Eindelijk een start gemaakt voor het opgevoerde blokje .
Kawasaki Z1000 bigbore zuigerkit in originele motortje,met 1300 krukas en 1200 drijfstangen om zuigerhoogte verschil te compenseren
Het zou straks een kleine 1400CC worden als alles in elkaar zit.
Zuigers van de drijfstangen geperst ,en in de natstraal bak lekker sch0on geblazen,en vervolgens laten zwemmen in een bak olie.
Die liggen klaar voor later uitwegen en meten.
PA5 is EN4 drijfstang
S85 (S88 zat in hetzelfde blok,ooit vervangen?) is EB1 drijfstang
De nieuwe zuigers uitgewogen en samengesteld.
Netjes een lijstje gemaakt alle losse delen uitgewogen op een weegschaal.
Dan de zwaarste zuigerpen bij de lichtste zuiger,en dan zuiger veren sets zo verdelen dat er het minste verschil is.
Uiteindelijk zat er een verschil in van 1gram ,tov de lichtste en zwaarste set.
Door wat materiaal weg te halen uit de zuiger alle sets naar zo goed als gelijke gewichten gebracht.
Zo zien de kawasaki Z1000 big bore zuigers er uit.Iets grotere dome dan de originele zuigers .
Nu het kale motorblok nog reinigen ,en natstralen en weer spoelen.Om naar een revisie bedrijf te gaan en hem te laten opboren tot 73MM
Dan 1300 krukas samen stellen met de best passende drijfstangen.