Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Alle algemene zaken worden hier besproken

Re: Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Berichtdoor Polini » 29 Jan 2014, 19:20

Ok zal dit te zijner tijd aan de verkoper vragen. Lijkt mij geen probleem als hij dan zijn auto kan verkopen ;)
Instagram:Polinihonda

Crx del sol ESI blauw *verkocht*
Civic coupe B16A2 zwart *verkocht*
Civic EG DXI rood *verkocht*
Integra type R 96 spec wit *verkocht*
Civic type R rood *verkocht*
Civic coupe paars *verkocht*
S2000 GT blauw *totalled*
Civic coupe ESI groen daily
S2000 wit project

Gebruikers-avatar
Polini
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2688
Geregistreerd:
26 Jun 2008, 23:06
Woonplaats:
Limburg

Re: Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Berichtdoor RB1993 » 05 Mrt 2014, 18:57

bij deze wil ik ook nog kleine toevoegingsvraag stellen.

ben van plan auto te kopen maar hem hier in nederland niet op naam te laten zetten.

gezien ik zelf zoveel mogelijk/alle onderdelen ga gebruiken, is dit voordeliger voor mij in aanschaf (en stukkie rijden)

UK eigenaar zal dus ook het kenteken laten afschrijven (zoals eigenaar zei: sold as scrap) dus net zoals hier in nederland je kenteken laten verwijderen, om voertuig te gaan slopen)

als je nu 2 weken verzekert (diks) en bpm vrijstelling aanvraagt (2 weken) en dus een auto welke (in the uk) geregistreerd staat als verkocht als schroot.

kan/mag ik dan vanaf eigenaar naar dover rijden, boot oversteken naar calais, naar huis rijden? en zal dit geen problemen opleveren bij douane of rdw/invoeren etc? of moet de eigenaar in eerste instantie de papieren meegeven omdat je (tijdelijk) vrijstelling hebt en dus betekent dat voertuig weer terug gaat naar land van herkomst waar hij (voor zover belasting/rdw/politie weet) daar weer gewoon op de weg blijft.

alvast bedankt.
Rij niet alsof de weg van u is, rij alsof de auto van u is.

RB1993
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 39
Geregistreerd:
16 Jan 2012, 09:50
Woonplaats:
Easterlittens (Friesland)

Re: Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Berichtdoor becas© » 05 Mrt 2014, 21:45

Zodra de auto in de UK als 'scrap' staat ingediend mag jij er dus niet meer mee rijden. Ook niet met een "Diks" verzekering en BPM vrijstelling. Gewoon overschrijven en alle benodigde papieren meenemen. Je HOEFT em niet op NL kenteken te zetten, als jij beslist dat niet te doen dan komen er ook geen kosten bij.

becas©
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 781
Geregistreerd:
19 Mei 2005, 09:42

Re: Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Berichtdoor Jippie.K » 06 Mrt 2014, 13:42

Als een auto geen kenteken meer heeft mag hij niet meer op de openbare weg. Dus dat wordt traileren of inderdaad in NL het kenteken laten vervallen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jippie.K
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3602
Geregistreerd:
08 Jun 2008, 19:01
Woonplaats:
Havelte

Re: Rijden met import vanuit UK + BPM vraag

Berichtdoor dkpogialli4 » 09 Mrt 2014, 22:04

volgens mij werkt het net als een auto uit duitsland.
hij wordt daar uitgeschreven, ik vervoer hem naar nederland rijdend of met trailer.
zolang hij niet op nederlands kenteken staat kun je er mee doen wat je wil dus ook slopen.
dus mijn idee is de auto op tijdelijk kenteken hier heen rijden, daarna kun je er mee doen wat je wil hij hoeft niet op kenteken.

dkpogialli4
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 77
Geregistreerd:
24 Feb 2014, 00:24
Woonplaats:
Groningen

Vorige

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
cron