Update p21 pics en vids

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Track Prelude H22Turbo. ADVIES nodig pag10

Berichtdoor Gb-lude » 26 Feb 2015, 16:13



Die heb ik al liggen :>>: (niet de carbon versie)

Maar die wou ik pas monteren als ik de complete wide bodykit monteer.. En dat doe ik pas als ik de setup goed heb en een beetje kan rijden..
toch misschien maar doen :doze:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. ADVIES nodig pag10

Berichtdoor Gb-lude » 07 Mrt 2015, 22:20

sneak peak van mij dash.. Ben nog op onderdelen aan het wachten. Na een gesprek met Leo toch besloten een EGT en water temp te monteren.
Afbeelding
Afbeelding

Het originele frame zit nog achter het midden console , het is erg licht en zogt voor veel stevigheid in mijn dash. De rest onder het dashboard is leeg behalve mijn originele tellerbak.

Ik heb mijn achterklep een beetje opgeknapt (niet de originele met carbon wrap erop, die is weg , deze heb ik van een vriend van mij overgekocht.
Daardoor moest ik wel de aerocatch pinnen opnieuw plaatsen. was best lastig en moest omdat het in de hoeken van de achterbak viel plaatjes in lassen.
Ook aluminium buizen gemaakt waar mijn spoiler aanvast zit omdat het dunne plaatwerk dit niet gaat houden natuurlijk.
Na flink passen en meten zat de achterklep er goed stevig op maar kan er wel snel afgehaald worden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ook mijn Lexaan achterruit gemonteerd. Eerst goed passen en meten.
Dan gaten om de plaatschroeven bepalen en voorzichtig boren in de ruit. Weer goed passen en dan de gaten in de auto voor boren, met ongeveer 1/2 van de dikte van de schroef.. In elk gat meteen een popnagel zodat hij niet verschuift.
De randen goed schoon en vetvrij maken, daar een laag ruitenkit/lijm op.
Met zijn tweeën voorzichtig de ruit erop en zonder aan te drukken meteen weer centreren met de gaten.

Ik heb 7 flinke plaatschroeven gebruikt met nylon ringen ertussen. de gaten een paar mm te groot geboord zodat hij nog kan uitzetten.
Geloof dat hij wel vast zit :cheesygrin:
De rand eronder zit ook goed vast maar moet nog wel even gespoten worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zoals jullie zien heb ik ook een andere spoiler.. dat goedkope hoge ding is weg.. deze is van APR en hij is mooi laag.
Het mooie is dat ik hem nog kan verhogen met andere "poten" tzt. kijken of het effect heeft!

volgende weeg weer verder! :>>:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor ijstheepak » 08 Mrt 2015, 09:08

Netjes! :like:
civic ej9 d14a3 b16a2 1997 > daily
Delsol vti-e b16a2 > parts car

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant :D

Wie is wie >> http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=276&t=78449

Gebruikers-avatar
ijstheepak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
23 Mrt 2014, 20:13
Woonplaats:
hoogeveen

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Bor » 09 Mrt 2015, 12:06

Mooi zo je dash, ga je dat stuk rvs nog bewerken? Kan me voorstellen dat dit ontzettend gaat weerkaatsen met mogelijk verblinding tot gevolg.
Succes met de rest van de build.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Zwetje » 09 Mrt 2015, 13:36

Ziet er goed uit David!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Gb-lude » 10 Mrt 2015, 19:57

Bor schreef:Mooi zo je dash, ga je dat stuk rvs nog bewerken? Kan me voorstellen dat dit ontzettend gaat weerkaatsen met mogelijk verblinding tot gevolg.
Succes met de rest van de build.


Thanx man,
Ja zeker ga ik er nog wat mee doen! al staat het best gaaf zo natuurlijk!
Ik ga het in mat zwart plastidip spuiten. Eerst mijn verdeling in orde maken en alle gaten voor de metertjes en knoppen maken.

Het dashboard zelf is redelijk mat en ga het ook zeker niet met silicone spray oppoetsen. Zit er wel aan te denken om het te laten "flacken" of er een laag zwart velour over te spannen...

Zwetje schreef:Ziet er goed uit David!


Ik ben er waarscijnlijk woensdag middag vanaf 15:00, donderdag middag, vrijdag middag en zaterdag :>>:
kom als je tijd heb dat gebaktje van jou ff laten zien!

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Gb-lude » 28 Mrt 2015, 23:34

heb wat updates maar plak ze ff uit mijn engelse ludegeneration topic... :cheesygrin:


Friend of mine helped spray my doors.. Takes alot of time prepping and spraying thin layers.
Previous owner pained the doors white with a roller and they had some damage.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

All my fluids are in. Running in oil, normal oil and waterless coolant.

Afbeelding

Had to cut the midsection out as I screwed up... good thing too as the aluminium was a bit thin anyway.

Afbeelding

When I cut all the holes and test fitted everything I sprayed the whole midconsole in 6 layers of plastidip.

Most of the wiring is prepped. still have a few things to sort.
Also found out my mini heater is crap so will have to febricate something else.
Think I will go Merlins way ( think he had the blower and big hose connected to the fan ducts for the windshield.

Well here it is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The red guarded toggle switch is going to switch between high and low boost. 8-)
The switch below is a switch between narrow and wideband O2 sensor.

I installed a watertemp sensor, found a great spot for it. did not want to buy a radiator hose adapter and cut my SS braided hose.. Origionally wanted to fit the sensor in the radiator somewere but this is even better..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Also drilled a hole in my very expensive ramhorn manifold.. took a while as most of my drill bits just burned up... damn that thing is hard.. The nut for the EGT sensor is going to be welden by my friend as its SS on SS.

Afbeelding

Scrapped my crappy heater/blower... the inline blower works very well!
Not fidling around with the details anymore. what you can't see doesn't have to be pretty..
lets get it done!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pull cable for killswitch is amost done. will finish it tomorrow.

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Zwetje » 29 Mrt 2015, 09:54

Zo dat zijn mooie vooruitgangen David! Dat dashboard is ook erg mooi geworden!!

Ben je er maandag of dinsdag toevallig?
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Kevinio » 29 Mrt 2015, 17:26

Erg gaaf dit! Waarom heb je een switch van narrowband en wideband eigenlijk? En waarom heb je die plaats voor je EGT gekozen? En vanwaar nog een extra watertemp sensor?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Gb-lude » 29 Mrt 2015, 20:22

Dank Mario! jammer dat je niet even bent langs gekomen.. volgende keer weer ff kijken!

Kevinio schreef:Erg gaaf dit! Waarom heb je een switch van narrowband en wideband eigenlijk? En waarom heb je die plaats voor je EGT gekozen? En vanwaar nog een extra watertemp sensor?


Ik heb een Innovate LC1 wideband gekocht en wil een wideband AF meter maar blijkt dat neptune er niet altijd goed mee om kan gaan.
Dus na overleg met Leo besloten er ook een narrowband op aan te sluiten en deze met een schakelaar te switchen als nodig.
Weet niet hoe het uit gaat pakken maar dan zit hij er maar..

De EGT.. zie beneden 8)

De OEM watertemp is natuurlijk niet erg naukeurig en aangezien ik met waterloos koelvloeistof ga rijden wil ik toch weten hoe veel warmer hij wordt als mijn OEM temperatuur meter al vol uitslaat.


Inmiddels vandaag weer wat gedaan:

Killswitch pullcable is klaar. Kwam erachter dat de plastic cover op twee plaatsen gebroken was dus dat moest ik wel even maken. Niet super netjes maar wou er geen halve dag aan besteden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



De EGT meter gemonteerd. in een mooi plekje waar eerst een (blijkbaar schaarse) JDM coin tray zat..




Afbeelding

Afbeelding

Plaatje toch iets grotere hoek gegeven zodat ik hem beter kan aflezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgend weekend weer verder! Eerst ff geld verdienen :crazy:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Kevinio » 29 Mrt 2015, 20:28

Maar die OEM meter gebruikt de ECU, een externe niet. Ikzelf verwacht niet dat die bovenin komt te staan overigens. Ik rij altijd de narrowband op de ECU, en de wideband enkel om op het scherm af te lezen en om af te stellen. Ik heb hem op een loze poort gehangen; hij zit dus altijd op de ECU aangesloten, maar doet niets, behalve met afstellen. Hoef je ook niet te switchen.

Ik bedoelde de EGT locatie in de collector. :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Gb-lude » 29 Mrt 2015, 22:31

Water temp is puur voor mijn referentie. Zie wel wat hoj doet. Heb ik iig een getal in mijn hoofd. Ecu gaat er niets mee doen

Mja dat kan ook.. Als mijn tuner zegt hoe ik iets moet aansluiten doe ik dat en vind het prima oplossing. Wideband gaat soieso naar de meter en tunervieuw. Misschien dat ik er nog met een ander EMS ga rijden dan kan ik hem sltijd nog aansluiten op alleen de wideband .


De egt zit op een plek waar hij de temp in cylinder 3 en 2 pakt. Het was een praktische plek en goed genoeg voor mijn eigen inschatting van hoe mijn blok loopt tzt.
Beetje laat maar, Jij een beter idee?

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Kevinio » 30 Mrt 2015, 07:19

De meest ideale plek is net na de uitlaatpoort op cilinder 3, dat is de meest hete cilinder. Ik ga er ook 1 plaatsen, dus ik was benieuwd wat jouw beweegredenen waren om hem daar neer te zette. het is dus zeker een goed plek, die paar graden verschil gaan het hem heus niet doen. :lol: Voor mij is het meer om te zien dat ik mijn turbo niet onnodig aan het warmstoken bent. Bij drukvulling kan je ontsteking zodanig zetten dat je geen verschil in vermogen ziet, maar je EGT wel bizar gaat stijgen. En dat wil je niet natuurlijk om je turbo te besparen (en je motor ook natuurlijk).

Als je over gaat op een EMS is het wellicht interessant om ter zijner tijd er 1 in elke runner te plaatsen zodat je per cilinder je inspuiting kan regelen. :>>: Ik vind het helaas nog te duur om over te stappen tov de voordelen. ::( En nogmaal, je dash is echt cool zo! :up:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Gb-lude » 30 Mrt 2015, 10:56

Thanx man.. Was leuk om mijn dash te ontwerpen. Wou toch dat strakke van het origineel niet kwijt .
Wel wil ik die drie metertjes nog iets platter monteren, dus dat ze niet omhoog gericht staan. Dat gaat wel wat tijd kosten en komt later wel.
Ook komt er nog een boost en shiftlight bij mijn stuur.
Hoop volgend weekend alle bedrading af te maken en het dashboard erin te monteren .
Heb alleen nog wat losse draadjes over :ehhh:

Heb lang gezocht naar de juiste locatie van de egt.
Wat jij zegt dacht ik ook. Hij had iets dichter bij de poort gemogen maar nu zit hij precies door poort 2 in poort 3.
Ik maak nog wel een foto als hij er in zit.

Ik heb ook een stand alone AEM EMC liggen.
Misschien dat ik die nog een keer ga gebruiken.
Ik hoef alleen niet het maximale uit mijn motor te halen.
Gaat mij om een betrouwbare setup die ik ook op het asfalt kan overbrengen .

Anyway .. Eerst starten , rijden.
Tot volgend weekend!

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: Track Prelude H22Turbo. pics p11

Berichtdoor Kevinio » 30 Mrt 2015, 11:07

Welke AEM EMS heb je dan liggen? Vanaf de V2 biedt het zeker voordelen tov Neptune, de versies daarvoor eigenlijk niet echt. Met welke brandstof ga je rijden?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron