waar 2e hands onderdelen??

Alle algemene zaken worden hier besproken

waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor -civic010coupe- » 04 Jan 2016, 13:22

hallo,

ik heb een vraagje. waar kijkt iedereen tegenwoordig voor onderdelen? 2e hands bedoel ik dan.
ik keek altijd op marktplaats maar daar vind je tegenwoordig weinig.
ik hoor het een en ander over facebook, maar de pagina's waar ik op het moment lid van ben gebeurd ook weinig tot niks.
speurders is al wat meer aan het worden maar ik heb het idee dat die nu nog niet zo extreem veel bezocht wordt.

ik vraag het me af omdat ik steeds maar meer moet gaan betalen voor advertenties en daar heb ik gewoon geen zin. ik wil nu marktplaats gaan vermijden maar waar moet ik zoeken. ik heb bvb een set velgen liggen met schade waar je max 100 euro voor krijgt (dat zal een 60 realistisch zijn aangezien iedereen afdingt ) maar voor 4 weken mp betaal je een 10ntje en na dat 10ntje kan je er nog mee zitten en na 5 x plaatsen geef je de velgen weg en krijgt mp je geld.

als je een site of een facebook pagina of wat dan ook kent zou je dan aub een link ervan kunnen sturen.

groeten
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor -civic010coupe- » 04 Jan 2016, 13:44

o ik moet er even bij vermelden dat ik absoluut geen facebooker ben. :like:
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor Kevinio » 04 Jan 2016, 14:09

Ik heb hetzelfde met velgen, ik vind ze zonde om weg te gooien dus ik wil er gewoon oud aluminiumprijs voor. Maar op MP moet je er perse voor betalen. :crazy: En de Facebookpagina's zijn ook niet alles inderdaad.






Let overigens op je hoofdlettergebruik en onnodige enters. :angel3:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor Flip » 04 Jan 2016, 14:17

Marktplaats is doodgeslagen, voor de meest hardlopende dingen mag je tegenwoordig betalen. Of je kan je advertentie er maximaal 2 weken erop laten staan, waarna je mag verlengen wat tegenwoordig (ja je raad het al) ook geld kost.

Facebook groepen is ook niet ideaal vanwege het vele boe geroep aldaar, als je iets voor 10,- meer aanbied wordt je voor rotte vis uitgemaakt en allerhande beweringen over je moeder. :emo:') Je advertentie verdwijnt ook snel overigens snel tussen de andere aangeboden troep.

Hier op HCN heb ik het gevoel dat het gewoon weg niet gezien word (sorry)

Tegenwoordig gooi ik alles zonder significante marktwaarde maar bij het oudijzer/reserve stapel.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor kristo » 04 Jan 2016, 14:19

Voor vérkoop kan je steeds hier plaatsen, kijken meer mensen mee dan enkel leden idea:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor fceg » 04 Jan 2016, 14:27

kristo schreef:Voor vérkoop kan je steeds hier plaatsen, kijken meer mensen mee dan enkel leden idea:
:like:

Velgen zou je eventueel ook nog op Speurders kunnen plaatsen. Niet dat daar meer aanbod is dan op Marktplaats, maar het is volgens mij wel gratis.
Honda the power of dreams :drive2:

Gebruikers-avatar
fceg
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 341
Geregistreerd:
13 Jun 2010, 19:59
Woonplaats:
Rotterdam

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor chris1144 » 04 Jan 2016, 15:06

Flip schreef:Of je kan je advertentie er maximaal 2 weken erop laten staan, waarna je mag verlengen wat tegenwoordig (ja je raad het al) ook geld kost.


Verlengen hoeft inpricipe niks te kosten, er komt inderdaad een pop up voor betalen maar deze pop up is tevens voor het terug omhoog plaatsen. Druk je deze pop up weg is je advertentie gewoon verlengt en kost het niks. Althans ik heb er nog geen problemen mee gehad op MP
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor ger[ej9] » 04 Jan 2016, 15:17

Als je ze op maarktplaats zet, zet gwn onder overige of zo.
Dan kost het nog niets (ten minste, 2 maanden geleden nog als het goed is)
Meeste mensen op mp gaat toch met de zoekfunctie zoeken en als je de titel van je advertentie goed zet dan komen ze zelf op jouwe terecht.

FB.. Weet niet waar je lid van bent, maar er zijn een aantal die erg druk is hoor.
Van troep verkoper tot een paar hele goede.

Een paar groepen die best druk is:
All Honda Parts verkoop Holland
Honda Marktplaats
Honda koop & Verkoop
Velgen 4x100 & 4x108

Maar nogmaals net als hierboven ook al vermeld...
Er zijn veel hongerige hyenas die alles het liefst voor 10 eur wil kopen, geleverd ook nog.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor -civic010coupe- » 04 Jan 2016, 15:52

Bedankt voor de reacties!

Hier was ik al bang voor dat dit ging gebeurden! Het gaat me namelijk niet alleen om het verkopen het gaat me er meer om als er wat kapot gaat dat ik onderdelen kan vinden.
Het belangrijkste voor mij is eigenlijk dat de weg gevuld blijft met honda's

Kunnen we hier niet algemene afspraken over maken? <-- want er zijn inmiddels ook alweer een hoop pagina's waar niks te koop wordt aangeboden maar toch Honda marktplaats heten enz.
ik zit nu namelijk te denken om dan maar een pagina te maken op facebook , maar ik lees alweer dat er veel ellende mee komt. (Of ik open een website, toevallig hoorde ik vandaag wat over gratis website maken ik zal daar is naar kijken)
sorry voor deze domme vraag maar ik ben facebook rookie, kan je als je de pagina beheerd mensen eruit gooien als ze bvb bij mensen hun moeder gaan uitmaken en dat soort dingen? ook vind ik die koopjes jagers vervelend die moeten er ook uitgefilterd worden en dat interesse peiling ook zo vervelend.
Kijk want zoals ik het zie is, we houden elkaar op de weg door te bewaren!!!!!! ik heb inmiddels een garagebox vol troep maar wat ik nodig heb zit er vaak niet bij zeg maar. ik woon naast 4 sloperijen maar wat daar binnen komt is ook niet veel soeps.


Dus ik vraag aan alle honda liefhebbers laten we onze armen in 1 slaan en voortaan alles op 1 pagina te gooien!!! Ik vind het persoonlijk niet erg om wat te fabriceren zodat we er allemaal profijt van hebben.
Idee? kom maar op dan lossen we dit probleem op
Er zijn meerdere honda forum's ook daar kan ik met dit verhaal aankomen.

ps: Ik weet het hoofdletters en puntjes en dat soort dingen, ik volg een mbo opleiding niv 4 en ik heb 1 exame gemaakt voor nl mogen jullie raden wat ik had. ja ja een 5. Ik haat me eigen Nederlandse schrift maar ben zo taal blind als het maar zijn kan. Mijn excuus!!!!!

Groeten,
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor kristo » 04 Jan 2016, 16:31

Er zijn genoeg degelijke onderdelen verkopers in België (Vlaanderen) en allicht ook in NL, (maar) ze zitten natuurlijk niet samen op een site of FB-pagina, ze hebben meestal wel een eigen FB-pagina. Ik zou geen FB-pagina meer toevoegen aan de massa die er al is. Als ik een specifiek tweedehands onderdeel wil zijn vermelde verkopers mijn eerste en meestal enige bronnen. Dan heb je ook zekerheid over geen kromme zooi, geen foute of zogezegd OEM onderdelen. Ook leer je door de tijd forumleden kennen die al eens iets liggen hebben. Dus kwestie van een lijstje op te bouwen.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor D-Per4mance » 04 Jan 2016, 19:31

Misschien een domme vraag, maar als je wil dat spul aangeboden wordt op een plek waar het voor Honda rijders te vinden is, wat is dan mis met de verkoophoek hier op het forum? Ik heb nog nooit spul via FB of MP hoeven te verkopen. Ben nog altijd alles hier kwijt geraakt. Als iedereen het nou ook gewoon eens hier neerzet naast op FB komt daar misschien ook weer eens wat actie in.
Als je delen nodig hebt een gezocht berichtje plaatsen. Ik heb vrijwel altijd dat gevonden wat ik nodig heb. Zeker als je standaard delen zoekt.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor Mark » 04 Jan 2016, 21:16

Ik heb geen facebook. Ik heb door de jaren heen best wat onderdelen verkocht. Alles via hier en marktplaats. Maar marktplaats is behoorlijk op zijn retour. Bij onderdelen staat alles door elkaar, als iemand iets specifiek zoekt kan hij het vinden, maar voor de lol scrollend en dan ineens dat ene leuke koopje tegen komen is er niet meer mogelijk. Dus je verkoopt er alleen maar aan mensen die specifiek iets zoeken.
Gewoon hier te koop zetten, zorgen dat je er prijzen en fotos bij hebt, verkoop je na verloop van tijd best wat dingen. Zijn er mensen geinteresseerd, check wel even hun forum naam in het ombudsman topic, hier hangen ook wat mensen rond die niet begrijpen dat ze ook moeten betalen of goederen moeten leveren indien een verkoop item. Gek genoeg blijven diezelfde namen vaker omhoog komen in het ombudsman topic.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor -civic010coupe- » 05 Jan 2016, 07:37

Er is zover ik weet niets mis met het verkoop punt hier, maar toch vind ik het niet super zeg maa,r ik heb zelf nooit via hier wat verkocht(ook maar zelde geprobeerd hoor).
Maar het moet makkelijker kunnen vind ik. Ik heb gister een beetje zitten brain stormen voor een mooie oplossing en ik denk dat ik het heb gevonden samen met een maat van mij. Kan even duren voor het klaar is hoor maar we gaan wat proberen om het iedereen makkelijker te maken.

jullie horen van mij, ik ga gewoon een poging wagen voor een geschikte oplossing.
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 27
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 15:15
Woonplaats:
Rotterdam

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor Kevinio » 05 Jan 2016, 07:52

Ikzelf koop liever via een forum en Marktplaats. Op een forum zie je snel of iemand en betrouwbare indruk geeft ja of nee. De dikke parts verkoop ik meestal via hier (liefhebbers) of ik doe er wat appjes uit in mijn netwerk. Marktplaats kost toch 5 minuten langer om een advertentie te plaatsen dan op FB, dus neemt iemand schijnbaar ook serieus de tijd om iets te verkopen. FB is makkelijk als je dingen zoekt, zeker als je een zo breed netwerk hebt zoals ik. Maar verkoop.. Teveel dromers en mensen zonder geld die te gemakkelijk een bericht kunnen plaatsen en poep roepen. Daarnaast is het ook alles door elkaar, en gezien 90% geen fatsoenlijke beschrijving kan maken vind je niets terug.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: waar 2e hands onderdelen??

Berichtdoor ger[ej9] » 05 Jan 2016, 08:35

Er zijn al genoeg fb paginas, maak aub niet nog eentje erbij.
Honda marktplaats waar niets te koop staan? staat er wel boven "facebook.com"? :D
Mn tijdlijn zit soms alleen maar vol door alle dingen die te koop wordt aangeboden op verschillende groepen.

Nog een toevoeging op fb, SRS marketplace.
Daar wordt niet beperkt tot honda maar ik denk 90% wel honda is haha.
De beheerder is best streng daar - dus zeikende mensen of nepperts of oplichters zijn meestal vrij snel banned.
Ze hebben ook nog een site net gelaunched. http://srsmarketplace.gazzor.com/nl/homepage
Weet alleen niet of het wat wordt, er zijn op dit moment al te veeeel van pagina dit en dat.

Als het gaat over high-end parts, zeldzame oem iets, zou ik toch eerst hier proberen.
Hier lopen nog genoeg liefhebbers rond die het wel kan waarderen.
Zoek je iets snels, goedkoop, kwaliteit nummer 2, zolang je auto maar kan blijven rijden= FB
Zoek je iets snels, fatsoenlijk geprijs, kwaliteit ok = eigen netwerk
Marktplaats en speurders is voor mij allemaal beetje dood, maar als je niet perse nu alles moet hebben, gewoon de tijd doornemen, meestal vind je nice spullen tussen al de super veel "top" advertentie van (uhm) bedrijven en zo die eigl gwn nieuw spul zit te verkopen. <-heb ik zo'n hekel aan. Maar nogmaals, als je de tijd hebt, dan is het echt een optie. Ik had mn velgen via speurders gekocht, heel netjes afgehandeld en alles.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Volgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten
cron