Juridische vragen topic

Alle algemene zaken worden hier besproken

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Goelette » 12 Feb 2013, 21:36

sorry als ik bot overkom maar ik hou af en toe mijn hart vast als het sneeuwt, mistig is of hard regent. Vooral met sneeuw, en dan de verhalen van kennissen, collega's die allemaal zonder brokken aangekomen zijn met 130 km per uur want dat ging makkelijk. Zal best, maar wat nou als er inderdaad voor je een ongeluk is gebeurd zoals hier.... Ik rij ook altijd harder dan de mensen op de rechterstrook, maar niet meer dan 10-15 km harder, en een lekker vrije strook voor mijn neus. Want al die aardappels die "veilig" rechts rijden met 70 of 80, die zitten wel 3 meter achter hun voorligger.

En over dat achteraf is het gemakkelijk: ja, maar de verzekeraar die redeneert ook achteraf en dat is nou precies waarom die dus niks gaan betalen, hoe zuur ook...

Anyway, ik hoop dat de schade enigszins meevalt voor je, en ik weet zeker dat je vriendin er een (nog) betere chauffeuse van is geworden. Nu die andere 80% van de rijbewijsbezitters nog. :)
Honda: AS, AF Spyder, AF-Aanhanger, ED9H22, ED6 Roadster, PC800
Rover: 216 Cabrio
Renault: Goelette Pick-up, Goelette Bus
Ford: Galaxy TDI, Galaxy 2.3i

Gebruikers-avatar
Goelette
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 450
Geregistreerd:
24 Dec 2009, 17:36
Woonplaats:
limbèrreg

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor abinda » 09 Feb 2014, 15:59

ben je strafbaar als je met te brede velgen rijdt. Ik hoorde dat dat niet mag?

abinda
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
07 Aug 2012, 16:40

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Hardbreaktwo » 09 Feb 2014, 16:08

Het wiel mag niet meer dan (ik dacht) 1.5cm buiten je wielkast steken :P
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Kevinio » 09 Feb 2014, 20:50

3cm zelf, sporing mag niet meer dan 2% toenemen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor CivicCoupe13 » 10 Feb 2014, 02:17

Kevinio schreef:3cm zelf, sporing mag niet meer dan 2% toenemen.


Toen ik een aantal maanden terug voor een algemene controle werd staande gehouden gaven ze aan dat er max. 3% afgeweken mocht worden. Door de verlaging en de camber leek de spoorbreedte toch aardig toegenomen te zijn. Toen wel een minuut of 30 a 40 moeten wachten omdat ze de gegevens moesten opvragen. Mij werd in iedergeval verteld dat het max. 3% was. Kan zijn dat ze het zelf ook niet zeker wisten natuurlijk.

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Kevinio » 10 Feb 2014, 07:39

Het kan ook zijn dat de regels in de afgelopen tijd veranderd zijn natuurlijk, want dat gebeurd nogal eens. Die 2 of 3 % ga je best snel overheen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor CivicCoupe13 » 10 Feb 2014, 11:28

Kevinio schreef:Het kan ook zijn dat de regels in de afgelopen tijd veranderd zijn natuurlijk, want dat gebeurd nogal eens. Die 2 of 3 % ga je best snel overheen.


Ja inderdaad..behoorljk snel. Want reed toen met de simpele wielen, ET38 dacht ik. Volgens de gegevens had de civic een spoorbreedte van 148 cm en had ik op dat moment 151cm.

Gebruikers-avatar
CivicCoupe13
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1617
Geregistreerd:
26 Jul 2010, 22:21
Woonplaats:
Arnhem

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor AoHxBram » 13 Dec 2014, 01:48

Ik heb een vraagje over de uitlaat.

Ik ben al een keer aangehouden en WOK melding gehad voor te veel dB's.
Maar nu ben ik net weer mijn kenteken bewijs kwijt aan de politie, maar dit was op gehoord.
Er is geen meting gedaan, en hij zei: je bent al eens bij het rwd geweest dus we twijfelen en we nemen je papieren in beslag.

Heb nu dus weer een WOK melding, maar is dit rechtvaardig of kan ik bij het bureau een klacht indienen \ papieren terugvragen.

Gebruikers-avatar
AoHxBram
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 141
Geregistreerd:
08 Mei 2012, 23:14
Woonplaats:
Eindhoven

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Vladi » 13 Dec 2014, 07:02

AoHxBram schreef:Ik heb een vraagje over de uitlaat.

Ik ben al een keer aangehouden en WOK melding gehad voor te veel dB's.
Maar nu ben ik net weer mijn kenteken bewijs kwijt aan de politie, maar dit was op gehoord.
Er is geen meting gedaan, en hij zei: je bent al eens bij het rwd geweest dus we twijfelen en we nemen je papieren in beslag.

Heb nu dus weer een WOK melding, maar is dit rechtvaardig of kan ik bij het bureau een klacht indienen \ papieren terugvragen.


Zij hebben een vermoedelijk mankement/overtreding gevonden aan je auto, aan jou om dit op te lossen en te laten zien dat je het opgelost hebt.

Ik weet niet hoeveel kabaal jouw auto maakt, maar als oom bromsnor je er al 2x tussenuit gepikt heeft moet je je toch gaan afvragen of je auto niet teveel kabaal maakt en overlast veroorzaakt.

denk dat je blij moet zijn dat ze niet gemeten hebben, scheelt je een bekeuring (denk ik).
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor AoHxBram » 13 Dec 2014, 12:32

Vladi schreef:Zij hebben een vermoedelijk mankement/overtreding gevonden aan je auto, aan jou om dit op te lossen en te laten zien dat je het opgelost hebt.

Ik weet niet hoeveel kabaal jouw auto maakt, maar als oom bromsnor je er al 2x tussenuit gepikt heeft moet je je toch gaan afvragen of je auto niet teveel kabaal maakt en overlast veroorzaakt.

denk dat je blij moet zijn dat ze niet gemeten hebben, scheelt je een bekeuring (denk ik).


Aan de ene kant heb je wel gelijk, maarja aan de andere kant kan ik altijd zeggen wat is te hard etc.
Dit is inderdaad de 2e keer, en wat je zegt, heb heel veel mazzel gehad dat ze geen meet apparatuur bij hadden ! :like:
Even afwachten wat de klacht gaat doen die ik heb ingediend en dan me oem uitlaat er maar weer eens onder hangen.

Gebruikers-avatar
AoHxBram
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 141
Geregistreerd:
08 Mei 2012, 23:14
Woonplaats:
Eindhoven

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Vladi » 13 Dec 2014, 14:47

Te hard is alles boven wettelijk toegestaan of waar de gemiddelde medemens zich aan stoort, dat is niet zo'n lastig antwoord.

Ik denk dat je er niet onderuit komt, ik vermoed dat je gewoon op kantoor moet komen om je DB's te laten meten en dat je dan je papieren terug krijgt als het allemaal goed is.
Zo niet zou je denk ik alsnog de bekeuring krijgen en een 2e kans om het allemaal binnen de limieten te krijgen.
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Zwetje » 13 Dec 2014, 14:50

Het is inderdaad terecht dat ze dat mogen doen. Als ze constateren dat jou voertuig niet aan de inrichtingseisen voldoet (in dit geval het geluid), dan kunnen ze je een WOK geven inderdaad. Je papieren worden niet meer ingenomen, maar je moet wachten op de brief van het RDW voor een herkeuring. Je kan een klacht indienen maar dit gaat niets uitmaken.

Pas op dat je niet gaat rijden met een WOK melding. Als ze je rijdend treffen zal je auto in beslag worden genomen.

En op de vraag "wat is te hard", dat kan jij zelf natuurlijk ook wel beoordelen. Hij zal ongetwijfeld goed herrie maken, anders ben je niet al zo vaak gepakt.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Vladi » 13 Dec 2014, 14:52

Ah, een officiele WOK melding dus, dat kon ik er niet helemaal uit opmaken.
Dan kun je het kantoor verhaal wel op je buik schrijven en je originele uitlaat er beter weer onder hangen

(hier komt/kwam het nog wel eens voor dat je de auto op kantoor moet komen laten zien dat hij weer aan de eisen voldoet)
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Zwetje » 13 Dec 2014, 15:01

Op die manier, dat zou ook kunnen. Dat ze het kentekenbewijs even achterhouden zodat je hem stil kan tonen. Maar dan heb je geluk als ze dat doen. Ik zou er dan niet te veel over klagen, anders zetten ze er alsnog een WOK op en kan je weer naar het RDW.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Hondake1991 » 02 Apr 2015, 15:06

Beste mensen,

Afgelopen dinsdag is door de wind container tegen mijn Civic aangereden omdat hij niet goed op de rem is gezet. Ik heb schade en wil dit oplossen. Achter mijn ruitenwisser is een brief achter gelaten door de organisatie die de containers levert en leegt waarin staat:

" Helaas is door de harde wind, een container die zojuist is geleegd en mogelijk niet goed op de rem heeft gestaan, gaan rijden en heeft mogelijk uw auto geraakt.
Wij vinden het vervelend dat u schade hebt waar wij als ********** bij betrokken zijn. Wij willen dat daarom snel en adequaat voor u afhandelen.
U kunt ons daarin helpen met een officiële aansprakelijkstelling."

Vervolgens een hoop instructies voor hun schadeloket etc. Dus ik de instructies opgevolgd waarna vervolgens wordt gezegt dat er toen geen wagen is geweest dus het niet hun schuld is. Hun brief zegt van wel en hier heb ik ze op gewezen. Hun houden nu aan dat hun planning vast houd dat er toen niemand is geweest. Ze vroegen ook naar wie de brief heeft ondertekend, ik dat doorgegeven en nu zeggen ze dat er niets van deze brief bekend is bij het schadeloket van hun. Ik moet het volgens hun nu gaan zoeken bij de huurder van de container omdat die hem dan niet goed op de rem heeft gezet.

Ze vinden het zelf vreemd dat er niks bekend is bij hun, degene die de brief heeft ondertekend is er dinsdag pas weer en dan gaan ze daar verhaal halen en dan hoor ik meer. Maar vooralsnog leggen ze de aansprakelijkheid bij een ander.
Wat vinden jullie hier van? Ze hebben me zelf een brief gestuurd met een erkenning van schuld en nu gaan ze ineens proberen me af te wimpelen. What to do??

Hondake1991
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 66
Geregistreerd:
05 Okt 2014, 22:08
Woonplaats:
Breda

VorigeVolgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten
cron