De domste fout met je eigen auto

Alle algemene zaken worden hier besproken

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor weebmeister » 12 Sep 2011, 17:54

Ik reed 2 dagen verlaagd en heb het geweten ook.

Nam een heuvel niet schuin genoeg en kwam vast te zitten met me EK.

Toen naar achteren gereden, DOE DIT NOOIT! :P. Toen kwam er een vrouw aan rennen en die zei dat me bumper nog al raar zat.

Toen stapte we uit en zagen we dit :D

Afbeelding

Wat is z'n bumper flexibel. Motorkap snel open geklikt om er een beetje spanning af te halen.

Net als de lak, heb echt 0,0% schade. Alleen mijn hoekjes van me prelude lip waren een beetje schuin maar voor de rest was er niks aan de hand. :clap:

Die OEM dingen om je bumper vast te zetten op de hoeken meteen vervangen voor een setje imbussen want die bumper zat gewoon niet goed vast met die OEM dingen. Maar dat is altijd achter af kijken :P
Honda Civic EK9 Facelift RX

EK.GARAGE | Online Community

Gebruikers-avatar
weebmeister
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3418
Geregistreerd:
15 Dec 2008, 23:43
Woonplaats:
Rotterdam

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor JDM-civic » 12 Sep 2011, 18:13

Heb ook eens een flater begaan, ik wou weg met men civic en deed het hek open en reed vervolgens de auto naar buiten. tijdens het naar buiten te rijden gaat men auto lichtjes omhoog en hoor en voel ik een hoop gekraak. Ik stap uit en kijk onder de auto.. En ik zie dat ik het betonnen gedeelte voor het hek in vast te zetten gewoon de grond uit getrokken heb :D Kon geen kant op dus kon ik gaan graven om dat onding eronderuit te krijgen :P Gevolg = katvervanger flink gedeukt :blush: en een rare blik van de buren
Leuk zo"n verlaagde auto haha
Afbeelding

Gebruikers-avatar
JDM-civic
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1757
Geregistreerd:
25 Jun 2009, 19:28
Woonplaats:
Maaseik (Belgie)

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Nasty » 12 Sep 2011, 18:17

* Plat op de grond en de kleine drempel van onze oprit verkeerd genomen. Resultaat: Backyard Special voorbumper scheurt van de wagen af, 1 dag vóór een leuke meeting :bang:

* Oem Honda krik staat onder de wagen. ik leun een beetje tegen de wagen en die schiet naar voren! Hij valt niet maar blijft hangen... tegen de krik! Nog flink moeten zwoegen om die gespannen krik eronderuit te krijgen :bang:

* Met de superlage EK op een bosterrein rijden. Vastzitten. Naar achter rijden en voorbumper kapot trekken :baby:

* CIVIC embleem verwijderen, en lijmresten verwijderen met een schuurspons. Lang leve Commandant4 :P
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor B00ster » 12 Sep 2011, 18:36

Valt mij nog iets in....

Heb ooit een vriendin gehad in belgie, en was niet echt welkom als hollander bij haar moeder dus we gebruikten de auto voor meer dan alleen maar rijden. :>>:
Zegt zij, :hmmm: ik weet nog wel een plekje........ Heb het geweten, vastgereden op zo'n pokke veldweggetje. De wagen enkel nog kunnen verplaatsen door hem op te krikken en naar achteren te duwen. Na dit een keer of 30 gedaan te hebben, had ik ook geen zin meer in extra lichamelijke oefening ::( en heb haar vol onder de modder maar thuis afgezet.
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor iStreet » 12 Sep 2011, 19:08

B00ster schreef:Valt mij nog iets in....

Heb ooit een vriendin gehad in belgie, en was niet echt welkom als hollander bij haar moeder dus we gebruikten de auto voor meer dan alleen maar rijden. :>>:
Zegt zij, :hmmm: ik weet nog wel een plekje........ Heb het geweten, vastgereden op zo'n pokke veldweggetje. De wagen enkel nog kunnen verplaatsen door hem op te krikken en naar achteren te duwen. Na dit een keer of 30 gedaan te hebben, had ik ook geen zin meer in extra lichamelijke oefening ::( en heb haar vol onder de modder maar thuis afgezet.

hahahaha! Vind dit wel een grappig verhaal eigenlijk :P
Afbeelding

Honda B16b EG4 (Sold)
Honda D15b EG4 (Sold)
Honda B18c DC2 Type-R (Sold)
Honda K20 EP3 Type-R (Sold)
Honda K20 CL7 (Sold)
Honda LDA2 FD Hybrid(Sold)
Honda D15B EG4
Honda Accord Wagon 2.2CTDI

Gebruikers-avatar
iStreet
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3570
Geregistreerd:
21 Apr 2008, 23:06
Woonplaats:
Amsterdam

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Lj_Mouzer » 12 Sep 2011, 19:26

Remedy schreef:Auto geparkeerd in zn versnelling gezet... (hoe dat is gebeurd weet ik niet, want ik zet hem echt NOOIT op versnelling).. Op afstand starten en dan je auto vol op en andere auto zien rijden.. achteraf wel grappig.. maar ter plaatse.....

tijdens wisselen van velgen ... achter links en rechts op die honda krikken gezet.. dus stond achter beiden kanten omhoog.. ik met alle gemak de wielmoeren losdraaien.. zie ik beiden krikken hellen... en valt de wagen gelukkig weer op zn de velgen (weliswaar zonder wielmoeren) maar dat is wel ff schrikken.. daarna maar per kant losgehaald.. :P



Wat voor alarm systeem hebben jullie dan :S , ik kan alleen afstand starten als de motor ook op afstand is uitgezet, dus sleutel eruit (motor loopt door), uitstappen en met de remote deuren dicht en motor gaat uit. (dus weet het systeem dat hij niet in de versnelling staat) ^^ of heb je het gewoon verkeerd aangesloten :P ???

Lj_Mouzer
 

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Bassiej » 12 Sep 2011, 20:05

Alles effe gelezen maar had niet zoveel reacties verwacht op dit topic :up:

Bassiej
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 457
Geregistreerd:
30 Aug 2010, 22:20
Woonplaats:
Nieuwegein

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Civic Rob » 13 Sep 2011, 02:18

*-erik-* schreef:Ik had er nog nooit eerder gereden, wist ik veel dat het een klaverblad was.. :D
Ik denk: deze afslag moet ik hebben, dus ik duik die bocht in, veel te hard natuurlijk, lekker sturen, maar die bocht wordt ineens wel heel krap. :shock:
Ik reed 100 ofzo, en ik dacht: dit gaat niet goed.
Ik weet heel goed: niet remmen in een bocht, maar uit schrik rem ik toch. :blush:
Komt de achterkant mij inhalen en eindig ik met 4 gierende banden achterstevoren op de vluchtstrook. :roll:

Achteraf wel leuk om een keer mee te maken :P


3 dingetjes eigelijk Xd

Soort gelijk als in de Quote

Maar dan net voor de bocht van het klaverblad. Maar dat kwam omdat mijn voorligger erg hard remde(Zeker tot 30-40 KM/h WTF!) en ik kom dus langzaam dichter bij en dus nog harder remen en toen had mijn rem in eens iets van hee laat ik eens blokeren :'). Stond ik dus achterste voren op de vluchtstrook. Ach better als een opel astra aantikken.


O en laat nooit een 17 jarige handrem trekker naast je in je auto zitten!. Gevolg dikke deuk in me bumper :huilt: .


En de laatste :P. Bougies met een te grote electrode afstand monteren. Gevolg 200-300 TPM staionair en onzuinig.

Dit dus :blush: als gevolg.
Afbeelding
Afbeelding

Als de afbeeldingen teveel ruimte innemen dan haal ik ze weg.
Mijn W=W http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=55837

Kenji Photography schreef:Dat de kap niet dicht gaat is de manier van de auto om tegen je te zeggen: "Nee, ik ben geen VW, en ik wil geen badmuts op."

Gebruikers-avatar
Civic Rob
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 691
Geregistreerd:
21 Mrt 2011, 22:45

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Remedy » 13 Sep 2011, 08:05

Bij mijn vorige coupe had ik een V-style achterbumper.. die komt vrij laag.. en had daar flink aan geknutseld.. paar keer los geraakt en dus weer geplamuurd hier en daar.. reed ik een keer een vrij hoge drempel over.. ga ik er schuins af.. en hoorde ik een gesleep van mn achterbumper bijkomen.. dus ik rij zo een 10m verder.. en hoorde auto's claxoneren achter me.. dus ik keek in mn binnenspiegel.. lag mn achterbumper gewoon nog op de drempel :blush:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Remedy
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 898
Geregistreerd:
27 Mrt 2008, 13:44
Woonplaats:
Den Haag

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Remedy » 13 Sep 2011, 08:08

Lj_Mouzer schreef:
Remedy schreef:Auto geparkeerd in zn versnelling gezet... (hoe dat is gebeurd weet ik niet, want ik zet hem echt NOOIT op versnelling).. Op afstand starten en dan je auto vol op en andere auto zien rijden.. achteraf wel grappig.. maar ter plaatse.....

tijdens wisselen van velgen ... achter links en rechts op die honda krikken gezet.. dus stond achter beiden kanten omhoog.. ik met alle gemak de wielmoeren losdraaien.. zie ik beiden krikken hellen... en valt de wagen gelukkig weer op zn de velgen (weliswaar zonder wielmoeren) maar dat is wel ff schrikken.. daarna maar per kant losgehaald.. :P



Wat voor alarm systeem hebben jullie dan :S , ik kan alleen afstand starten als de motor ook op afstand is uitgezet, dus sleutel eruit (motor loopt door), uitstappen en met de remote deuren dicht en motor gaat uit. (dus weet het systeem dat hij niet in de versnelling staat) ^^ of heb je het gewoon verkeerd aangesloten :P ???


Neej volgens mij heb jij een wat oudere alarm.. want toen had je allemaal beveiligingen ervoor.. ze hebben het in latere versies optioneel weggehaald (kan alsnog ingeschakeld worden - motor met turbotimer uitschakelen)...
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Remedy
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 898
Geregistreerd:
27 Mrt 2008, 13:44
Woonplaats:
Den Haag

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Lj_Mouzer » 13 Sep 2011, 11:01

Remedy schreef:
Lj_Mouzer schreef:
Remedy schreef:Auto geparkeerd in zn versnelling gezet... (hoe dat is gebeurd weet ik niet, want ik zet hem echt NOOIT op versnelling).. Op afstand starten en dan je auto vol op en andere auto zien rijden.. achteraf wel grappig.. maar ter plaatse.....

tijdens wisselen van velgen ... achter links en rechts op die honda krikken gezet.. dus stond achter beiden kanten omhoog.. ik met alle gemak de wielmoeren losdraaien.. zie ik beiden krikken hellen... en valt de wagen gelukkig weer op zn de velgen (weliswaar zonder wielmoeren) maar dat is wel ff schrikken.. daarna maar per kant losgehaald.. :P



Wat voor alarm systeem hebben jullie dan :S , ik kan alleen afstand starten als de motor ook op afstand is uitgezet, dus sleutel eruit (motor loopt door), uitstappen en met de remote deuren dicht en motor gaat uit. (dus weet het systeem dat hij niet in de versnelling staat) ^^ of heb je het gewoon verkeerd aangesloten :P ???


Neej volgens mij heb jij een wat oudere alarm.. want toen had je allemaal beveiligingen ervoor.. ze hebben het in latere versies optioneel weggehaald (kan alsnog ingeschakeld worden - motor met turbotimer uitschakelen)...



Ik heb een Crimefighter alarm, turbotimer heb ik er ook op zitten maar die gebruik ik niet. motor loopt gewoon standaard door als je sleutel uit het contact is en met de remote zet je dan het alarm erop en gaan de deuren op slot en de motor uit.
Bij mij werkt het in ieder geval perfect, het systeem zit er nu z'n 2 jaar in en afstandstarten werkt zonder problemen.

Lj_Mouzer
 

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor Remedy » 13 Sep 2011, 12:49

Ja dat is wel veiliger.. :) Ik zet mn auto echt ALTIJD in zn vrij.. alleen die ene keer dus niet.. :| ... bale.. mja.. niks aan te doen he..

Lj_Mouzer schreef:Ik heb een Crimefighter alarm, turbotimer heb ik er ook op zitten maar die gebruik ik niet. motor loopt gewoon standaard door als je sleutel uit het contact is en met de remote zet je dan het alarm erop en gaan de deuren op slot en de motor uit.
Bij mij werkt het in ieder geval perfect, het systeem zit er nu z'n 2 jaar in en afstandstarten werkt zonder problemen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Remedy
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 898
Geregistreerd:
27 Mrt 2008, 13:44
Woonplaats:
Den Haag

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor DubbelR » 13 Sep 2011, 18:53

Heb alweer een aantal erg domme fouten mee gemaakt met men auto.

Zoals over een put deksel rijden waarvan ik weet dat die uitsteekt. en vervolgens blijven hangen met men verstelbare testpijp. die vervolgens uit elkaar schruift en er een mega kabaal te horen vald (op zondag ochtend)

Ik heb van men esi de koppakking er een x uit gehad. na alles gevlakt en gedaan te hebben was ik alles weer in elkaar aan het draaien. fijn een moment sleutel er bij enz. nu had ik bij de laatste kopbouten wat meer haast waar door het wat ruwer ging.
alles in elkaar starten en jagen. Ging mooi. Behalve dat men vtec niets deed....
Naar de honda dealer uit laten lezen resultaat. Vtec heeft geen olie druk. zoeken en zoeken kon het maar niet vinden.
Tijdens het sleutelen aan de rally auto een andere monteur mr eens laten kijken. starten... TOK... WTF.... uit.. kijken niets... nog een keer starten TOK.... OMG. kleppendeksel er af... kijk ik aan de onder kant zie ik een mooi rond afdrukje in men kleppen deksel zitten. Nog een keer starten en hoppa daar ging die hoor men kopbout... was blijkbaar lam gedraait en werd door de olie druk om hoog gedrukt.... dat was dan ook het einde van de ESI... :bang:
Cruise The Streets, Race The Circuit.

DubbelR
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 337
Geregistreerd:
11 Okt 2007, 16:15

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor LarsD » 15 Sep 2011, 21:34

Proefritje maken met een bmw waar ik net aan had gewerkt.
Was een 318 sedan E36 (Aftrap gebakje), sta ik op een t splitsing voor linksaf.
Komen paar vrouwkes aangefietst en laatste auto was net voorbij dus ik dacht ff lekker met piepende banden wegrijden, niet bij nadenkend dat bmw achterwiel aangedreven is :P
Met als gevolg(naar mijn mening) een hele mooie drift heel de bocht door en gewoon in 1x doorrijden :blush:
Dus in plaats van indruk gemaakt op de vrouwkes een paar gillende meisjes die schrokke van de rokende wielen en de toerenbegrenzer :P :blush:

Leuke ervaring maar schrok me kapot aangezien ik net een paar dagen me rijbewijs had :P
Afbeelding

Gebruikers-avatar
LarsD
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2689
Geregistreerd:
03 Apr 2010, 22:14
Woonplaats:
Dongen

Re: De domste fout met je eigen auto

Berichtdoor JDMark » 15 Sep 2011, 21:41

Ik weet niet of ik dat grappig moet vinden Lars...

Het is overigens ook niet met je eigen auto (zie titel) :P

JDMark
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 816
Geregistreerd:
07 Jun 2010, 18:02
Woonplaats:
Nederweert

VorigeVolgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten