Motorruimte schoonmaken

Alle algemene zaken worden hier besproken

Motorruimte schoonmaken

Berichtdoor genesis » 26 Mrt 2017, 09:08

Ik wil mijn motorruimte gaan schoonmaken, namelijk mijn (turbo)spruitstuk heeft een tijdje geleden nogal gelekt, maar dat is nu verholpen.

Maar mijn motorruimte is nogal 'zwart geroet' in de periode van spruitstuk lekkage, zijn er hier varingen hoe dat het beste schoon te maken?

Want voorheen kon je er van eten onder de motorkap, maar dat is nu wel even anders en zou dat graag weer in schone staat terug brengen.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Motorruimte schoonmaken

Berichtdoor Al-X » 26 Mrt 2017, 12:02

Zelf gebruik ik Autoglym Engine Cleaner hiervoor. Kwestie van opspuiten, met een zachte kwast inborstelen en daarna wegspoelen met water. Persoonlijk ben ik er geen fan van om de tuinslang over de motor(ruimte) te legen, misschien vooral omdat het gevoelsmatig niet goed is, maar ik heb hier een makkelijke andere oplossing voor gevonden:

Afbeelding
Gewoon zo'n ding wat je normaal gebruikt om de plantjes te sproeien :lol:

Als de hele boel is afgespoten en schoongespoeld, spuit ik een dressing over de nog natte motorruimte, in mijn geval Autoglym Vinyl&Rubber Care, maar zullen ook genoeg andere (betere?) opties zijn. Vervolgens de motor een kwartiertje stationair laten snorren met de motorkap dicht, zodat de boel lekker kan drogen. Hoeft niet perse op deze manier, maar dan gaat het wel sneller (al maakt het hartje zomer niet zoveel uit).

Toevallig kwam ik deze foto nog tegen van het resultaat bij m'n Cuore destijds, helaas geen voor-foto. Maar ik denk dat je wel weet hoe de gemiddelde motorruimte van een 20 jaar oude auto eruit ziet, vaal en stoffig.
Dit was dus na het schoonmaken:

Afbeelding

Tuurlijk, de roestige beugeltjes zijn nog steeds roestig, maar al met al wel een verbetering vind ik zelf!

Heb het zelf nog niet getest, maar het schijnt dat je met het welbekende Dasty van de Wibra ook goede resultaten kan halen, en dat spul kost echt bijna niks.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Motorruimte schoonmaken

Berichtdoor genesis » 26 Mrt 2017, 15:22

Thanks, ga ik proberen, zal het resultaat laten zien, van voor en na.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Motorruimte schoonmaken

Berichtdoor DhoTjai » 26 Mrt 2017, 16:58

Ik gebruik mr muscle (voor keuken) van de action. Op de plekken spuiten en met een doek wegpoetsen. Soms pak ik een borstel en wikkel ik daar een doek omheen om hardnekkige plekken weg te halen.
Honda Civic 1.4 Sport (2007)
Honda Civic 1.4i City 2001 (EJ9)

Gebruikers-avatar
DhoTjai
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 18
Geregistreerd:
12 Jan 2014, 19:24
Woonplaats:
Rotterdam

Re: Motorruimte schoonmaken

Berichtdoor Mark » 26 Mrt 2017, 17:40

Op het werk hebben we diadeem, is niet agressief ook voor bekleding te gebruiken, in sprayen en dan met hoge druk shampoo erover en het ziet er weer fris uit.
Dat glimmende erop spuiten kan naderhand ook nog natuurlijk, al vind ik dat vaak een beetje foute handelaar achtig uit zien.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten
cron