Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Alle algemene zaken worden hier besproken

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Zwetje » 18 Feb 2016, 18:05

Nou mijn CRV heeft veren die zacht genoeg zijn hoor. Remmen voor een drempel doen we niet meer.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Kevinio » 18 Feb 2016, 20:28

Ja, maar jij bent die Tourans van je werk gewend. :P
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Zwetje » 18 Feb 2016, 20:42

ja maar die schrapen dan wel over de grond :cheesygrin:
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Flip » 19 Feb 2016, 08:29

If sparks dont fly your car is too high. :emo:')

(doe ook laag vliegen met de legacy over drempels, 70+ binnen woonwijken Heuj!)
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Dylan_RS » 09 Mrt 2016, 16:35

ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:

Werd een poosje terug zelfs uitgedaagd met de coupé van m'n vriendin... Bone stock EJ1, geen herrie pijp, geen sjonnie filter of wat dan ook. :emo:') Het leuke was nog, ik stond op de baan voor recht door, die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')
Afbeelding
Yoshi schreef:Elke auto heeft een "sport" knop!
Bij mijn auto is het m'n rechtervoet :roll: .

Gebruikers-avatar
Dylan_RS
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 9966
Geregistreerd:
09 Sep 2010, 20:22
Woonplaats:
Het forum

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Kevinio » 09 Mrt 2016, 17:30

Dylan_RS schreef:..die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')


Kan iemand dit vertalen? BVD! :like:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Al-X » 09 Mrt 2016, 18:19

Kevinio schreef:
Dylan_RS schreef:..die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')


Kan iemand dit vertalen? BVD! :like:


Hmnue fierljepp'n, oat morn op mien brommer!

Zoiets?

Enneh Dylan, omdat je je pet op had?

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor ger[ej9] » 09 Mrt 2016, 18:57

dikke bmw jongesssss!
kan je niet googlen kevin? pffffff :P
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor BasH » 10 Mrt 2016, 11:16

Afbeelding
Honda Civic 2.0i Sport

BasH
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
06 Mrt 2011, 12:33
Woonplaats:
Zutphen

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor D-Per4mance » 13 Mrt 2016, 20:55

ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:


Heel bekend! ga je 's ochtends naar je werk, nog half in slaap, blok nog koud, trekt een Prius met wielspin naast je op omdat hij denkt dat je wilt straatracen met je witte velgen en rioolpijp... Nu doe ik sowieso eigenlijk nooit aan sprintjes. Vind ik zonde van de aandrijflijn.
Enige uitzondering was die trieste 98er Clio 1.2 laatst (fijn dat ze dat op de stootstrip plakken bij Renault, weet je tenminste of hij snel is). Bij het eerste stoplicht had ik niks door dus hij vol met wielspin weg, ik op mijn dooie gemak. Bij het volgende stoplicht mee getrokken met zijn snelheid tot 5500rpm in de 2 (makkelijk bij te houden). Toen het gas gevloerd, vanaf 5500rpm in de 2 is die D16 echt snel met die D13 bak. Toen ik naar 3 schakelde was ik 5 auto lengtes weg en die Clio heb ik nooit meer gezien... Bleef opeens keurig achter me hangen.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Patak » 13 Mrt 2016, 22:02

D-Per4mance schreef:
ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:


Heel bekend! ga je 's ochtends naar je werk, nog half in slaap, blok nog koud, trekt een Prius met wielspin naast je op omdat hij denkt dat je wilt straatracen met je witte velgen en rioolpijp... Nu doe ik sowieso eigenlijk nooit aan sprintjes. Vind ik zonde van de aandrijflijn.
Enige uitzondering was die trieste 98er Clio 1.2 laatst (fijn dat ze dat op de stootstrip plakken bij Renault, weet je tenminste of hij snel is). Bij het eerste stoplicht had ik niks door dus hij vol met wielspin weg, ik op mijn dooie gemak. Bij het volgende stoplicht mee getrokken met zijn snelheid tot 5500rpm in de 2 (makkelijk bij te houden). Toen het gas gevloerd, vanaf 5500rpm in de 2 is die D16 echt snel met die D13 bak. Toen ik naar 3 schakelde was ik 5 auto lengtes weg en die Clio heb ik nooit meer gezien... Bleef opeens keurig achter me hangen.


+1
Honda Civic EJ6 Coupe 98' - Rekt
Honda Civic ED6 Hatchback 91' - Projectcar
Honda Integra JDM DC2 Type'R 9 Rekt/Sold

Function over fashion'

Gebruikers-avatar
Patak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 793
Geregistreerd:
09 Nov 2014, 20:29
Woonplaats:
Breda

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Kevinio » 13 Mrt 2016, 23:33

Graag stoppen met onnodig quoten. :like:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Eroi_Di_Carta » 20 Mrt 2016, 18:20

CRZ:

- Zicht rondom, vooral als je een rijstrook naar rechts wilt.
- Ruimte op de achterbank, of beter gezegd het gebrek aan ruimte op de achterbank.
- In de eco stand niet vooruit te branden. Het gaspedaal geeft dan extra weerstand.
- In de sportstand niet normaal op te trekken zonder onnodig geluid. Gaspedaal lijkt dan juist overgevoelig.
- Vanuit stilstand vol optrekken met VSA aan, gaat eerst gepaard met wheelspin, waarna het systeem direct ingrijpt en al het vermogen weghaalt waardoor de auto bijna wilt afslaan. Dus als je vol wilt optrekken met de CRZ, VSA uitzetten!
Car history:
1: Civic EG3 (1993)
2: Civic EJ9 (1997)
3: Nissan Skyline R32 (1989)
4: Civic EM1 (1999)
5: Civic EJ9 (1997)
6: Civic IMA Hybride (2004)
7: Jazz (2013)
8: CRZ (2010)
9: Integra DC5 Type-R (2002)
10: Civic FN2 Type-R (2007)
11: Civic EG4 (1995)
12: Civic FD2 Type-R (2007)

Eroi_Di_Carta
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1677
Geregistreerd:
09 Jan 2008, 22:08
Woonplaats:
Purmerend

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor EHLidtec » 04 Nov 2016, 23:55

Mijn Hondaliefde zit zo diep dat ik mankementen afwimpel als nietbestaand.

Zo is er bij mijn Civic:
1. stang van de motorkaphouder zit los. Eenmaal vastgemaakt gaat de stang weer los.
2. het tankklepontgrendelhendel zit boven die van de motorkap. bij tanken ontgrendel ik stevast de motorkap.
3. de eerste en tweede versnelling lijken meer op het schakelen in een Alfa Romeo.
4. de standaard radio klinkt als een yoko transistorradio.
Maar er komt verandering, ik heb al twee versterkers en wat goede speakers klaarliggen om in te bouwen.
5. de stand van het gaspedaal had wat verderweg gekunt, die zit in het midden van mijn voetzool.

Nou de hele sterke kanten.
1. nooid een lamp kapot.
2. een bere sterke motor van 150 pk (110kw).
3. nooid meer een distributieriemwissel door de distributieketting.
4. lange actieradius.
5. uniek design die bij geen enkel ander automerk te vinden is.
EHL. Bezig aan mijn derde Honda Civic. Begonnen bij Benzine daarna LPG en nu Diesel.
Van 3 deurs hatchbach naar 2 deurs coupé en nu een 5 deurs hatchback.
Van zilver metaliek naar donker rood en nu zwart of te wel black pearl.
Van een bescheiden 80 pk ongeveer naar 90 pk en nu 150 pk.

EHLidtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Okt 2015, 09:21

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

Berichtdoor Kevinio » 10 Nov 2016, 14:33

Alyssa schreef:Heb ook wel het gevoel dat mijn benzinemeter niet helemaal actueel is. Vaak rijd ik op de eerste helft van de tank 300 km en daarna is de tweede helft binnen de volgende 100 km op. ::(
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron