Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Hurricane1980 » 22 Nov 2014, 20:16

Ik zal morgen even een foto maken. Het gaat toch honen worden. Het is minder dan 0.25mm. Moet ik dan nog rekening houden met de Nicasilwand ? In ieder geval krijg ik een adres van Dick Krijgsman op Rotterdam Spaanse Polder. Die schijnt veel ervaring te hebben.

Ik zit met nog een probleempje denk ik. Als ik dit blok erin ga hangen met z'n computer (ex Prelude) heb ik ook nog een startonderbreker erin zitten. Gaat dit samenwerken ? Iemand al met een swap een probleem gehad met de startonderbreker ?

Tevens wil ik vragen dit topic te verplaatsen naar Projecten. Weet niet hoe ik het moet doen. Dan pas ik ook ff "even voorstellen" aan. Bedankt alvast.

Groet,
Laatst gewijzigd door Hurricane1980 op 24 Nov 2014, 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Even voorstellen Honda Shuttle '99 2.3LS VTEC

Berichtdoor Zwetje » 23 Nov 2014, 05:50

Done, zorg dat het een mooi project word! :cheesygrin: :like:
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Hurricane1980 » 23 Nov 2014, 15:07

En hier dan de foto's zoals beloofd.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Als ik met mijn nagels er langs ga voel ik geen groefjes. Blijf er niet in hangen. Van boven langs de wand gezien ook geen krassen.
Aan de kleppen in de kop is het ook duidelijk te zien......

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Damien » 24 Nov 2014, 23:32

Succes, H22 heeft FRM cilinderwanden, weinig revisiebedrijven doen eraan, en als ze er wel aan doen dan kost het bakken met geld.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Damien
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 844
Geregistreerd:
10 Mei 2011, 15:22
Woonplaats:
Hoensbroek

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Boes16A2 » 25 Nov 2014, 14:53

is het niet handiger een automaat VTI prelude in zijn geheel te kopen.
Een volledige auto is volgens mij niet zo duur omdat de automaat niet zo gewild is. is wss goedkoper dan dit blok reviseren.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Kevinio » 26 Nov 2014, 13:24

Gewoon oplaten meten bij Krijgsman. Ik heb daar ook weleens een blokje gebracht. Het blijft mooi, een revisiebedrijf midden in een woonwijk. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Hurricane1980 » 26 Nov 2014, 19:17

Wat was jou ervaring bij Krijgsman ?

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Hurricane1980 » 04 Dec 2014, 00:34

En ja hoor..... Ik heb m'n automaat gevonden :up: ...MAAARRRRRR...tevens ook complete H22a5 met Skunk2 onderdelen :like:
Heb een Prelude 5th gen volledig leeg getrokken betreffende wat bij de swap nodig is. Blok, automaat, ECU's, complete kabelboom, radiator, motorsteunen, aandrijfassen enz. Blok heeft wel motorschade, maar is goede donor voor m'n andere H22a5 die gehoond moet worden.

Uitbouwen blok uit donor Prelude:

S'morgen 6.00uur ::( weggereden met aanhanger richting Amsterdam. 8.50uur kwamen we aan na alle ellende aan files. Daar troffen we de lude buiten aan. Eigenaar was er ook en hadden afgesproken de airco af te laten zuigen bij de buren. Dus Lude achter de Shuttle gehangen en ff 100m gesleept en weer terug na een half uurtje. Just voor onze gezondheid en het milieu....en zo lag het blok erin....
Afbeelding

Met Skunk2 verstelbare nokkenas tandwielen :>>:
Afbeelding

Tevens ook nog een ultra licht vliegwiel waar ik nog niet over uit ben van welk merk ie is. Helaas ff geen foto van.

De ontsteking ben ik ook nog niet helemaal over uit wat voor 1 het is. Moet me er nog ff een keer overheen buigen. :hmmm:
Afbeelding

Om strak 10.00uur begonnen met alles netjes af te tappen, los te maken en uit te bouwen na alle boutjes en moertjes verdronken te hebben in de WD-40. Wat opviel was dat er veeeeeel te veel olie in het blok zat. Facturen die we vonden gaven aan dat de olie in juni 2014 nog ververst zou zijn. Misschien om het blok te conserveren, maar daar zijn we nog niet achter. Bakolie was mooi rood en zag er goed uit. Koelvloeistof was ook perfect schoon. Voor de rest bumper en kreukelzone verwijdert incl. radiator en airco om zoveel mogelijk ruimte te creëren.
Rond 13.45uur hing het blok in de takel en was het moment daar. "the beast would be released"
Afbeelding

Na nog een kwartiertje was het blok dus totaal verwijdert van de carrosserie en kon deze H22 direct op de aanhangwagen. :clap:
Afbeelding

Daarna van binnen ook de complete kabelboom en alle kleine dingetjes eruit gehaald wat ik nodig heb incl. de startonderbreker waar ik nog steeds niet van weet of het blok gaat lopen met mijn huidige die in de Shuttle zit. Iemand nog een idee of ervaring met swappen ?
Voor de rest auto weer gemonteerd zodat ie weer netjes buiten kon staan.
Om net voor 17.45uur stonden we buiten de hekken en begon de rit naar huis. Om 20.30uur eindelijk thuis. Vanmorgen pas gelost en nu staat ie warm en droog in de aanbouw te rusten en te wachten totdat hij uit elkaar gaat wat niet al te lang meer gaat duren.
Afbeelding

Dat was hem weer tot zo ver.....Het was een pittige dag sleutelen, maar in 4 uurtjes blok compleet uitbouwen met 2 man vond ik toch wel netjes... :cheers:

Groet,

Gino

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Bor » 04 Dec 2014, 09:25

Dat is een rood ontstekingskapje wat je bij soi, fct etc kunt kopen. Gewoon voor de sier.

Flink blok, benieuwd naar het vervolg. Ik blijf hem volgen.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Zwetje » 04 Dec 2014, 10:02

Kijk dit neemt serieuze vormen aan. Echt gaaf. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen uit eindelijk!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor GBRASLETTI » 01 Apr 2015, 19:04

Zit de motor er inmiddels in? Want volgens mij heb ik je zaterdag nog zien rijden bij de struytse hoek. (kom bij jou uit de buurt alleen iets dichterbij de haringvlietdam).
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Hurricane1980 » 01 Apr 2015, 19:23

Nee, helaas ligt hij er nog niet in. De bedoeling is nu om van 2 blokken 1 blok te bouwen. Ik ben alleen nog steeds aan het uitzoeken welk merk lagers en zuigers ik er in wil gaan zetten. Het zal een overmaatje worden. Tevens heb ik nu gelukkig mijn bijpassende automaat gevonden en een programmeerbare PCM. Nog steeds zit ik ook nog met de vraag hoe de immo gaat reageren en of dit uberhaupt gaat werken. Dus nog steeds....als iemand daar ervaring mee heeft ben ik weer een stapje verder.
Vandaag wel m'n nieuwe banden binnen vanuit Duitsland en dan gaan m'n 18" er weer onder :like: als ik bij Art geweest ben, want ik vind hem zo zielig met de wintervelgjes he? :sad;

Kan best dat je me zag rijden hoor. Woon net wat verder dan de Struyten richting de tennisbaan.

Zag dat je ook een leuk verleden aan Honda hebt en nu ook er lekker bij rijdt en je vrouw ook. Ik ga met de tijd voor mijn vrouw een Civic automaat zoeken. Ze lest voor alleen automaat wegens omstandigheden.

Groet,

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor GBRASLETTI » 02 Apr 2015, 19:07

Ben ook wel heel erg blij met de Honda's zou nooit meer een ander merk willen qua auto en motor.
VP originals

Gebruikers-avatar
GBRASLETTI
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 133
Geregistreerd:
11 Jul 2014, 23:01
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Nasty » 02 Apr 2015, 20:13

Ziet er goed uit :)
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Honda Shuttle (Odessey) '99 2.3LS VTEC naar H22A5

Berichtdoor Hurricane1980 » 17 Mei 2015, 21:27

Hallo allemaal,

Heb weer een update'je 8)
Helaas was ik vandaag niet op HondaFest 2015 omdat mijn radiateur van de week lek was geraakt en ik een nieuwe erin moest zetten :cry2:
Helaas moet ik het wel doen met een imitatie vanuit de radiateurfabriek in Schiedam. Origineel kost ie € 359.- :crazy: en dat vond ik toch wel wat te gortig.
Zoals je hieronder ziet zaten er wel slechte plekken in. Hij was aan de rechterzijde aan de BINNENKANT van de lamellen lek met een scheurtje van een cm ongeveer. Elders was hij gewoon aan het verteren en verzwakken op het aluminium.
Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je hoe ik lekker op m'n gemakkie voor de deur klus.
Afbeelding


De gele slang die je ziet was even om de olie van de bak door te lussen en te zorgen dat ie niet verder zou leeglopen.
Afbeelding

Hieronder een foto van het overbouwen van de coolfan en de aansluitingen van de olieslangen naar de automaatbak.
Afbeelding

En hier zit ie er dan weer netjes in.
Afbeelding

Daarna alles netjes afgevuld met nieuwe koelvloeistof en ATF, ontlucht en gecontroleerd en weer lekdicht. :up:
Al met al weer een simpel klusje. In totaal 4 uurtjes over gedaan met pauzes tussendoor.
1 ding is zeker dat ik op zoek ga naar gaas voor in de voorbumper om de radiateur beter te beschermen tegen steenslag en ongedierte.
Iemand een adresje voor me ?
En nog steeds heb ik de vraag of er iemand is die ervaring heeft met de immo i.v.m. swap ?
Op naar het volgende......remklauw revisie achterzijde....Kitjes heb ik liggen incl. nieuwe zuiger.
Jullie horen weer snel van me. :like:

Ciaoooooo

Gebruikers-avatar
Hurricane1980
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 44
Geregistreerd:
31 Mrt 2014, 16:07
Woonplaats:
In de buurt van de Haringvlietdam

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron