A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update pag 5

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 31 Aug 2012, 18:29

Erg goed bezig Derk!

We moeten maar weer eens komen kijken :)
Gaat de airco er nog uit? :roll:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor ALL4HONDA » 03 Sep 2012, 20:42

Thanks Dick.
De airco blijft eerst nog zitten, maar in fase 2 (LSD, kooi, Brembo remmen, etc.) kunnen we dat altijd nog verwijderen.

In de vakantie hebben we wel het nodige aan de ep3 kunnen doen.

Eindelijk lukte het me om het carter er af te krijgen (letterlijk met een koevoet rondom zitten wrikken alsof het oud hout was) en deze meteen klaar gemaakt voor de olie retour:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens een goede sump baffle (met scharnierende schotjes) geinstalleerd.
Afbeelding

Meters+sensoren geplaatst. Ik vond dit wel een geschikte plek, zonder het dashboard te hoeven vern**ken. Als ik hier zat van ben, dan plaats je gewoon een nieuw middenconsole.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Downpipe gewrapt met titanium fiber heatwrap. (dit is 1 deel, het andere is ondertussen ook gedaan)
Afbeelding

Afbeelding
MAC electronische boostcontroller aangesloten (veels te veel slangetjes, maar alles netjes weggewerkt)

HAMP accu volledig aangesloten met nieuwe ((kleinere) polen
Afbeelding

Nu staat hij er zo bij. Alles onder de kap is bijna gedaan (99%) en nu alleen nog de 3'' (custom) catback af laten lassen en de 1,25m lange dump pipe. :)
Dan kan het buizenstelsel gemonteerd worden en zijn we eigenlijk technisch/motorisch zo goed als klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zaterdag nog de Recaro stoelen gemonteerd (accord Type R stoelen) omdat ik altijd last van mijn rug kreeg in de standaard EP3 stoelen.
Laat ik het zo zeggen: Als je niet te veel werk er van wilt hebben, neem DC5/ep3 recaro rails. De Accord rails passen voor geen meter, maar ik heb het wel zeer netjes kunnen krijgen na flink wat uurtjes.
Pics volgen nog!

Het einde komt eindelijk in zicht!
Binnenkort meer info!
-
Afbeelding
-
---------KLIK OP DE BANNER OM NAAR DE WEBSITE TE WORDEN DOORGESTUURD---------
Afbeelding ACEBOOK: http://www.facebook.com/all4honda

Gebruikers-avatar
ALL4HONDA
Trader
Trader
 
Berichten: 1615
Geregistreerd:
02 Dec 2009, 23:33
Woonplaats:
Leek, Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Al-X » 03 Sep 2012, 20:48

Een dumptube van 1,25 meter? GOEIEMORGEN :| Ik dacht dat die dingen (optimaal) niet langer dan 50cm zouden moeten zijn, of vergis ik me nu enorm?

Maar voor de rest begint dit er goed uit te zien Derk! Ondanks dat ik geen grote fan ben van EP/K-serie, vind ik zo'n sidemount spruitstuk echt zooooo gaaf! :blush:

Ps, spot ik daar nou een bureaustoel in de smeerput? :P

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor ALL4HONDA » 03 Sep 2012, 20:53

Al-X schreef:Een dumptube van 1,25 meter? GOEIEMORGEN :| Ik dacht dat die dingen (optimaal) niet langer dan 50cm zouden moeten zijn, of vergis ik me nu enorm?

Maar voor de rest begint dit er goed uit te zien Derk! Ondanks dat ik geen grote fan ben van EP/K-serie, vind ik zo'n sidemount spruitstuk echt zooooo gaaf! :blush:

Ps, spot ik daar nou een bureaustoel in de smeerput? :P


het scheelt niet veel. een meter zou ook kunnen trouwens (zit ik me net te bedenken) :)
Ze mogen wel langer zijn, dat is niet zo'n probleem. Ze moeten alleen wel een goede diameter hebben, zodat je geen tegendruk krijgt.

Dat is geen bureaustoel maar een transmissie krik. Eentje die erg goed bevallen is bij het verwijderen van de bak, subframe, maken van de catback etc.
-
Afbeelding
-
---------KLIK OP DE BANNER OM NAAR DE WEBSITE TE WORDEN DOORGESTUURD---------
Afbeelding ACEBOOK: http://www.facebook.com/all4honda

Gebruikers-avatar
ALL4HONDA
Trader
Trader
 
Berichten: 1615
Geregistreerd:
02 Dec 2009, 23:33
Woonplaats:
Leek, Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Al-X » 03 Sep 2012, 21:42

Ohh oke, zit ook wat in ja :)
Ik dacht altijd dat het <0,5m was en zo min mogelijk bochten (dat laatste natuurlijk vanwege die tegendruk). My mistake dus.

Haha ach dat kon ook natuurlijk! Nu ik goed kijk zie ik het inderdaad aan het pedaaltje. Maar het onderstel leek net een bureaustoel, dus dacht even dat je een nieuwe kantine had ingericht :P

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor dr jones » 04 Sep 2012, 18:50

niceee zo,n vet project echt nice


greetzzz

dr jones
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 566
Geregistreerd:
10 Aug 2009, 18:09

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor ALL4HONDA » 04 Sep 2012, 21:34

Al-X schreef:Ohh oke, zit ook wat in ja :)
Ik dacht altijd dat het <0,5m was en zo min mogelijk bochten (dat laatste natuurlijk vanwege die tegendruk). My mistake dus.

Haha ach dat kon ook natuurlijk! Nu ik goed kijk zie ik het inderdaad aan het pedaaltje. Maar het onderstel leek net een bureaustoel, dus dacht even dat je een nieuwe kantine had ingericht :P



Het is wel bewezen dat je een dump pipe officieel vanaf ca 40 cm pas weer de uitlaat in moet laten gaan (op een supra en op een Honda bewezen). Anders zorgt deze voor een bepaalde werveling in de downpipe en kan het vermogen kosten.

Zo'n transmissiekrik is zijn volledige geld waard, zeker in zo'n put waar je eigenlijk net niet helemaal kunt staan (als de auto niet opgekrikt is)
-
Afbeelding
-
---------KLIK OP DE BANNER OM NAAR DE WEBSITE TE WORDEN DOORGESTUURD---------
Afbeelding ACEBOOK: http://www.facebook.com/all4honda

Gebruikers-avatar
ALL4HONDA
Trader
Trader
 
Berichten: 1615
Geregistreerd:
02 Dec 2009, 23:33
Woonplaats:
Leek, Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor bUnDiE » 04 Sep 2012, 22:50

ALL4HONDA schreef:
Al-X schreef:Ohh oke, zit ook wat in ja :)
Ik dacht altijd dat het <0,5m was en zo min mogelijk bochten (dat laatste natuurlijk vanwege die tegendruk). My mistake dus.

Haha ach dat kon ook natuurlijk! Nu ik goed kijk zie ik het inderdaad aan het pedaaltje. Maar het onderstel leek net een bureaustoel, dus dacht even dat je een nieuwe kantine had ingericht :P



Het is wel bewezen dat je een dump pipe officieel vanaf ca 40 cm pas weer de uitlaat in moet laten gaan (op een supra en op een Honda bewezen). Anders zorgt deze voor een bepaalde werveling in de downpipe en kan het vermogen kosten.

Zo'n transmissiekrik is zijn volledige geld waard, zeker in zo'n put waar je eigenlijk net niet helemaal kunt staan (als de auto niet opgekrikt is)



Wel nee joh.
Iedereen is altijd zo van dat kost pk's etc etc.

Heb nog nooit een dyno uitdraai gezien waarop het verschil duidelijk is screamer pipe of netjes terug de downpipe in..

mooi project derk
civictutje schreef:whahahaha ik moet toch wel aardig hard lache om die foto van die nerd met ze sok.... :D

Afbeelding

bUnDiE
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1947
Geregistreerd:
15 Mrt 2005, 07:11
Woonplaats:
Zwaag

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor ALL4HONDA » 04 Sep 2012, 23:58

bUnDiE schreef:
ALL4HONDA schreef:
Al-X schreef:Ohh oke, zit ook wat in ja :)
Ik dacht altijd dat het <0,5m was en zo min mogelijk bochten (dat laatste natuurlijk vanwege die tegendruk). My mistake dus.

Haha ach dat kon ook natuurlijk! Nu ik goed kijk zie ik het inderdaad aan het pedaaltje. Maar het onderstel leek net een bureaustoel, dus dacht even dat je een nieuwe kantine had ingericht :P



Het is wel bewezen dat je een dump pipe officieel vanaf ca 40 cm pas weer de uitlaat in moet laten gaan (op een supra en op een Honda bewezen). Anders zorgt deze voor een bepaalde werveling in de downpipe en kan het vermogen kosten.

Zo'n transmissiekrik is zijn volledige geld waard, zeker in zo'n put waar je eigenlijk net niet helemaal kunt staan (als de auto niet opgekrikt is)



Wel nee joh.
Iedereen is altijd zo van dat kost pk's etc etc.

Heb nog nooit een dyno uitdraai gezien waarop het verschil duidelijk is screamer pipe of netjes terug de downpipe in..

mooi project derk


Het zal in de praktijk ook dusdanig weinig zijn, dat op een dergelijk vermogen dit verschil niet zo snel merkbaar is.
Het was puur theoretisch.

thanks!
-
Afbeelding
-
---------KLIK OP DE BANNER OM NAAR DE WEBSITE TE WORDEN DOORGESTUURD---------
Afbeelding ACEBOOK: http://www.facebook.com/all4honda

Gebruikers-avatar
ALL4HONDA
Trader
Trader
 
Berichten: 1615
Geregistreerd:
02 Dec 2009, 23:33
Woonplaats:
Leek, Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor ALL4HONDA » 05 Sep 2012, 00:01

wrenneth schreef:Waar kun je de turbo blankets best bestellen moet er ook eentje kopen voor men EE8 turbo de temperaturen lopen echt wel hoog op in de engine bay :crazy:


krijgen wij binnenkort op voorraad, dus kun je gewoon bij ons bestellen.
wat voor turbo?
-
Afbeelding
-
---------KLIK OP DE BANNER OM NAAR DE WEBSITE TE WORDEN DOORGESTUURD---------
Afbeelding ACEBOOK: http://www.facebook.com/all4honda

Gebruikers-avatar
ALL4HONDA
Trader
Trader
 
Berichten: 1615
Geregistreerd:
02 Dec 2009, 23:33
Woonplaats:
Leek, Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Brian » 05 Sep 2012, 07:58

bUnDiE schreef:
ALL4HONDA schreef:
Al-X schreef:Ohh oke, zit ook wat in ja :)
Ik dacht altijd dat het <0,5m was en zo min mogelijk bochten (dat laatste natuurlijk vanwege die tegendruk). My mistake dus.

Haha ach dat kon ook natuurlijk! Nu ik goed kijk zie ik het inderdaad aan het pedaaltje. Maar het onderstel leek net een bureaustoel, dus dacht even dat je een nieuwe kantine had ingericht :P



Het is wel bewezen dat je een dump pipe officieel vanaf ca 40 cm pas weer de uitlaat in moet laten gaan (op een supra en op een Honda bewezen). Anders zorgt deze voor een bepaalde werveling in de downpipe en kan het vermogen kosten.

Zo'n transmissiekrik is zijn volledige geld waard, zeker in zo'n put waar je eigenlijk net niet helemaal kunt staan (als de auto niet opgekrikt is)



Wel nee joh.
Iedereen is altijd zo van dat kost pk's etc etc.

Heb nog nooit een dyno uitdraai gezien waarop het verschil duidelijk is screamer pipe of netjes terug de downpipe in..

mooi project derk


Niet? Dan moet je voor de aardigheid even Prinz zijn dyno's zien. De een met open screamer, de ander terug de downpipe in. Meer dan 30pk verschil. ;) Dyno proven.

http://decrxgarage.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=1169&hilit=prinz&start=1560
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Brian
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5746
Geregistreerd:
05 Jan 2007, 12:17
Woonplaats:
Groningen

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Master M » 05 Sep 2012, 08:01

Mooi hoor Derk! Ziet er allemaal erg gelikt uit zo.
Ik ben wel erg benieuwd naar het vermogen en hoe het gaat rijden. Jammer dat ik hem niet heb gezien toen ik bij je was.

Die screemerpipe terug laten lopen in de uitlaat is geen probleem mits je het na minimaal 80-100cm doet.
Anders kan het zijn dat je turbo sneller slijt of zelfs kan beschadigen. Uiteraard is ook de flow weer belangrijk hierin.

Edit: Maar het heeft zeker wel iets aan invloed op het vermogen!
You need people like me!!

Gebruikers-avatar
Master M
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1481
Geregistreerd:
18 Mrt 2007, 07:41
Woonplaats:
Onderdijk

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor prinz » 05 Sep 2012, 20:48

Klopt inderdaad,

Had met;
Open screamerpipe 385pk
Gesloten screamer +/- 330pk

Dit komt echter door 2 dingen
1. De hoek waarop de screamer de downpipe ingaat is TE haaks, moet gewoon veel scherper/schuiner
2. Te dicht aan het begin van de downpipe, een centimer of 30-40 zit die nu.

Ga het binnenkort aanpassen, stuk later terug de downpipe in en mooi schuin ipv haaks.

Heb trouwens ook wel eens gereden met gesloten dumptube (zoals die nu zit, niet ideaal dus) EN silencer...
Dat was helemaal om te huilen, scheelde zo 100pk voor mijn gevoel :D
Afbeelding

prinz
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 273
Geregistreerd:
24 Jun 2006, 06:02

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Glenn_k » 06 Sep 2012, 07:33

Je krijgt een kort vacuüm na het punt waar de screamerpijp in de downpipe blaast. Daarom moet je dit punt zo ver mogelijk maken denk ik.
Afbeelding
Get Detailed, your detailing lifestyle blog!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Glenn_k
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
14 Mei 2007, 22:47
Woonplaats:
Zaandam

Re: A4H Project Topic (EP3 Full Race Gt3076R Turbo) update p

Berichtdoor Zwetje » 08 Sep 2012, 04:49

Heb jij foto prinz hoe dat zat?
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten
cron