Pagina 25 van 27

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014, 16:35
door Zwetje
Wow dat is echt een huuuuuge turbo!

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014, 20:29
door Kevinio
Jezus, die kickt pas bij 8000 toeren in. :D

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014, 20:59
door Al-X
72mm gok ik zomaar, niveautje Gerrit GT42/Precision pt72xx.. Me gusta!

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2014, 21:07
door FreakoRico
''Hey look!! That turbo got a nice engine attached to it!''

:lol:

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2014, 21:14
door Al-X
Afbeelding

Dat spruitstuk is echt machtig mooi gedaan! :love1:

Afbeelding

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2014, 21:57
door evilikke
dat is niet mis die intercooler!!!
idd ook een leuk spruitstukje!

maar wat ik me we afvraag is..
waar is die koektrommel voor links onder de koplamp?

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2014, 22:51
door Al-X
Fuel cell, brandstoftank(je) dus.

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 13:42
door Boes16A2
Al-X schreef:Fuel cell, brandstoftank(je) dus.


dat wordt voorzichtig tanken dan zo in de buurt van de spruit. (edit: valt toch wel mee zit 0,5 m tussen)
ik dacht eerst dat t een koelwater buffer was o.i.d. wel mooi al dat fab (of is t fap) werk

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 14:55
door evilikke
wat jos zegt...

dacht ook een groot volume koelwater. zodat de temp constanter is

bes een vreemde plek om een brandstof cell te platsen.
zo werkt hij als kreukel zone lijkt mij!

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 14:58
door Kevinio
Het is een dragauto, geen boodschappenauto. Max druk op de voorwielen op deze manier.

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 15:32
door Boes16A2
Kevinio schreef:Het is een dragauto, geen boodschappenauto. Max druk op de voorwielen op deze manier.


die 8 kg (10 l) zal niet de reden zijn, eerder dat de brandstof pomp het makkelijker heeft doordat de G krachten positief werken ipv negatief.

dit is wss een fuel cell met schuim binnen in. Dus bij een crash ligt t niet meteen op de baan. ;)

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 16:54
door Al-X
Koeling is geen issue voor deze wagen(s), is toch puur voor drag gebouwd en, zoals Kevin al zegt, niet voor de boodschapjes.
Hoe het precies zit met de brandstofpomp weet ik niet precies, hangt achter de cell, met een pickup in het midden:
Afbeelding

Afbeelding

Maar of er nou foam in zit, geen idee? Lijkt me eerlijk gezegd van niet, als je de positie van de pickup ziet. Bij optrekken zit alle brandstof toch aan de achterkant.. Maar ik dacht dat die Weldon's geen "zuig"pompen waren, maar meer hun werk deels met zwaartekracht deden. Vergist denk ik dus :D

Hier staat overigens het project, is niet super uitgebreid, maar wel heel mooi om te zien dat de mannen van Speedfactory wel weten hoe ze custom laswerk moeten maken :like:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=3138222

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014, 17:24
door Kevinio
Elke kg voor de vooras helpt he. Plus DHRA regels zeggen dat je brandstoftank niet in het bestuurderscompartiment mag zitten. Dus hangt hij beter naast je gloeiende uitlaat. :D

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2014, 11:56
door Al-X
Als ik eerlijk ben, lijkt dit me wel veiliger dan zo'n fuell cell tegen de rugleuning van je stoel..
Maar gelukkig hebben we de logische Time Attack regels hier, dat een 0.1mm alu plaatje achter je, je leven zal redden in geval van een brandje :D

Re: Post nicest enginebay you`ve ever seen

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2014, 20:10
door 1HGEJ2
this outlaw enngine room is very nice!!! really really nice
here is mine :)
Afbeelding
Afbeelding