Mugen Motul Civic SI Race Car. Hope 2 be back in 2016!

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. It's alive! p115

Berichtdoor svenoxx » 13 Aug 2011, 18:45

dan zie ik je wel voorbij komen op de baan.. ben ook aanwezig met mijn dc1
Afbeelding

svenoxx
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1529
Geregistreerd:
19 Jul 2006, 15:04
Woonplaats:
Brabant

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. It's alive! p115

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 13 Aug 2011, 18:59

D-Per4mance schreef:
Dickiecrx-vt schreef:Heb de hele week een overal aan, op zaterdag kan zo een ding echt niet! :P
Het was warm en het regende.. welkom in Holland! :lol:

Onderdelen heb ik te danken aan D-Performance! :up:
Radiateur ging natuurlijk niet zonder slag of stoot, maar hij is er!


Goed om te zien dat hij weer loopt! Frontje ziet er wel een stuk frisser uit als hoe ik het hier heb opgestuurd...



Frontje is nog het oude schade frontje. De delen van de sloop Civic moeten nog gespoten worden. :blush:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 13 Sep 2011, 16:46

Eindelijk maar eens P1 geupdated :P

Op 25 Augustus is er de finale van Time Attack.
De Motul Civic staat daar weer aan de start! 8)
Onbevreest en met battle scars rijden we samen weer in de Pro Street klasse.
Een podiumplek zit er natuurlijk niet in en een persoonlijk ronderecord ook niet, maar we gaan er weer voor!
Heb nog even een kleine aanpassing aan de Civic gedaan waardoor deze hopelijk nu eindelijk eens goed uit te lijnen is.
Torsieveren en een starreas is een bitch, maar met de juiste spullen kan dit ook erg hard door de bocht gaan!
Hopelijk komen er wat updates betreft de ophanging, maar dat is voor volgend jaar..

Een paar weken geleden is de Civic weer voor het eerst buiten geweest na de crash op Zandvoort.
Het werd meteen een lange rit naar Frankrijk en is ook daar op het circuit geweest :)
En 2 weken geleden heeft Jinske met de Motul Civic op Zandvoort gereden in de CCH vrijrijden sessie :up:

Afbeelding

Zandvoort:
Rondetijd : 2.16.051

Assen:
Rondetijd : 2.14.222
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 17 Sep 2011, 13:14

Afbeelding

Vanochtend lekker druk bezig geweest met de Civic.
De auto is klaar voor Time Attack!
Alleen nog even de bandjes op spanning brengen als we in Zandvoort zijn en dan de baan op.

Afbeelding

Ik heb vanochtend ook de Civic uitgelijnd.
Deze stond dus echt niet zuiver...
Door de verstelbare panhardstang ( reactiestang ) bij de achterwiel ophanging is het mogelijk om de as nu recht onder de auto te krijgen in verhouding met de voorwielen.
Helaas is er verder niks af te stellen..
De as staat nog niet helemaal recht onder de auto omdat er dan de kans is dat er een band gaat aanlopen in de wielkasten, maar de auto staat nu beter in lijn en rijd 100% beter!
Ook de voorwielen stonden wel recht op de oude afstelling dus met scheve achteras.
Heb nu dus ook de voorwielen recht staan tov de achteras.

Na de montage van de verstelbare reactiestang heb ik helaas niet kunnen zien hoe scheef de auto echt stond..

Voor uitlijnen.

Afbeelding

na uitlijnen.


Afbeelding



De reactiestang.

Afbeelding

Camberhoek voor :

-0.90 -1.00

Sporing voor:

-0.05 -0.05

Rijlijn :

0.10

Camberhoek achter :

-1.60 -2.05

Sporing achter :

0.30 0.05
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Uitgelijnd P116

Berichtdoor Redis » 17 Sep 2011, 13:18

De Motul is dus klaar voor volgende week. :up: Zandvoort weer, zien em volgende week wel rijden. :drive2:
Ik weet het niet meer....

Gebruikers-avatar
Redis
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2789
Geregistreerd:
27 Aug 2008, 22:10
Woonplaats:
070

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Uitgelijnd P116

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 19 Sep 2011, 20:28

En weer horen Dries! :D
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Uitgelijnd P116

Berichtdoor Theetjuh » 20 Sep 2011, 12:39

Helaas heb ik een bruiloft, maar anders was ik zeker naar Zandvoort gekomen ... :?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Theetjuh
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 68
Geregistreerd:
19 Apr 2011, 15:37
Woonplaats:
Hoogeveen

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Uitgelijnd P116

Berichtdoor Yoshi » 20 Sep 2011, 15:48

Blijf de civic zo gaaf vinden he :blush: .

Gebruikers-avatar
Yoshi
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1291
Geregistreerd:
30 Mrt 2011, 23:35

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 26 Sep 2011, 18:23

Het Time Attack kampioenschap 2011 is weer voorbij..

De Civic krijgt z'n wel verdiende rust.

Super Sunday :

Op Zaterdagmiddag zijn we richting Zandvoort gereden en al een deel van de stand opgebouwd.
Toen we daar mee klaar waren heb ik de Civic in de pitbox gezet en heeft daar samen overnacht me de EK van Johanes en gingen wij naar huis.

Zondagochtend vroeg uit bed na een slechte nacht..
Nog wat spullen in de Crx gelegd en weer richting Zandvoort.
Daar aangekomen snel naar de pits even helpen met opbouwen en maar meteen aangemeld voor Time Attack.
Gelukkig was de infobox naast onze pitboxen :)
Snel terug naar de stand en even helpen met indelen.

Toen de keuring...

Had me voorgesteld dat dit net zo soepel ging verlopen als op JAF. Daar werd gezegd dat de auto gewoon goed is en ik vaker meerijd, dus geen probleem en reed na 5min weer naar buiten. SuperSunday werd anders..
Nadat Snob aardig voor paal werd gezet was het tijd voor mijn Civic.. Het begon met een nogal erg bedenkelijk kijkende keurmeester die naar mn velgen staarde... tja... zei hij... Ik reageerde niet, wachtte rustig af..
Hij liep een rondje en zei, ik moet je wielmoeren kunnen zien.. ow ja! de dopjes zaten er nog op! Dus ik rende snel naar onze box voor een imbussleuteltje... dopjes eraf, maar hij keek niet eens meer naar de moeren.. Korte blik onde de kap en ging in de auto zitten.
Even een kleine opmerking begon de man vriendelijk. De brandblusser... die zit goed zo, maar zit niet zo goed vast.. die moet eigenlijk met een bandje vast ( geen regelementregel..) als je een klapper maakt kan de brandblusser losschieten. Dus ik : mja.. zoals je kan zien heeft de auto al een klap gehad en de brandblusser kwam echt niet los hoor :P mmm..maar toch.. zei hij..

Warming up..

Dat duurde best lang, maar maakte er niet zo een probleem van.. genoot heerlijk van alles om me heen :P
De pitstraat was echt te druk met mensen die er niet hoorde en ik melde dat ook bij de infobox dat dit niet kon..
Eindelijk konden we de baan op! Ik had me voorgenomen om redelijk achteraan te gaan rijden.. maar...
er lag nog grind op de baan en ik werd naar voren geroepen zodat we in 2 rijden moesten gaan staan.. Hmmm.. ik stond dus vooraan...
Groene vlag en rustig alles warm gereden en het hele veld voorbij laten gaan en kon lekker mn rondjes rijden en weer wennen aan de auto..
Na een rondje of 3 a 4 zag ik Snob in het scheivlak staan, die was gespint en er kwam een rode vlag.
Zoals er tijdens de briefing gezegd was moesten we door rijden tot einde pitstraat op het circuit. Na toen kwam het..
De man met de rode vlag kwam naar me toe en zei, weet je wat een rode vlag betekend? ik uitgelegd dat dat in de briefing is verteld, nou die werd boos zeg! heel verhaal over autosport en Formule 1. man man.. Later heb ik de man van de briefing gesproken die zei dat ik alles goed had gedaan en er niks aan de hand was.
Maar goed... Toen stond ik dus WEER vooraan!! Snel een rondje rijden en de pits door zodat ik vrij baan had en rustig kon rijden.
In de Warming up werd ik laatste.. met een tijd van 2.27.. de tijd onder mij was 2.15... dus al had ik 2.16 gereden wat ik op Jaf reed, was ik nog laatste! :P

Kwalificatie.

Nu stond ik dus wel achteraan in de pitstraat! :D We mochten de baan op. Snel stoppen bij RPM om de camera aan te zetten en de baan op. Dus nu reed ik echt alleen!
Heb goed mn rondjes kunnen rijden en absoluut nergens risico genomen. Soms wat later geremd en wat harder gehoekt om wat vertrouwen te krijgen in de auto.. Helaas was dit er niet en heb dus ook niet harder gereden dan 2.21..
Had ook het gevoel datr de auto vermogen miste boven 6000rpm..
Toen er werd afgevlagd rustig de auto laten afkoelen maar voelde iets raars met binnenkomen pitstraat.
De Civic trok enorm naar rechts.. Dus meteen kijken hoe de wielen stonden.. Pitbox in en de krik eronder!
In de linker voorband zat een koordlaagbreuk op het profiel aan de binnenkant van de band! Waarschijnlijk heb ik de curbs te hard geraakt.. De banden waren ook echt loeiheet! Dat werd dus ook geen Vrjrijden meer voor m'n vrouwtje Jinske... ( alweer ) ::(

Na een lange maar zeer tevreden dag hebben we alles weer opgeruimd en zijn we heel erg rustig naar huis gereden..

Ik denk niet dat er een Time Attack 2012 voor mij inzit..
Dit vanwege de aangepaste regels die gaan komen en het vertrouwen in de auto is er niet meer.
Hopelijk word 2012 een jaar waarin de Civic aangepast gaat worden voor Time Attack 2013.
Dan moet de auto een verbeterd onderstel hebben, een kooi en nog wat aanpassingen.
Dit word weer een flinke uitdaging voor de Motul..

Ikzelf blijf wel nouw betrokken bij Time Attack in 2012!
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Redis » 26 Sep 2011, 18:32

Gister weer de zoveelste keer weer eens bij je Civic staan kijken. :lol:

Gelukkig voel je de civic goed aan, dan maar wat mindere tijden rijden inderdaad safety first. 2013 komt die dus nog harder terug, motorisch blijft het wel gewoon D16? Of wil je ook meer vermogen hebben.
Ik weet het niet meer....

Gebruikers-avatar
Redis
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2789
Geregistreerd:
27 Aug 2008, 22:10
Woonplaats:
070

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Bor » 26 Sep 2011, 18:54

Aaahhh heeft het vrouwtje nog niet kunnen rijden FOEI. :P

Jammer dat het reglement dus danig veranderd dat je volgend jaar niet gaat rijden :(
Heb hem 1 keer in actie mogen zien in assen begin dit seizoen dan dat heeft zeer veel indruk gemaakt.

Maar is het niet verstandiger om toch een paar curcuit dagen mee te pakken zodat je het track gevoel blijft behouden?
Anders heb je de kans dat je in 2013 met een snellere auto minder snelle ronde tijden gaat rijden.
Zeker als je al aangeeft het gevoel een beetje kwijt te zijn.

Ik blijf het hier in de gaten houden, want dit is en blijft mijn favoriete 3th gen hier op het forum.

Gr. Rob.
Laatst gewijzigd door Bor op 26 Sep 2011, 18:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Redis » 26 Sep 2011, 18:56

Blijft toch echt een 3rd gen civic dit. :P
Ik weet het niet meer....

Gebruikers-avatar
Redis
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2789
Geregistreerd:
27 Aug 2008, 22:10
Woonplaats:
070

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor ED9-Chicky » 26 Sep 2011, 18:58

Gewoon de D16 want dat zit in de orginele ook ;)
Wel wat verbeter puntjes zoals lichter vliegwiel etc,..
Als we een sneller blok willen,... leggen we die wel in een toekomstige andere civic.
Toch maar eens mee gaan doen aan de loterrij ofzo :hmmm:
Nieuwe Website Online
http://www.hondacommunity.nl

Gebruikers-avatar
ED9-Chicky
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1793
Geregistreerd:
20 Jul 2008, 15:22
Woonplaats:
hondacommunity.nl

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Bor » 26 Sep 2011, 18:58

Redis schreef:Blijft toch echt een 3rd gen civic dit. :P


waar heb jij het over ? :blush:

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. Time Attack! Super Sunday!

Berichtdoor Raymond » 26 Sep 2011, 19:05

Dickie kan je niet beter mee doen aan semi-pro in 2012? Hoef je ook niet voluit en kom je stuk dichterbij de tijden van anderen.
Wel leuk dat je toch mee gereden heb, vond het echt gezellig de hele dag en beter safe then sorry dan maar.

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron