Verkoopcijfers 2017

Alle algemene zaken worden hier besproken

Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor mark72 » 19 Okt 2017, 10:49

Op de site van autoweek zijn de verkoopcijfers te vinden van verschillende merken, waaronder die van Honda. Ik zat daar laatst eens naar te kijken. Dit jaar zijn er ruim 900 nieuwe Honda’s verkocht. Een fractie vergeleken met een aantal jaar terug. Er zijn een aantal dealers gestopt, waaronder Arnhem. Blijft Honda nog in Nederland? Ik hoop van wel en m’n derde Honda over een aantal jaar aan te schaffen. Wat is jullie mening?

mark72
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 15
Geregistreerd:
02 Dec 2014, 12:03

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor Kevinio » 19 Okt 2017, 12:15

Ik denk dat ze al sinds 2003 al geen interessante auto's maken tov de concurrentie. Ze richtte zich destijds enkel op de boomknuffelaars en leaserijders, en die zijn totaal niet merkentrouw. Inmiddels zijn ze er wel terug van gekomen door het opheffen van Honda Nederland. Er werd gepromoot dat ze wel duurder waren, maar daarentegen een van de betrouwbaarste. Dat je daarvoor een de meest saaie goedkoop plastic auto kreeg moest je het maar mee doen.

Momenteel maakt Honda hele leuke auto's, maar helaas enkel in de USA.. (zoals het al jaren gaat).
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor Nasty » 20 Okt 2017, 08:20

Wat hebben ze nog te bieden?
Accord is weg. Dus die kopers moeten maar aan de hr-v
Fr-v is weg. Kopers met grotere gezinnen moeten dus maar bij de concurrentie gaan winkelen.

Civic is leuk. Stapje lager dan de Accord maar kom...
Jazz is een overpriced stadswagentje. Mensen die hiervoor in de markt zijn gaan meestal naar de goedkopere concurrentie.

Net op honda belgië gekeken en ze hebben maar 4 modellen. Dan is de kans natuurlijk klein dat je daar juist je ‘goesting’ tussen vind
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor toxicshit » 21 Okt 2017, 12:11

de nieuwe modellen zijn mij allemaal een beetje te star trek

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor Marsnel » 22 Okt 2017, 12:54

De interesse van Honda in Nederland is volgens mij de laatste 15 jaar erg laag.
Zijn nog wel wat dealers die dapper volhouden, maar heb niet het idee dat Honda Nederland daar veel bij helpt.
Nieuwe Civic´s zijn wel leuke auto´s. Heb er nu 2 zien rijden en was positief verrast.
Misschien als die een beetje begint te lopen dat er weer wat meer interesse komt.

Als Max in 2019 met Honda voor de wereldtitel gaat kan dit de Honda verkopen in NL wel een boost geven.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor Honda026 » 21 Dec 2017, 20:06

Zelf denk ik dat Nederland niet heel interessant is voor Honda. Op wereldniveau zijn we natuurlijk een kleine markt. In de VS hebben ze wel een flink marktaandeel (8,5% van het totaal uit mijn hoofd). In Zwitserland is het merk wel weer populair, hier is dat toch meer Toyota. Honda voert ook een marketing campagne waar geen touw aan vast te knopen is. Ik gun Honda zeker meet succes in Nederland maar ergens ook wel leuk dat je geen dertien in een dozijn auto hebt. De Koreanen komen nu ook op en zijn zeker qua prijs gunstiger.

Honda026
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 23
Geregistreerd:
08 Okt 2017, 19:52

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor FreakoRico » 22 Mrt 2018, 13:15

Ik ben totaal niet van de nieuwe generatie Honda's, maar er blijft bij mij toch 1 Honda in mijn achterhoofd... Alleen, zoals Kevin al zei: niet in NL.

Ik heb het over de nieuwere Ridgeline, dit vind ik serieus nog een mooie nieuwe Honda. Dat het geen serieuze off-roader is weet ik, maar vond hem toch wel wat hebben.
Afbeelding

Ik vraag me soms wel eens af of dit soort modellen het wél goed zouden doen hier in NL. :hmmm:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor Kevinio » 22 Mrt 2018, 14:40

In de USA zijn ze ook alleen maar gewild omdat ze echt belachelijk goedkoop zijn: https://automobiles.honda.com/civic#ModelCards De kwaliteit van het interieur is om te huilen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Verkoopcijfers 2017

Berichtdoor FreakoRico » 22 Mrt 2018, 14:57

Ik ben alleen maar Egtjes, en Ektjes gewend qua luxe etc etc, dus alles erboven is MEGA luxe voor mij :P
En wat exact bedoel je dan, de afwerking, de materialen..?
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron