Alex' drag EK [p30] THE END...

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Alex' drag EK [p30] THE END...

Berichtdoor Al-X » 18 Jan 2012, 22:33

Aangezien mijn plannen toch aardig aan het veranderen zijn de laatste tijd, ga ik de boel maar eens bijhouden in een projectpagina :)
Hier wil ik lekker overzichtelijk de build van mijn EK zetten. En in de Wie Is Wie de kleinere dingen, en ruimte om slap te ouwehoeren, ook niet onbelangrijk natuurlijk!

Het doel:
Het hoofddoel van mijn build wordt sprinten. Dit is namelijk iets wat me echt al sinds mijn jeugd erg ligt, de kick van het hard optrekken en liefst ook sneller zijn dan een ander.
Natuurlijk blijft de auto gewoon straatlegaal, want ik wil er niet maar 5x per jaar van kunnen genieten. Als het nodig is, wil ik er dus ook nog m'n boodschappen mee kunnen doen, meetings bezoeken, en kakkers in veel te dure auto's pesten!

Als het gaat om vermogen, is het voorlopige doel, minimaal 400 wielpk te hebben. Alles erboven is mooi meegenomen, maar voor minder doe ik het niet. Wel moet ik er nog rekening mee houden dat ik een mild gebouwd blok heb, en m'n cilinderwanden het natuurlijk nog kunnen begeven, maar dat is het risico dan maar. Mocht dat gebeuren, ga ik écht all the way, met een mooi gesleeved blok. Maar dit zijn natuurlijk nog lange(re) termijn-plannen.
Voor "daily" use ga ik overigens wel op lager vermogen draaien, een pktje of 275-300 is dan meer dan genoeg.

Overigens is naast dit alles, het leren ook een groot bij-doel voor me. Ik wil liefst zo veel mogelijk aan de auto zelf doen, puur om ervan te leren. En persoonlijk kan ik ook veel meer genieten van iets wat ik zélf heb gedaan, dan dat ik met een grote zak geld naar een tuner toe zou gaan en echt elke scheet láát doen.
Misschien zal er nog wel eens iets kapotgaan door een eigen stomme fout, en zal ik hier over klagen bij het leven, maar so be it. Er is maar 1 manier om het te leren vind ik, en dat is om het te doen. :)


De auto
Dit is dus de auto waar het om draait:
Afbeelding

Type: Honda Civic EK3 hatchbak
Bouwjaar: 1998
Kleur: Zwart (Flamenco Black Pearl NH-592P)

Speclist:
<updated oktober 2015!>

Rood = parts die al vaststaan, maar nog besteld moeten worden.
Motorisch:
- B16A2 cilinderkop, ported/flowed
- Supertech klepveren
- Supertech retainers
- Supertech klepseals
- OEM kleppen, opnieuw ingeslepen
- Skunk2 Pro1 nokkenassen
- Golden Eagle nokkenastandwielen
- Gates Racing Kevlar versterkte distributieriem
- OEM ITR oliepomp
- B-series onderblok, inhoud TBT
- OEM kleppendeksel, aangepast
- Edelbrock Victor X inlaat
- BBK 70mm gasklep
- B&R breather kit
- Edelbrock fuel rail
- FIC 2150cc injectoren
- Walbro 255lph in-tank + Bosch 044 in-line brandstofpompen
- volledig custom brandstofleidingen
- Fidanza licht vliegwiel
- Competition Clutch stage 5 koppeling
- OEM Honda S9B versnellingsbak
- stock assen (voor zo lang dat duurt :emo:') )

Turbo:
- Precision 6262 .63AR turbo
- Precision 46mm v-band wastegate
- Tial 50mm BOV
- MAC solenoid voor boostcontrol
- Full Race single backdoor intercooler
- Street: custom 3" alu catback
- Strip: custom uppipe
- Custom MP Performance topmount spruit

Onderstel:
- OEM VTI 262mm remmen voor, Brembo blanke schijven/DS2500 blokken
- OEM 242mm remmen achter, met OEM schijven/blokken
- OEM VTi swaybar voor
- D2 Lower control arms, custom kleur
- BC Racing custom schroefset
- K-Tuned tractionbar
- Volledig Energy Suspension onderstelrubbers
- Buddy Club P1 Racing camberkit achter
- SPC Camber/caster-verstelbare draagarmen voor/boven
- Custom HEL brakeline tuck
- Hydraulische handrem
- VTi 15/16 hrc

Wheels
Straat
- F: 949 Racing 6UL 15x9 ET36, vermoedelijk Toyo R888 235/50/15 (moet gespaced worden, +/- 5mm)
- R: 949 Racing 6UL 15x7.5 ET42, Toyo R1R 195/50/15
Strip
- F: Lenso VPD 13x7.5 ET25 gunmetal grey, M&H 23/8.0/13 banden (op termijn naar 24.5")
- R: Lenso VPD 15x3.5 ET10 custom powdercoat, bijna hetzelfde als de fronts, M&H 24/3.6/15

Interieur:
- Custom dash, met RaceSpec switch/startpanel, en noodzakelijke switches/meters
- Volledig gestript interieur, NH-0 gespoten
- Custom 10 punt NHRA spec rolkooi, rated tot tijden van 8.50s en hoger, saai grijs geverfd
- Kirkey Economy drag stoel, met zwart stoffen cover, op OEM EG aangepaste rails
- G-Force 5pt gordel
- "Spoon" tellerbak met OEM EK9 carbon bezel
- Carbon tankcover
- Custom deurpanelen
- Deuren bijna volledig gestript

Exterieur:
- Achterklep gecleaned
- Genuine Air Walker voorbumper
- OEM facelift achterbumper met Dynamic Performance diffuser en custom cutout
- Custom shaved/painted motorruimte
- Black/amber USDM headlights
- OEM stijl carbon motorkap
- "Spoon" zijspiegels
- facelift swap
- Facelift achterlichten
- Runninglights voor + achter

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Voordat de EK de schorsing in ging, stond hij er zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het moment is het een totaal ander verhaal. Hij is, op het blok na, nagenoeg compleet gestript, om weer vanaf 0 opnieuw op te bouwen. De komende tijd focus ik me eerst op het onderstel, dat wil ik als eerste in orde hebben.
Als dat eenmaal af is, kan ik de auto tenminste makkelijker even aan de kant rollen mocht het nodig zijn. Maar voorlopig zal dat nog niet van toepassing zijn :)
Wat er na het onderstel gaat gebeuren ben ik nog niet helemaal over uit. Zit eigenlijk te twijfelen over motorisch, maar heb ook nog heel wat te doen aan interieur en exterieur. Ik zie het dus allemaal tegen die tijd wel, nog genoeg te doen!




Special thanks:
- Maikel, Eline, Jeroen, Dennis, Kevin en Marwin voor de steun en hulp met het project tot nu toe. Zonder hun had ik de EK allang verkocht ben ik bang! Nog een extra bedankje voor Maikel, aangezien hij HEEL veel uurtjes heeft meegeholpen, en ik vrees dat er nog veel bij kunnen komen :D
- All4Honda, Showoff Imports, Rising Sun Performance en Honda Goes voor de vele parts
- M'n ouders, dat ze me mijn hobby uit laten voeren, ondanks dat ze het niet altijd even leuk vinden :lol:
- Wie zich geroepen voelt?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Updates:

05-03-2012:
Seibon carbon motorkap
Afbeelding
Lees verder..














Enjoy :)
Laatst gewijzigd door Al-X op 15 Jun 2016, 14:11, in totaal 21 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Hayvan » 18 Jan 2012, 22:34

First!

hehe, vond het stiekem al vreemd dat je geen project page had.
Bak van jouw is meer een project als de mijne imo :like:

Ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken, /abonneer onderwerp
Afbeelding

Hayvan
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1667
Geregistreerd:
22 Aug 2010, 20:18
Woonplaats:
Vermillion City

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Betermans » 18 Jan 2012, 22:36

Daar issie dan eindelijk :up: !
Hier hoort jouw auto zeker thuis Alex, goed bezig - uiteraard zal ook ik deze gaan volgen :like:
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor CCX » 18 Jan 2012, 22:39

is een zeer dik project, in eender welk opzicht ;)

CCX
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 60
Geregistreerd:
14 Jul 2011, 21:17

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor mln » 18 Jan 2012, 22:40

Achtervolging ingesteld :drive2:
o

mln
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1396
Geregistreerd:
15 Jun 2009, 23:21

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Speedition » 18 Jan 2012, 22:41

Nice man, deze staat in het project topic helemaal goed geparkeerd.

Als het gaat om vermogen, is het voorlopige doel, minimaal 400 wielpk te hebben. Alles erboven is mooi meegenomen, maar voor minder doe ik het niet. Wel moet ik er nog rekening mee houden dat ik een mild gebouwd blok heb, en m'n cilinderwanden het natuurlijk nog kunnen begeven, maar dat is het risico dan maar. Mocht dat gebeuren, ga ik écht all the way, met een mooi gesleeved blok.


Die (doel)instelling heb ik nou ook :up:
Zei die denken doen niet, zei die doen denken niet.
Wie = Wie

Speedition
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2866
Geregistreerd:
09 Jun 2009, 07:14
Woonplaats:
U terecht

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor LarsD » 18 Jan 2012, 22:41

Ook ik ga hem zeker volgen :like:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
LarsD
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2689
Geregistreerd:
03 Apr 2010, 22:14
Woonplaats:
Dongen

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Dylan_RS » 18 Jan 2012, 22:44

Blijft een vet project Alexander! Ik houd 'm in de gaten! (ook al zal ik de updates waarschijnlijk eerder horen via msn, dan dat ik ze lees in dit topic.) :lol:
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Zwetje » 19 Jan 2012, 00:35

Ik volg hem zeker!!! Hele mooie auto!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Dont_Panic » 19 Jan 2012, 05:48

Succes met alles! Heb jou wie is wie ook altijd met veel intresse gevolgd en ga het hier ook weer volgen! :like:
-----------------------------------Afbeelding-----------------------------------

Gebruikers-avatar
Dont_Panic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 163
Geregistreerd:
24 Sep 2008, 18:38
Woonplaats:
Rozenburg (Zuid Holland)

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Bor » 19 Jan 2012, 08:42

;)

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor weebmeister » 19 Jan 2012, 09:13

Blijft een hele toffe EK :up: Blijf hem zeker volgen! Succes!
Honda Civic EK9 Facelift RX

EK.GARAGE | Online Community

Gebruikers-avatar
weebmeister
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3418
Geregistreerd:
15 Dec 2008, 23:43
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Jdm_Whore » 19 Jan 2012, 09:45

Dankzij deze foto ben ik er terug zeker van dat ik opnieuw voor de combo EK9 lip/duckbill ga! :P Ziet er nog steeds zó mooi uit! 8)

Al-X schreef:Afbeelding
Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.

Gebruikers-avatar
Jdm_Whore
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1255
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:22

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor Justinb » 19 Jan 2012, 14:02

Heb je nou ook een diffuser? Wat voor een?

Gebruikers-avatar
Justinb
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1028
Geregistreerd:
14 Dec 2009, 17:32

Re: Alex z'n EK hatch met B16t-projectje

Berichtdoor R-Civic » 19 Jan 2012, 16:47

Mooi EK man, leuke plannen...ik volg hem
Afbeelding

Gebruikers-avatar
R-Civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 355
Geregistreerd:
02 Okt 2007, 10:20
Woonplaats:
Dirty South....

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten
cron