Hallo allemaal.
Zal me eigen eerst is even voorstellen,
Ik ben Arwin , 22 jaar en woon in Dinteloord.
Ben 1ste automonteur en ondertussen bezig met me 2de leerjaar voor technisch specialist ( diagnose technicus )
In me dagelijks leven rij ik me Peugeot 206je , die ik nu onderhand ook al een jaar of 4 heb.
Voorderest rij ik al een Honda voor een tijdje nu,,
Nog eentje dan
de peugeot op de winterrims
Circuit rijden spookte al een tijdje door me hoofd. Paar keer wezen vrij rijden met de 206 wat echt goed beviel. Maar helaas geen plek voor een auto neer te kunnen zetten die ik dan zou kunnen schorsen. Tot het moment daar was dat ik met nog 2 vrienden een loods kon huren. Ideaal om wat te beunen ( en waardoor de auto grotendeels ook gefinancierd word ) en plek voor een auto te stallen. Ja en dan.. dan moet je toch gaan zoeken naar een circuithok. Goedkoop, licht en genoeg potentie was de basis voor een keuze, een maat van mij rijd al super lang een civic met een B16 waar ik toch aardig van onder de indruk was hoe dat nou rijd
Picture van Ramon zijn civic ( medeloods eigenaar ,, sommige kennen hem miss wel )
Daarna leerde ik Remy kennen die ook een sjesssuuus dik apperaat heeft
En toen leerde ik Bas kennen via ramon, De ajaxhomies Bas heb de functie ''persoonlijke vraagbaak'' gekregen van mij
( bas als je het nog niet wist , Bij deze! )
en mooi dat alle 3 deze gasten in de buurt wonen!
Njah held Bas ken iedereen wel hierzo denk ik haha
Maar goed, genoeg introductie zo,, De civic! want daar draait het natuurlijk om.
De zoektocht begon, na een maandje kwam ik een leuke civic EG tegen op marktplaats
( sorry voor de screenshot foto's maar het is iig beeldmateriaal )
Civicje 3drs met een dikke vette 1.3 Dx, klapper uit de auspuff motor!
Gelijk gebeld maar was gereserveerd voor iemand anders die dan op een zaterdag kwam kijken . Flink balen want moest natuurlijk gewoon heel de week werken. Tja en dan ben je aan het werk en dan blijf dat ding spoken in je hoofd, dus naar de chef gelopen en gevraagd of ik de middag anders vrij mocht nemen en een kijkje te gaan nemen bij de civic, Gelukkig was dat geen punt!. Daarna Die gozer gebeld en dat was goed, Zo gezegd zo gedaan.
Vriendin gebeld of ze mee wou aangezien er misschien toch wel met 2 auto's moest worden terug gereden.
En zo begon de reis.
Platen mee van de zaak:
Eenmaal daar was hij toch wat minder netjes dan op de foto's, Roest in de achterschermen en hier en daar wat aardige butsen en slecht overgespoten op sommige plekken, Maar goed overspuiten staat zoiezo op de bucketlist, en achterschermen erin bakken is ook geen probleem.
Nog even een tijdje gepingeld en de civic gekocht.
beetje sap erin gegooid en zo kon het beestje mee naar huis!.
daarna zo de loods ingereden en de volgende dag geschorst.
Daarna is het niet in zo hele snelvaart meer gegaan omdat de loods ook nog ingericht moest worden en geverfd en zelfs alle verlichting geregeld moest worden. Daarna ben ik begonnen met de civic kaal te trekken van binnen
Daarna begonnen om de bitumen eruit te steken en daarmee erg geluk heb gehad omdat het aardig koud was, ik pakte zelfs een grote vloermat in een stuk eruit met wat meppen
Al met al viel dat alles mee!
daarna afspraak gemaakt met Purple Haze Automotive voor een volledige Laskooi van achter naar voor.
zelf alvast een handje geholpen door de kit weg te halen in de auto op de plekken voor het lassen
en zo ook de andere hoeken.
Daarna van Ramon nog mooie ''Spoon'' carbon Spoiler overgenomen, Thanks again ouwe!
To do list nog,
-Resultaat afwachten van de Rolkooi
-Nieuwe achterschermen
-Rv zijscherm vervangen
-Linker en rechterportier vervangen ( pm verstuurd naar forumlid vandaag )
-Motor eruit tassen
-Dashboard op maat maken ivm met de kooi en daarna Flocken
-Overbodig materiaal uit de auto slijpen
-Prepareren voor het spuiten van binnen en buiten en motorruimte
-Laten spuiten
-Ophanging verzinnen en regelen
-Remmerij aanpassen voor ( groter ) en schijfremswap achter
-Andere motorkap ( bolling met opening voor vlakke bodem? )
-evt voor ander type voorbumper kijken / lip.. en diffuser achter of horizontaal stuk afslijpen
-Uitlaatsysteem
-Bitch ass rims!
-Motorswap, B18? K20?
-Kuipstoel / Sportstuur en nog ontiegelijk veel meuk
-En nog meer meuk!
Maar het heb allemaal geen haast!, lekker op het gemakje!
I''ll keep you guys posted!,,