Pagina 5 van 5

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 12 Apr 2014, 23:44
door cupra3382
ik heb een vraagje hoeveel toeren kunnen de kleppenset van supertech aan?.

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2014, 07:00
door devers
cupra3382 schreef:ik heb een vraagje hoeveel toeren kunnen de kleppenset van supertech aan?.


Q: What is the difference between the Black Nitride valves and the Inconel valves? Can the inconel valves be used on the intake side?

A: The black nitride valves are stainless steel valves, with a black treatment that hardens the valves. The Inconel valves are made from a Nimonic 751 alloy which has better resistance to heat then the stainless steel. The Inconel valves are only used on the exhaust side, it is the only side that it is needed to use a higher temperature alloy.

----
Q: When should Inconel valves be used, over Black Nitride valves?

A: Inconel valves should be used, when an engine yield more then 250Hp

----


Q: Can custom valves be manufactured?

A: Yes, we can custom make any make or model of valve, however a minimum run of 50 of each valve would be required for custom manufacturing.

----

Q: What is the hardness of the Nitride layer on the valves?

A: The Nitrided Valve hardness is about 800 Vickers = equivalent to 52 Rc (equivalent because is just a thin layer.

----

Q: What are the operating temperatures of the valves?

A: Our stainless valve has a 1,460 F. (approx 1900 F EGT) The INCONEL valves have 1,600 F (approx 2200 F EGT)

----

Q: What is the durability of our Titanium valves?

A: Depends on many factors like operating temp., seat hardness, rpms, etc. but a reasonable number are 1000 miles in racing applications

----

Q: What is the piston to Cylinder wall clearance?

A: All our pistons come with a specification sheet, please read that sheet carefully. Piston diameter must be measured at the gauge point indicated on the sheet. Required clearence depends on the diameter, alloy, type or forging (full Skirt or Slipper design) application, operation conditions.

----

Q: What is the clearence between the Connecting Rod and the Wrist pin?

A: The clearence between Rod and Writs pin is 0.010-0.012mm (0.0004"-0.0005")

----

Q: What is the difference between 4032 alloy and 2618 alloy?

A: A) 4032 High Silicon (aprox. 11% of Silicon but enhanced with additional Copper, Nickel & Magnesium) Low expansion alloy.
B) 2618 Low Silicon High Expansion alloy. Because most use the 2618 they say it is better, but that is not always like that. In fact they are pretty similar and the difference is not that big

----

Q: What is the Expansion rate of 4032 alloy:

A: 4032 expands 18% less than 2618

----

Q: What should the clearence be between the Piston dome and Cylinder head?
A: For Steel rods: 0.040” (1mm). For Aluminum rods: 0.060” (1.5mm).

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 13:59
door speeddevil
NICE, bijna elke dag meegereden/ gereden toen die nog van bigsach was.
echt een monster van een auto.
en mooi om te zien dat ie nu weer opgebouwd wordt :drive2: !

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2019, 12:16
door cupra3382
Zo een tijdje weg geweest en een hoop tegenslagen gehad en nu 2 weken geleden een andere auto gekocht om eindelijk weer eens na zoveel jaren te gaan sprinten en dragracen.

https://www.flickr.com/photos/184397261 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/184397261 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/184397261 ... ed-public/

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2019, 18:36
door mielko
Dat was zeker lang geleden dat jij gereageerd hebt. Welkom terug

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2019, 22:24
door cupra3382
bedankt :up:

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 09:41
door Kevinio
Nice! Ziet er tof uit, wat zijn de specs?

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2019, 19:28
door cupra3382
81,5mm
Cp zuigers
Eagle drijfstangen
Acl race lagers
Arp kopbouten
Competition stage 4 koppeling
Bwr ramhorn header
Gt3076r turbo
Supertech klepveren + schotels
Supertech klepseals
Edelbrock victor x
Hondata 4 bar mapsensor
S4c aangepast
Tial wastegate
Tial blowoff
3 inch voor naar achter uitlaatlijn

Onderstel
282 remmerij voor
Ebc schijven en ferode blokken
Ek9 swaybar voor
Pu masterkit rondom
D1spec schroefset
Skunk2 draagarmen (echte)
Stalen remleiding rondom
282 achterremmem
Ebc schijven en ferode blokken achter
Summit achter strutbar
Strutbar voor

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2020, 20:27
door cupra3382
Afbeelding

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2020, 23:20
door B00ster
En schiet het al op of word het toch 2021?

Re: project honda civic turbo

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2020, 00:10
door cupra3382
Ik moet nog een paar kleine dingen doen aan de civic.
maar ik wil dit jaar zeker naar evenementen gaan.