Ombudsman topic

Alle algemene zaken worden hier besproken

Ombudsman topic

Berichtdoor Harko » 14 Feb 2008, 12:37

In 98% van de gevallen worden in het marktplaats gedeelte "onderdelen aangeboden" de afspraken altijd nagekomen, echter komt het wel s voor dat er forumleden problemen hebben met die verkopers.

Lees daarom dit topic door en voorkom heel wat ellende.


NOTE:

Zorg er wel voor dat je klacht gegrond is, leg het hele verhaal duidelijk uit. Als er alleen een naam word gepost zonder goede uitleg word dat verwijderd.
Forumleden die hun afspraken niet nakomen worden niet gebanned..

Omdat dit een "Ombudsman" topic is, worden positieve ervaringen ook zeer op prijs gesteld.
MAZDA DIESEL POWER

Harko
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3086
Geregistreerd:
16 Okt 2005, 13:13
Woonplaats:
Drachten

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor t0n » 15 Feb 2008, 08:52


Gebruikers-avatar
t0n
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2977
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 10:44

Re: Ombudsman topic door Project.09

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor Project.09 » 08 Aug 2008, 17:32

ik zou wel even erbij willen zeggen,
als het over een marktplaatslink gaat, maak dan gelijk even een screenshot..
aangezien de link meestal verdwenen is na een paar dagen en als je dan op de link klikt niks meer te zien is.

Staan er dan reacties onder over dat onderwerp.. Snap je niet waarover het gaat ;)

Project.09
 

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor eg9b18c » 08 Aug 2008, 21:16

Civic_Driverr

m'n sedan bij hem gekocht. uiteraard zag ik wel dat ie niet perfect was, de b18 hing er al in, rondje gereden, ging eigenlijk op slechte remmen na niet verkeerd. ding gekocht en na 20 km begonnen de problemen al, stuurbekrachtigingsriem was er vanaf gevlogen, haperde extreem, trok dus niet lekker op etc. eigenlijk direct naar tcc gereden, die de hele auto hadden nagekeken en constateerden dat de swap echt RUK was uitgevoerd, helft zat maar vast, miste hier en daar wat, blok was gewoon slecht onderhouden. bij TCC voor 800 euro eerste beurtje gehad, terug naar huis gereden, (hoor ik achteraf (ik ben geen radiateur kenner) dat ze me laten betalen voor een 1.6 vti radiateur, terwijl ze er een dxi radiateur in hangen. daarna veel problemen gehad met de koeling van het geheel. elke 10 km rijden kwam er wel weer een probleem naar boven. uiteindelijk dacht ik, ik laat de hele auto nakijken, alles vervangen wat vervangen moet worden en CRUISEN maar. dus na wat mail contact met FastFwd (Gerben) heeft hij de auto opgehaald. vantevoren geen duidelijk afspraak gemaakt over hoe lang het zou duren, maar een aantal weken had ik wel op gerekend.
ondertussen bij RSP een (groupbuy) skunk2 inlaat+gasklep besteld, later ook nog een nieuwe kleppendeksel, na weken wachten en op en neer pm'en kwam het er op neer dat ze de spullen niet konden leveren, en het geld werd teruggestuurd naar mij.
de auto stond dus bij Gerben en hij constateerde dat de koppakking lek was, dus afgesproken dat die gerepareerd werd, en d.riem en pakking etc zouden vervangen worden, uitlaatje zou eronder gezet worden, en een alu radiateur zou geplaatst worden. ecu tunen eigenlijk ook erbij. toen was het wachten.. en wachten.. en wachten.. telkens wel weer iets wat tussendoor kwam of belangrijker was, uiteindelijk na +/- 5 maanden maar opgehaald want het zag er niet naar uit dat m'n auto ooit nog klaar zou komen, heb hem wel lopend opgehaald. ecu moest nog ff getuned worden. maar eigenlijk op de terugreis naar huis bleek alweer iets los te zitten en lekte. niet perfect uitgevoerde reparatie dus. terwijl ik er wel veel geld voor heb neergelegd. Tinustussengas kwam de volgende dag langs voor het tunen. hij is dan ook de enige die echt complimenten krijgt voor z'n werk van mij.
de alu radiateur had ik trouwens via ee9turbo(taner) mooi ding, maar als je geld overgemaakt hebt voor iets wat de volgende dag verzonden kan worden, en je moet dan ook nog eens 2 weken wachten. tja niet echt positief.

dus als ik een cijfer moet geven voor het geheel:

Civic_Driverr(regilio) 2
Fastfwd(Gerben) 5-
tcc 5
RisingSunPerformance 5
ee9turbo(Taner) 7
Tinustussengas(Martijn) 8+


heb verder met andere mensen ook wel positieve/negatieve zaken gedaan(kopen en verkopen) maar die zijn niet echt noemenswaardig.
Laatst gewijzigd door eg9b18c op 14 Dec 2008, 16:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
civic (voornamelijk ee9) onderdelen te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/222189

eg9b18c
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1644
Geregistreerd:
06 Apr 2008, 18:52
Woonplaats:
Den Bosch

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor ATR » 14 Dec 2008, 10:57


Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor BVE » 15 Dec 2008, 09:45

Ik heb door de jaren heen genoeg gekocht en verkocht, maar ben de laatste tijd erg rustig...

RSP: altijd wel goed contact mee gehad, maar ik kende t0n al ruim vantevoren... wat ik van Ian heb meegemaakt geeft me ook een goed gevoel. Alhoewel die bal gehakt me nog steeds een prijs moet geven voor een setje wielen :doze:

Honderdelen: In het verleden goede zaken mee gedaan. Gerben was altijd chill. Nu wacht ik op een setje wielen via hem (ja Ian gaf geen prijs :roll: ) en dat duurt wat langer dan verwacht. Vooralsnog overwegend positief.

Knite Force: geen idee of Marcell nog veel doet op het moment, behalve werken en mij op latsige momenten bellen, maar altijd goed contact gehad en altijd tevreden over geweest. Alhoewel hij volgens mij meer van mij heeft gekocht dan ik van hem :bop:

Verder, sja... teveel losse meuk om te vernoemen. En als je ergens ooit eens een ding koopt, dat is alleen noemenswaardig als het negatief is :D
Afbeelding

BVE
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 639
Geregistreerd:
19 Sep 2005, 14:22
Woonplaats:
Braboland, het beste land

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor BZRKbb2 » 15 Dec 2008, 09:59

Normaal koop ik alleen spul in Amerika of Japan, maar voor sommige dingen zoek ik het toch wat dichterbij huis.

Bij Honderdelen/Gerben tot nu meerdere keren onderdelen voor mijn Prelude besteld, altijd snelle afhandeling en goede service, niks op aan te merken dus.

Dan hebben we ook nog RSP, Tonny en Ian, so far enkele onderdelen besteld en daarnaast dus ook nog 2x een h22a swap laten uitvoeren, wel 2x zelf blok aangeleverd, waarvan 1 na een jaar *plof* zei. Niets dan lof voor hun, eerste swap was met Ton alleen, tweede met Ian er bij. Zelfs service tot bloedens aan toe ;) en zorgen dat alles werkt zoals het hoort voor je er weer vandoor gaat. Ook al wonen ze niet direct in mijn omgeving, zal het toch mijn voornaamste tech adres blijven. Boks ;)

BZRKbb2
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 17
Geregistreerd:
15 Dec 2008, 09:46
Woonplaats:
Naaldwijk

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor runaway » 15 Dec 2008, 16:01

RSP: Super service, is niet te lui om iets voor je uit te zoeken.
Altijd bereikbaar. Altijd eerlijk. Kan niks negatiefs zeggen. Voor halfords troep hoef je niet te kijken bij rsp. Alleen A merken.
Oja: en nog een belangrijk iets, denkt met je mee.

Honderdelen: Snel, makkelijk en altijd goed.
Afbeelding

Civic coupe 97
1,6 tuned (binnekort turbo (RSP) OBD1 en div parts.

Binnekort
Import BMW M3 Coupe 9/2003 Black full options True M edetion.

Gebruikers-avatar
runaway
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 413
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 22:18
Woonplaats:
(bij eindhoven)nieuw nu ook bij denbosch

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor Tom_S2000 » 17 Dec 2008, 13:26

Rising Sun Performance

Sinds dat ik een honda heb doe ik zaken met Tonny.
Nu is Tonny (T0n) samen met Ian (Blitz): RSP

Mijn ervaring is:
-De diversiteit van de aangeboden diensten(motorswaps, onderhoud, reparatie) en te verkopen producten is ENORM.
-Klant-RSP relatie is informeel en de informatiestroom verloopt prima.
-Kennis van producten en techniek ligt op hoog en actueel niveau.
-Concurerrende prijzen.
-"Kan niet, bestaat niet" mentaliteit.

Kortom: Zéér tevreden. :D
Honda S2000

Gebruikers-avatar
Tom_S2000
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 45
Geregistreerd:
09 Jul 2006, 11:04

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor eg9b18c » 17 Dec 2008, 17:33

wat een kuttopic, kan er iemand ook iets negatiefs zeggen? daar is dit topic toch voor, dat mensen gewaarschuwd worden voor bedrijven/particulieren die afspraken niet nakomen, of de boel flessen etc.

er zwerven zoveel verhalen rond hiero, mocht je nou negatieve dingen hebben meegemaakt, post het dan gewoon! help je jezelf en anderen mee!
civic (voornamelijk ee9) onderdelen te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/222189

eg9b18c
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1644
Geregistreerd:
06 Apr 2008, 18:52
Woonplaats:
Den Bosch

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor Xantoz » 17 Dec 2008, 18:01

eg9b18c schreef:wat een kuttopic, kan er iemand ook iets negatiefs zeggen? daar is dit topic toch voor, dat mensen gewaarschuwd worden voor bedrijven/particulieren die afspraken niet nakomen, of de boel flessen etc.

er zwerven zoveel verhalen rond hiero, mocht je nou negatieve dingen hebben meegemaakt, post het dan gewoon! help je jezelf en anderen mee!



ja idd daar is het topic voor.. maar als er maar 1 persoon is die iets negatiefs met een verkoper heeft meegemaakt. Is die verkoper dan ook pertinent een slechte verkoper? Nee.. Maar moet jij daar dan wel voor worden gewaarschuwd? Je moet dus zelf maar een balans zien te vinden in het geheel. Goede en slechte punten mogen naar mijn mening gewoon beide gemeld worden.

Gebruikers-avatar
Xantoz
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
07 Mrt 2005, 22:37
Woonplaats:
Apeldoorn

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor luminous flux » 17 Dec 2008, 18:56

wat een propaganda topic...

persoonlijk heb ik het geluk dat ik nooit bij verkeerde mensen uit kom met kopen en verkopen, ik had laatst wel en voorbumper besteld bij Gerben/Honderdelen en er zaten 3 krasjes op waar van te voren niks over vermeld was, van de steenslag en 143 vliegjes wist ik wel al vanaf :P maar aangezien de bumper morgen naar de spuiter gaat is dat een te verwaarlozen onaangenaamheid :D
Honda Civic EJ2 b16a2 (sold)
Nissan 200sx S14 sr20det (sold)
Nissan 350z Z33 vq35de (sold)
Lexus IS200 GXE10 1g-fe(sold)
Nissan 200sx S14a sr20det

Gebruikers-avatar
luminous flux
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2057
Geregistreerd:
15 Jul 2008, 16:46

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor eg9b18c » 17 Dec 2008, 22:19

Xantoz schreef:
eg9b18c schreef:wat een kuttopic, kan er iemand ook iets negatiefs zeggen? daar is dit topic toch voor, dat mensen gewaarschuwd worden voor bedrijven/particulieren die afspraken niet nakomen, of de boel flessen etc.

er zwerven zoveel verhalen rond hiero, mocht je nou negatieve dingen hebben meegemaakt, post het dan gewoon! help je jezelf en anderen mee!



ja idd daar is het topic voor.. maar als er maar 1 persoon is die iets negatiefs met een verkoper heeft meegemaakt. Is die verkoper dan ook pertinent een slechte verkoper? Nee.. Maar moet jij daar dan wel voor worden gewaarschuwd? Je moet dus zelf maar een balans zien te vinden in het geheel. Goede en slechte punten mogen naar mijn mening gewoon beide gemeld worden.



beetje raar dat er een topic word geopend als er maar 1 persoon is die iets negatiefs met een verkoper heeft meegemaakt, IK heb dit idee niet geopperd.
civic (voornamelijk ee9) onderdelen te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/222189

eg9b18c
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1644
Geregistreerd:
06 Apr 2008, 18:52
Woonplaats:
Den Bosch

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor eg9b18c » 21 Dec 2008, 09:46

en dan word er een topic geopend over ene ALI / Vitamine A waarin iedereen negatief is over hem, post dat dan HIER!.. dat is wat ik in de post hierboven duidelijk probeer te maken..

als ie spullen verkoopt en het geld overgemaakt krijgt en vervolgens niks opstuurt, is dat oplichterij! bedoeling is volgens mij dat als je iets wilt kopen van iemand, dat je dan eerst research kunt doen via bijvoorbeeld dit topic, maargoed als niemand hier iets plaatst heeft dit topic geen nut. :blehg:
civic (voornamelijk ee9) onderdelen te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/222189

eg9b18c
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1644
Geregistreerd:
06 Apr 2008, 18:52
Woonplaats:
Den Bosch

Re: Ombudsman topic

Berichtdoor eg9b18c » 21 Dec 2008, 10:16

dit is een copy paste van m'n pm's met gerben, voor de duidelijkheid, ik heb in november m'n auto bij hem opgehaald, 1200 euro afgerekend voor wat onderdelen en nieuwe koppakking en riemen etc, o.a. ook een catvervanger. dan mag je gvd hopen dat de auto het wat langer doet als 1 week, maar nee hoor, alsnog niets als problemen, weggegooid geld dus!! en als je dat dan zegt, moet een ander het maar oplossen. tinus heeft al gezegd dat het de ecu niet kan zijn, dus dan kom ik toch weer bij degene uit die een half jaar aan de auto geknutseld heeft. daarnaast krijg ik dus nog steeds een catvervanger, deze ligt zoals jullie kunnen zien al minstens een aantal weken te wachten om verzonden te worden. druk? druk? dan moet je gvd iemand in dienst nemen die pakketjes kan verzenden. daarnaast kan ik me niet voorstellen dat iemand die zoveel pakketjes verzend als gerben, al minstens een aantal weken geen postkantoor meer heeft gezien.

amateuristisch gedoe allemaal
civic (voornamelijk ee9) onderdelen te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/222189

eg9b18c
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1644
Geregistreerd:
06 Apr 2008, 18:52
Woonplaats:
Den Bosch

Volgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten