Pagina 11 van 12

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2020, 23:24
door mielko
k denk ook een marshall
En ja hoor,motorfietsen hebben vaak in vergelijk dikke pijpen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2020, 12:01
door GBRASLETTI
Eigenlijk nooit op gelet. Dat die bochten dikker zijn. Vond ze van mijn gs550 eigenlijk best dun. Vandaar de vraag.

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2020, 03:38
door mielko
Ook weer een stapje verder met de bouw van de achterveren.
Van een versleten setje de voetjes er eindelijk eens afgeslepen.
Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2020, 03:41
door mielko
Het heeft even geduurt door corona tijd,maar iedereen is voorzien van een herslepen nokkenas!



Uiteindelijk heeft het iedereen grofweg 120E gekost ,inclusief het heen en weer sturen.
Best netjes denk ik 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2020, 18:28
door mielko
Ik had al een poos nieuwe deur rubbers liggen van civicgarage ,nu eindelijk de eerste deur voorzien !
Echt super netjes en niet super duur.
Ziet er ook oem uit.
Afbeelding

Eerst de lengte bepaald door de seal geheel om de deur te leggen,toen dacht ik de seal met wat sop in de rails te schuiven .Dit stropte toch wat op.
Uiteindelijk de seal op de rails gelegt en beetje bij beetje met mijn nagels in de "voeg" te frummelen .Toen hij er redelijk goed in zat ,met een soppig kunststof vorkje de laatste beetjes er goed in gevreven.

Niet over de gehele deur zit een rails,en zit het seal met speciale plugjes in de deur.
Eerst de oude er uit gewipt.
Afbeelding

Afbeelding

Dan bepaal je waar ze terug in de nieuwe seal moeten en prik je met iets scherps een gaatje in de seal.Nu kun je redelijk makkelijk het dingetje weer in de seal krijgen.

Afbeelding

Als laatste kom je uit op de hoek waar je het seal ongeveer onder 45graden moet afsnijden en vast plakken met bijgeleverde lijm.
Achteraf had ik die 45 graden snijden beter eerst kunnen doen.op de werkbank,wat dit lukte niet geheel zoals ik het wilde .
Maar eenmaal met deur dicht,sloot het seal overal netjes aan.
Dit zal hopenlijk een berg schelen,want het werd boven de 120 best een herry aan je kop.
Nu de andere kant nog doen
Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2020, 11:02
door mielko
Hoppa,eindelijk de voorzijde gereed.Alleen nog schilderen.

Was weer een heel klusje,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2020, 15:21
door Error
Netjes Mielko!

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2020, 02:36
door mielko
uiteindelijk toch nog iets veranderd,ik vond de veer toch iets te zacht,en heb maar de veren van de renault clio set op de koni gezet.
Pootjes netjes in de 2K verf gezet,expres in lekker contrasterend kleurtje.Ze mogen opvallen van mij :roll:
Afbeelding

De achterkant gaat ook de goede kant op,de betaande "oren er af geslepen,en op de draaibank netjes rond afgedraait.
De honda "oortjes" met de handzaag wat getrimed op de juiste passing.
GAAT LUKKEN!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze schokbrekers komen dan weer de veren die eigenlijk voor aan de voorzijde bedoeld waren .Daarvoor moest ik nog wel een nieuwe bovenste veerschotel draaien.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2020, 12:18
door Error
zoals altijd weer tof om te zien!

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2020, 20:08
door mielko
Ze zitten er onder hoor :like:
Eerste test ritten waren goed .
Voorzijde is vind ik perfect,achterzijde moet er nog een keer af,die dempen veel te hard,daar ga ik nog dunnere olie in doen 10W ofzo.
Ik had tijdens de bouw al gevoeld dat de zuigerstang erg zwaar naar beneden ging.
Afbeelding
Maar het resultaat mag er zijn
Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2020, 22:05
door 15inch
Wat een schatje!

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2020, 05:58
door mielko
Deze week de 5-speed van zolder gehaald.En begonnen met demonteren.
Voor de meeste hier 1 is een 5-bak niet bijzonder.Maar in die tijd was een 5-speed bijzonder!!


Na wat onenigheid met de bak ,alles toch los kunnen halen.
Voor degene die na mij komen,de primaire as borg moer heeft linkse draad . :roll:
Dan na verwijderen van de boutjes van de schakelvork stangen, valt de gehele bak redelijk makkelijk uit elkaar in losse carterdelen.

Maar wat een vette bende,industriele reiniger bied uitkomst.
Afbeelding

Uiteraard eerst alle delen schoongemaakt,en lagers uit de carter delen getrokken.En opgeborgen
Afbeelding

Ik heb deze GN versnellingsbak.
Afbeelding

Nu wil ik de bak als nieuw weer opbouwen ,maar nu blijken de blokkeerringen van het synchroon systeem er zeldzaam te zijn geowrden.
Wie weet nog een plek?
cmsnl heeft ze,maar $$$$
En daar kan ik de ring voor 5e versnelling ook niet vinden.
Afbeelding

En na een nuttige nachtdienst.
Van zo :
Afbeelding

Naar zo:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een nummer gevonden ?? chassis nummer??
Afbeelding

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 23 Nov 2020, 20:21
door Bor
Super vet om hem zo weer op zijn wielen te zien staan.

Blijft wel lekker bezig zo.

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2021, 22:18
door mielko
Klein updateje maken.

Omdat ik heel lang met het idee loop om eens een ander uitlaatspruitstuk te maken ,eindelijk maar eens wat rvs besteld.
Blijft duur ,kopen :roll:

Afbeelding

Ik vind zelf heel mooi wanneer de buizen eerst heel recht uit het blok komen,in plaats van direct naar beneden,dus dat was het plan.
Omdat ik eerst flenzen moest maken ,heb ik in een nachtdienst een paar nieuwe rvs gemaakt uit een groot stuk rvs plat.Gewoon aftekenen met stift,en een haakse slijper .
Afbeelding
Omdat ik niet de juiste boor op het werk had,moest ik thuis nog een gat boren 34MM
Omdat het in de freesbank gewoon stabieler is het daar maar in gedaan.

Afbeelding

Nu eerst passen !
Afbeelding

Afbeelding

Gaaf! vind ik zelf :roll:

Toen op een nachtdienst maar Y-sprongen gemaakt.
Van 34MM naar 40MM
En een Y-sprong 40MM naar 50MM ongeveer
Omdat ik laste zonder backing gas,krijg je binnenin altijd wat las pukkels,deze moesten natuurlijk wel weg gefreest worden met een stiffreesje.Zo min mogelijk weerstand!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen de kids op de noodopvang waren kon ik eindelijk weer eens wat doen!
Oude uitlaat er af,

Afbeelding

En dan maar gewoon beginnen

Afbeelding




Maar dan......dan moet je nog cilinder 1 en 4 samen zien te krijgen,en 2 en 3 . ai ai ai ,das moeilijk......

Helaas ,mislukt.Zo handig ben ik nou ook weer niet met pijp fitten.
Dan maar anders ...opnieuw beginnen..
Afbeelding

Zoals je ziet ,ik ben geen lasser :crazy: niet alle lassen zijn mooi vind ik.maar ja .Liever zlef doen,en er van leren,dan uitbesteden en moeten betalen 8)
Dan de middelste cilinders,die beginnen nu pas vorm te krijjgen.

Afbeelding

Dat komt de volgende dag dat de kids op school zitten,want volgens mij heb ik vanavond gehoord dat de scholen weer open gaan :clap: :clap: :clap: :clap:
Tot de volgende update :!:

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2021, 22:40
door Error
Super vet Mielko!