Mugen Motul Civic SI Race Car. Hope 2 be back in 2016!

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 14 Mrt 2013, 18:45

ReLXe schreef:Jij LAAT je ruiten voor je doen? Goed bezig. :lol:



Ik doe nog steeds alles zelf :angel:
Alleen de stickers laat ik plakken :mrgreen:








:scherp:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Raymond » 14 Mrt 2013, 20:41

wat is het gewicht nou dat het totaal scheeld?

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Nikkored » 15 Mrt 2013, 01:37

Ben ook zeeer benieuwd! Overweeg dit maar gezien mijn auto een buitenslaper is weet ik het nog niet zeker.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 15 Mrt 2013, 11:03

Heb helaas de glazen ruiten niet kunnen wegen.
Maar wat ik gezien heb van iemand uit de USA, die zelf de lexaan ramen heeft gemaakt, zou het ongeveer 15 a 20 kilo lichter moeten zijn.
Hoop dit jaar de Civic te kunnen wegen op de weegbank in Zandvoort. :>>:

Gewicht is nu rond de 800 kilo met iets meer als een kwart tank benzine.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 19 Mrt 2013, 14:51

Bedankt woord en sponsoren :

Mn vrouw Jinske, bedankt voor alles wat je voor me hebt gedaan dit weekend!
De HCN crew, bedankt voor het lachen, de shoarma en de gezelligheid!
Showoffimports, voor de broodjes aankleding en plekje voor de Civic!
Petroworkz voor alle steun, vriendschap, samenwerking en trouw!
Beukers Toyota, voor het gebruiken van onze oprijauto! De Dna was ook even een weekend weg :)
Funky Design, voor het leveren van de stickers!
R-Developments, voor het ondernemen voor de ontwikkeling voor de prototype lexaan ramen.
Plastics for Performance, voor het ontwikkelen van de ramen.




Wat een weekend..



Afgelopen week nog flink bezig geweest aan de Civic.
De lexaan ramen waren nog net op tijd binnen om gemonteerd te worden.
Helaas gebeurde Vrijdagochtend het onverwachte. Ik was niet lekker en werd later op de dag ziek.
Vrijdagmiddag zijn we naar m'n werk gereden om daar op de oprijauto te wachten, want die was nog aan het werk.
Zodra die klaar was kon de Cvic mee achterop naar Assen. Gelukkig hoefde we niet lang te wachten.
Na een half uur rijden was ik het zat en te ziek, zodat Jinske het stuur overnam tot aan het vakantiepark.
Snel een hete douche, want ik was niet meer warm te krijgen.. lekker soepje en proberen te slapen.

Zaterdag :
Na een redelijk nacht voelde ik me wat beter als Vrijdagavond.
Eerst een lekker ontbijtje en dan wat boodschapjes doen. Maar na het boodschappen doen ging het niet veel beter.. weer een hete douche en het bed in.
2 uur later was het etenstijd en daarna zijn we richting het circuit gereden in een lang convooi :)
Snel alle spullen uit de Civic en natuurlijk de auto van de oprijauto afrijden. Muziekje erbij en het was toch wel even gezellig, maar was duidelijk te ziek.
Samen met Jinske ben ik via een pikdonkere pitstraat naar de keuring gereden.
Zoals verwacht liep de keuring meer als soepel en de Civic was klaar voor een nieuw seizoen!
Nadat alles was afgesloten zijn we terug gereden naar het park en na weer een hete douche heb ik het bed opgezocht.

Zondag :
Deze nacht was echt 1 van de slechtere.. Rillend van de kou en een paar uur later zwemmend in het zweet..
We hadden samen afgesproken dat als ik me niet goed genoeg voelde we de Civic zouden ophalen en naar huis zouden gaan.
Maar ondanks de erg slechte nacht stond ik redelijk fris op en "de dag des Streetpowers" was begonnen!
Ow jee... het begint te sneeuwen... Dat word dus Snowpower..
Eenmaal aangekomen op het circuit snel op play gedrukt en de koffie was ook al geregeld!
De tempratuur was opzich wel goed, alleen de sneeuw stopte niet.. Dat duurde tot 11 uur..
Door de honingdropjes en de koffie kon ik af en toe nog wel een praatje maken, maar dat deed de keel niet veel goeds.

Time Attack, warm-up:
Toch was het moment daar om in de auto te stappen en te gaan rijden. Ik voelde me goed genoeg alleen de baan was glad.
Bandenspanning op 1,7 voor en 1,8 achter en de achterste schokdempers erg zacht ingesteld..
Overal aan, handschoenen en zelfs met de muts op heb ik me flink opgewarmt in de auto. Of kwam die warmte ineens van die Pyromaniak??
Zonder enige vorm van stress zette ik de Civic in de eerste versnelling en reed de baan op.
Lekker glad :)
Na de eerste ronde kreeg ik behoorlijk vertrouwen in de auto en haalde zeer veel deelnemers in zonder zelf te zijn ingehaald!
1 Keer brak de achterkant even te veel uit, maar kon meteen goed wegrijden.
In ronde 3 of 4 dacht ik dat de Civic in de grindbak zou komen in de Geert Timmerbocht. Dit kwam door blokkerdende remmen, maar haalde de bocht net, met een behoorlijke glijparty.
Ik had er echt veel plezier in om in deze omstandigheden te rijden, de Civic was namelijk erg goed handelbaar!
Toch was er een benouwde situatie. De oranje BMW brak flink uit en bleef slingeren, terwijl ik net naast een andere auto reed die ik inhaalde en achter me reed een Skyline die ook die auto inhaalde.
Je kan je voorstellen wat dat voor een situatie werd.. Maar de BMW rijder kreeg de auto onder controle en reed door. Helaas liet hij mij er niet voorbij en bleef dus driften.
Toch kwam ik de BMW voorbij en toen ik in mn binnenspiegel keek ging de oranje BMW behoorlijk wijd en spinde flink.
Na een erg korte sessie.. ( dacht dat het 25min zou zijn ipv 15min ) de Civic in de pitbox geparkeerd en met een glimlach de auto geknuffeld!
Wat zeker erg merkbaar was is dat het nog lichtere gewicht door de lexaanramen zeker invloed heeft op de acceleratie van de Civic!
Bandenspanning was gestegen naar 2,1 bar en de banden-tempratuur was 16 graden op de voorbanden... jeetje..
Al met al een 5e plek gereden met een tijd van 2.33.776. Erg tevreden!
Snel de bandenspanning terug gezet naar 1.5 voor en 1.6 achter.:)

Kwalificatie!
Juist... kwalificatie.. nou, daar gaan we.. No Stress.. En allemaal tegelijk de baan op en idereen meteen vol gas..
Wat doe je dan? Meerijden, rustig rijden, of racen..
Racen was de enige goede oplossing.. Met flink was stuurmanskunsten en uitremacties de eerste ronde ongeveer 25 auto's ingehaald.
Het wegdek was redelijk opgedroogd maar was wel verradelijk, maar ik had gevoeld wat de Civic kon met nat weer dus ik ging ervoor!
Af en toe wat onder en overstuur, maar er was genoeg grip!
Na een ronde of 3 kwam ik de Supergarged CRZ van Micheal Verhagen tegen en dat werd een leuke strijd! Micheal zei me later dat hij me er niet voorbij wilde laten gaan en dit duurde zo een 3 ronde's!
Ik had veel vertrouwen in Micheal omdat deze in de groene S2000 meedoet aan de Dutch Supercar Challance en dus weet waar te remmen, gas geeft en geen onnodige acties zou uithalen. Zodoende kon ik flink op de bumper blijven hangen.
Wat ik ook echt prachtig vind is dat zelfs het baan personeel, zowel op Zandvoort en Assen bijna allemaal met hun duimpjes omhoog staan als de sessie is afgelopen! :) ( of doen te dat alleen naar mij? ) :mrgreen:
Na deze sessie ( die iets langer duurde ) de pitstraat in en hopen op een finale race! Voor mn gevoel zat dat er echt in!
Helaas... net een halve seconde te laat en ik eindigde op de 11 plek met een tijd van 2.18.393. Geen nieuw record, maar in de omstandigheden en erg goede tijd voor wederom de auto met het minste vermogen!

Toen storte ik volledig in en wilde echt snel naar huis.. De rit terug was een hel.. We reden rond half 6 het circuit af, brachten om kw v 9 spullen thuis, toen moest de Civic en de oprij auto nog terug en waren pas om 10uur thuis.

Hoop dat het nog gelukt is met filmen Davy! Zou leuk zijn als je de film upload ook al is het niet goed gelukt :)
Heb al wat filmpjes gevonden waarop mn auto te zien is.


Afbeelding
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor svenoxx » 19 Mrt 2013, 16:23

Toch netjes gereden ondanks dat je ziek was, respect dat je het nog kon opbrengen allemaal!
Afbeelding

svenoxx
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1529
Geregistreerd:
19 Jul 2006, 15:04
Woonplaats:
Brabant

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Vladi » 20 Mrt 2013, 07:26

Jouw wagen op het circuit blijft een geweldig gezicht. NL heeft meer oldschool racers nodig.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Nikkored » 21 Mrt 2013, 03:13

Ik vind oldschool altijd sonde om op het circuit te zetten vanuit mijn eigen invalshoek. Vind het een prachtige auto en daarmee bijna sonde om te racen.Maarrr.... hij wordt nu natuurlijk wel gebruikt waar hij voor is. Toch denk ik dat de voorradigheid van ruildelen vaak een obstakel is voor mensen om een honda van een ouder type op te bouwen voor track use ( was bij mij in ieder geval wel zo).
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor d-day » 25 Mrt 2013, 07:25

hier nog even het filmpje van Dick met z'n Motul Mugen civic.

ondanks het griepje en een camera die langzaam steeds schever gaat hangen, is het toch 24 minuten genieten.



have fun

Gebruikers-avatar
d-day
Trader
Trader
 
Berichten: 1154
Geregistreerd:
05 Mei 2005, 18:41
Woonplaats:
Kruikenzeikersland

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor FreakoRico » 26 Mrt 2013, 21:47

Wat een heeeeerlijk geluid zeg :up:

Dit is nou typisch mijn soort muziek :lol: *ads it to playlist*

Maar Dick, gebruik jij nou wel heel toe shifting..? Of zie ik dat zo af en toe verkeerd :P
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Plastics for Performance

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 27 Mrt 2013, 19:11

Thanx voor het filmpje Davy!

FreakoRico schreef:Wat een heeeeerlijk geluid zeg :up:

Dit is nou typisch mijn soort muziek :lol: *ads it to playlist*

Maar Dick, gebruik jij nou wel heel toe shifting..? Of zie ik dat zo af en toe verkeerd :P




Hehe...
Is gewoon snel voetenwerk :mrgreen: :drive2:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Geen JAF!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 09 Mei 2013, 16:09

Na 9 edities te hebben bezocht kunnen we helaas dit jaar niet bij het Japanse Autofestival aanwezig zijn.
Dit door diverse redenen en een aanmerking van de Time Attack organisatie.
Jullie zullen dus de Motul Civic moeten missen.

Afbeelding
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Geen JAF!

Berichtdoor Maranello575 » 09 Mei 2013, 16:37

Huh waaaatttttttt? ??????
Nouja wilje et misschien over kwijt snap het niet en vindt het enorm zonde .
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1976
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Geen JAF!

Berichtdoor whitedxi » 09 Mei 2013, 17:17

Aanmerking organisatie? Explain please?
Afbeelding
The kevlar king is dead, long live the carbon king
https://www.facebook.com/kevlarking.nl/

Gebruikers-avatar
whitedxi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3362
Geregistreerd:
03 Jul 2005, 19:02
Woonplaats:
Hardenberg

Re: Mugen Motul Civic SI Race Car. Geen JAF!

Berichtdoor Nikkored » 09 Mei 2013, 18:45

Teveel geluid is het enige dat ik me kan voorstellen dan? Erg jammer! Zijn jullie wel aanwezig?
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten
cron