Het Time Attack kampioenschap 2011 is weer voorbij..
De Civic krijgt z'n wel verdiende rust.
Super Sunday :
Op Zaterdagmiddag zijn we richting Zandvoort gereden en al een deel van de stand opgebouwd.
Toen we daar mee klaar waren heb ik de Civic in de pitbox gezet en heeft daar samen overnacht me de EK van Johanes en gingen wij naar huis.
Zondagochtend vroeg uit bed na een slechte nacht..
Nog wat spullen in de Crx gelegd en weer richting Zandvoort.
Daar aangekomen snel naar de pits even helpen met opbouwen en maar meteen aangemeld voor Time Attack.
Gelukkig was de infobox naast onze pitboxen
Snel terug naar de stand en even helpen met indelen.
Toen de keuring...
Had me voorgesteld dat dit net zo soepel ging verlopen als op JAF. Daar werd gezegd dat de auto gewoon goed is en ik vaker meerijd, dus geen probleem en reed na 5min weer naar buiten. SuperSunday werd anders..
Nadat Snob aardig voor paal werd gezet was het tijd voor mijn Civic.. Het begon met een nogal erg bedenkelijk kijkende keurmeester die naar mn velgen staarde... tja... zei hij... Ik reageerde niet, wachtte rustig af..
Hij liep een rondje en zei, ik moet je wielmoeren kunnen zien.. ow ja! de dopjes zaten er nog op! Dus ik rende snel naar onze box voor een imbussleuteltje... dopjes eraf, maar hij keek niet eens meer naar de moeren.. Korte blik onde de kap en ging in de auto zitten.
Even een kleine opmerking begon de man vriendelijk. De brandblusser... die zit goed zo, maar zit niet zo goed vast.. die moet eigenlijk met een bandje vast ( geen regelementregel..) als je een klapper maakt kan de brandblusser losschieten. Dus ik : mja.. zoals je kan zien heeft de auto al een klap gehad en de brandblusser kwam echt niet los hoor
mmm..maar toch.. zei hij..
Warming up..
Dat duurde best lang, maar maakte er niet zo een probleem van.. genoot heerlijk van alles om me heen
De pitstraat was echt te druk met mensen die er niet hoorde en ik melde dat ook bij de infobox dat dit niet kon..
Eindelijk konden we de baan op! Ik had me voorgenomen om redelijk achteraan te gaan rijden.. maar...
er lag nog grind op de baan en ik werd naar voren geroepen zodat we in 2 rijden moesten gaan staan.. Hmmm.. ik stond dus vooraan...
Groene vlag en rustig alles warm gereden en het hele veld voorbij laten gaan en kon lekker mn rondjes rijden en weer wennen aan de auto..
Na een rondje of 3 a 4 zag ik Snob in het scheivlak staan, die was gespint en er kwam een rode vlag.
Zoals er tijdens de briefing gezegd was moesten we door rijden tot einde pitstraat op het circuit. Na toen kwam het..
De man met de rode vlag kwam naar me toe en zei, weet je wat een rode vlag betekend? ik uitgelegd dat dat in de briefing is verteld, nou die werd boos zeg! heel verhaal over autosport en Formule 1. man man.. Later heb ik de man van de briefing gesproken die zei dat ik alles goed had gedaan en er niks aan de hand was.
Maar goed... Toen stond ik dus WEER vooraan!! Snel een rondje rijden en de pits door zodat ik vrij baan had en rustig kon rijden.
In de Warming up werd ik laatste.. met een tijd van 2.27.. de tijd onder mij was 2.15... dus al had ik 2.16 gereden wat ik op Jaf reed, was ik nog laatste!
Kwalificatie.
Nu stond ik dus wel achteraan in de pitstraat!
We mochten de baan op. Snel stoppen bij RPM om de camera aan te zetten en de baan op. Dus nu reed ik echt alleen!
Heb goed mn rondjes kunnen rijden en absoluut nergens risico genomen. Soms wat later geremd en wat harder gehoekt om wat vertrouwen te krijgen in de auto.. Helaas was dit er niet en heb dus ook niet harder gereden dan 2.21..
Had ook het gevoel datr de auto vermogen miste boven 6000rpm..
Toen er werd afgevlagd rustig de auto laten afkoelen maar voelde iets raars met binnenkomen pitstraat.
De Civic trok enorm naar rechts.. Dus meteen kijken hoe de wielen stonden.. Pitbox in en de krik eronder!
In de linker voorband zat een koordlaagbreuk op het profiel aan de binnenkant van de band! Waarschijnlijk heb ik de curbs te hard geraakt.. De banden waren ook echt loeiheet! Dat werd dus ook geen Vrjrijden meer voor m'n vrouwtje Jinske... ( alweer )
Na een lange maar zeer tevreden dag hebben we alles weer opgeruimd en zijn we heel erg rustig naar huis gereden..
Ik denk niet dat er een Time Attack 2012 voor mij inzit..
Dit vanwege de aangepaste regels die gaan komen en het vertrouwen in de auto is er niet meer.
Hopelijk word 2012 een jaar waarin de Civic aangepast gaat worden voor Time Attack 2013.
Dan moet de auto een verbeterd onderstel hebben, een kooi en nog wat aanpassingen.
Dit word weer een flinke uitdaging voor de Motul..
Ikzelf blijf wel nouw betrokken bij Time Attack in 2012!