt het af! Super ding.

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 08:55
door Bor
DutchyCivic schreef:super dik, de spoiler is ook gaaf :) i like this one


Thx!

Kevinio schreef:Duurt dat lang Rob! :roll: Spy pics zien er dik uit iig!


Ja ik weet het... nu de verbouwing van het huis in volle gang is duurt het ook allemaal wat langer. Thx, hoop over 3 a 4 weken een shoot te kunnen doen. Dan heb ik vakantie en wat meer tijd tussen de bedrijven door.

chris1144 schreef:Benieuwd naar het totaal plaatje, dit ziet er in elk geval super uit :up:


Komen er binnenkort aan! Bedankt, ben er zelf ook tevreden over.

greko schreef:24 km op 1 jaar is inderdaad echt niet veel, is ongeveer 70 meter per dag .
Ziet er gaaf uit, die fender flares maakt het af! Super ding.


Haha, ja dat is niet veel hé.

Thx, fender flares stonden al ontzettend lang op het lijstje en gezien de rest van de auto een prima toevoeging. Maar het blijven laste dingen om netjes te krijgen.



Long shot... wie weet er nog mensen met een D-serie jackson racing super charger? Ik ken momenteel 1 belg die er mee rijdt, binnen nederland niemand dat ik weet. Of nog beter eentje die te koop is.

Zijn er nog andere varianten die ik wellicht niet ken, dus een supercharger voor D-serie die op de inlaatkant gemonteerd wordt?

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 09:29
door kristo
Ziet er dik uit! Benieuwd naar verdere foto's van de diffusers :lol:

Bor schreef:- D16z6 of D15b 3-stage VTEC

Ik heb veel gelezen dat een 3-stage moeilijk werkend te krijgen is en dat het beter is een 15Z6 op te porren.

Zijn er nog andere varianten die ik wellicht niet ken, dus een supercharger voor D-serie die op de inlaatkant gemonteerd wordt?

Denk dat Hondanickx dergelijke zaken wel zal weten idea:

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 10:25
door Kevinio
Ik naaide je maar op. :P Ik kom ook tijd te kort gewoon nu. :roll:

Er stond er 1 op Honda-Tech inclusief spanners, riemen, etc. voor 1400$.

EDIT: Gevonden: https://honda-tech.com/forums/sale-10/d ... r-3302704/

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 10:29
door Kevinio
Ik persoonlijk zou ook een mini-e doen en boosten. Kan low budget echt wel betrouwbaar zijn. :cheesygrin:

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 10:55
door Bor
kristo schreef:Ziet er dik uit! Benieuwd naar verdere foto's van de diffusers :lol:

Van het bouwproces heb ik ook nog een paar foto's, vrij arbeidsintensief geweest.

kristo schreef:
Bor schreef:- D16z6 of D15b 3-stage VTEC

Ik heb veel gelezen dat een 3-stage moeilijk werkend te krijgen is en dat het beter is een 15Z6 op te porren.


Oké, zover heb ik mezelf nog niet ingelezen. De huidige D15z6 functioneerd nog perfect. Dus echt vervangen is nog nergens voor nodig maar wil eigenlijk wel bij een D-serie blijven, het is nu zoeken naar de leukste manier voor meer vermogen.

kristo schreef:Denk dat Hondanickx dergelijke zaken wel zal weten idea:

Ik ben benieuwd! Weet niet of hij nog heel actief is hier?

Kevinio schreef:Ik persoonlijk zou ook een mini-e doen en boosten. Kan low budget echt wel betrouwbaar zijn. :cheesygrin:

Mini-e staat ook wel op het lijstje. Boosten is opzich prima, maar er moet stiekem veel veranderd worden om het netjes rijdend te krijgen...

Re: Bor's EK3 [P8] Leven in de brouwerij.

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 11:00
door Error
Bor schreef:Zijn er nog andere varianten die ik wellicht niet ken, dus een supercharger voor D-serie die op de inlaatkant gemonteerd wordt?


JacksonRacing wordt normaal gesproken aan een speciaal IM gehangen. Ik heb die ooit gehad.

Later was ik heel ver met het monteren van een EatonM62 aan de aircopomp steun. Foto's daarvan staan ergens in mijn topic.
Door lease-auto heb ik het vervolgens nooit afgemaakt en het zaakje verkocht.