En ja hoor..... Ik heb m'n automaat gevonden
...MAAARRRRRR...tevens ook complete H22a5 met Skunk2 onderdelen
Heb een Prelude 5th gen volledig leeg getrokken betreffende wat bij de swap nodig is. Blok, automaat, ECU's, complete kabelboom, radiator, motorsteunen, aandrijfassen enz. Blok heeft wel motorschade, maar is goede donor voor m'n andere H22a5 die gehoond moet worden.
Uitbouwen blok uit donor Prelude:
S'morgen 6.00uur
weggereden met aanhanger richting Amsterdam. 8.50uur kwamen we aan na alle ellende aan files. Daar troffen we de lude buiten aan. Eigenaar was er ook en hadden afgesproken de airco af te laten zuigen bij de buren. Dus Lude achter de Shuttle gehangen en ff 100m gesleept en weer terug na een half uurtje. Just voor onze gezondheid en het milieu....en zo lag het blok erin....
Met Skunk2 verstelbare nokkenas tandwielen
Tevens ook nog een ultra licht vliegwiel waar ik nog niet over uit ben van welk merk ie is. Helaas ff geen foto van.
De ontsteking ben ik ook nog niet helemaal over uit wat voor 1 het is. Moet me er nog ff een keer overheen buigen.
Om strak 10.00uur begonnen met alles netjes af te tappen, los te maken en uit te bouwen na alle boutjes en moertjes verdronken te hebben in de WD-40. Wat opviel was dat er veeeeeel te veel olie in het blok zat. Facturen die we vonden gaven aan dat de olie in juni 2014 nog ververst zou zijn. Misschien om het blok te conserveren, maar daar zijn we nog niet achter. Bakolie was mooi rood en zag er goed uit. Koelvloeistof was ook perfect schoon. Voor de rest bumper en kreukelzone verwijdert incl. radiator en airco om zoveel mogelijk ruimte te creëren.
Rond 13.45uur hing het blok in de takel en was het moment daar. "the beast would be released"
Na nog een kwartiertje was het blok dus totaal verwijdert van de carrosserie en kon deze H22 direct op de aanhangwagen.
Daarna van binnen ook de complete kabelboom en alle kleine dingetjes eruit gehaald wat ik nodig heb incl. de startonderbreker waar ik nog steeds niet van weet of het blok gaat lopen met mijn huidige die in de Shuttle zit. Iemand nog een idee of ervaring met swappen ?
Voor de rest auto weer gemonteerd zodat ie weer netjes buiten kon staan.
Om net voor 17.45uur stonden we buiten de hekken en begon de rit naar huis. Om 20.30uur eindelijk thuis. Vanmorgen pas gelost en nu staat ie warm en droog in de aanbouw te rusten en te wachten totdat hij uit elkaar gaat wat niet al te lang meer gaat duren.
Dat was hem weer tot zo ver.....Het was een pittige dag sleutelen, maar in 4 uurtjes blok compleet uitbouwen met 2 man vond ik toch wel netjes...
Groet,
Gino