Nog even een verhaaltje van mijn kant.
Zaterdag meegedaan met een Oldtimerfestival met de Beat en Zondag knalluh met de Civic!
Heb echt een geweldige dag gehad!
Super genoten van het rijden!
Jeetje wat heb ik de Civic gemist zeg!
En zelfs een eerste plaats in de kwalificatie! Iets wat ik nooit had durven dromen!
Helaas ook een kleine spin...
Woensdag :
Eindelijk.. Na een half jaar mocht de Civic naar buiten!
Jeetje, wat zag die eruit!
Helaas was de accu leeg... Dus die meteen aan de lader gezet.
Op Donderdag de auto lekker gewassen en nog wat kleine checks gedaan.
Vrijdag was de accu eindelijk 12 volt na 2 dagen laden.. Helaas liep de spanning direct terug.
Ai.. die is kapot... Wat nu? Starten met de startbooster dan maar..
Maar dat leek niet zo gemakkelijk... tijdens een erg korte testrit van een meter, sloeg meteen de motor uit..
Weer starten en direct kijken op de voltmeter in de auto, die stond nogal heen en weer te schommelen.. hmm.. Accu dus inwendig echt stuk..
Gelukkig bood onze stagier hulp
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
. Hij bood de accu aan uit z'n scooter die toch even stil stond. Hmm.. kijken of dat gaat lukken.
Hij zou de acuu Zaterdagochtend even komen brengen. Oef... dat word weer krap.. Want ik zou die dag samen met m'n vader meedoen aan een Oldtimerfestival met de Honda Beat.
Dat word dus weer erg vroeg opstaan, accu monteren en de auto meteen opladen.. Gelukkig ging dit alles erg vlot!
Zondag :
Fris uit de veren en in de auto!
Eerst even tanken en een gezellig praatje met Ralph.
Na een heerlijke rustige rit met een prachtig opkomende on lag Zandvoort weer te wachten in de duinen. ( kriebel!!)
Binnenrijden ging lekker vlot en benn naast het keuringsgebouw gestopt, Civic eraf en aansluiten maar.
Er stonden ongeveer 5 auto's voor me, dus ik ging me inschrijven. Toch altijd weer spannend!
Toen ik terug bij de Civic kwam was de rij leeg en kon ik meteen naar binnen rijden.
De keuring was geen probleem en de Civic was er klaar voor!
Bandenspanning verlagen naar 1.3 bar voor en 1.5 bar achter. Laten we eens laag beginnen dacht ik. Misschien is de grip dan beter als de andere keren. We gaan het zien.
Time Attack warming-up :
Check check, en de baan op...
Even wennen en controleren hoe de auto zich gedraagt na een half jaar stilstaan. Remmen rustig inrijden en opwarmen, bochtjes, bandjes, snelheid.
Check, GAS!
Jeetje, wat heb ik dit gemist zeg! Wat een grip!
Heb de Civic heerlijk uitgelaten en een Nissan S15 laten zien wat de 26 jaar oude Civic nog kan!
Heb 4 rondjes met een dikke glimlach op m'n gezicht gezeten achter die Nissan!
Hij liet me er echt niet langs! Op de rechte stukken liep ie langzaam uit, maar in de bochten zat ik meteen op z'n bumper en moest zelfs inhouden.
Helaas heb ik er geen filmmatriaal van, maar dit was echt genieten!
Met een tijd van 2.16. en helaas over start finish een gele vlag, was dit het wel.
Kwalificatie :
Het gevoel is er, de Civic kan het, het weer is goed, hoe gaat dit aflopen...
Vol vertrouwen de baan op en er was al snel weer heel veel grip!
Maar in de 2e ronde was er een gele vlag bij het Scheivlak. Ik zag de rode EG Civic van Corne in het grind staan met behoorlijk wat schade..
Hopelijk is alles goed met Corne, ik wens je veel sterkte.
Net na de Audi S bocht werd er rood gevlagd. Einde Race..
Dit duurde zo een ruime 15 minuten..
Er was nog 4 minuten over op de klok. Gelukkig werd er nog 4 minuten bij gezet.
Nu komt het erop aan.. Dit moet toch echt een goede tijd gaan worden om nog finale te kunnen rijden!
Ik reed achter Sven waar ik steeds dichterbij bij kwam, maar ook op de rechte stukken niet kon bijbenen..
Onderstuur, overstuur, smerende banden, zo heb ik nog nooit gereden!
You go old Civic!
Toen de race was afgelopen terug naar de pits. Hoorde dat ik bij de eerste 3 zat en er werd zelfs gezegd dat ik eerste was, jaja..
Snel de tijden ophalen.. Huh?? eerste plaats?? Nee... dat geloof ik niet!
2.12.09! wat!! De auto met het minste vermogen word eerste? Nee... echt?
Ik geloof het nog steeds niet..
Oef... en dan finale... slik..
Finale :
Kwart voor 6... eindelijk...
Volgas weg en ja hoor... dat gaat fout.. koude achterbanden, overstuur.. En vol over de curbstone..
Dat was een behoorlijke klap... Motor sloeg ook niet meteen aan.. Rustig.... nog eens starten... Hij loopt! Alle lampjes gaan uit, tempratuur is goed, geen rook.. geen tikken.
Gas! En de eerste ronde was een feit... Dus ik kon een snelle ronde gaan rijden!
Dit ging ook echt weer helemaal goed! Helaas behoorlijk last van de erg laaghangende zon!
Aw nee... weer rode vlag, ik was er bijna!! Pits in, alles controleren.. beetje schade aan de bodum.. hmm..
Oef... Sven met z'n Integra is eraf gegaan ook in het Scheivlak.. Jeetje, nee he...
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Gelukkig mocht ik nog een ronde maken in de finale.
Helaas zat er geen toptijd meer in mede door de laaghangende zon, waardoor ik 2 keer het instuurpunt miste, te vroeg remde en dus tijd verloor.
Het werd een 5e tijd van 2.14.. Helaas...
![Afbeelding](http://www5.picturepush.com/photo/a/13759983/640/13759983.jpg)
![Afbeelding](http://www3.picturepush.com/photo/a/13760066/640/13760066.jpg)