door Nikkored » 08 Jan 2015, 09:03
Ik snap er de toegevoegde waarde niet van. Het heeft voordelen om te borgen, maar ook risico's.
Ik snap, dat als je ooit vergeten bent om je plug aan te trekken, dat dit een vervelende situatie is met een berg schade tot gevolg, en dat je iets wilt verzinnen om dit te voorkomen, echter; ik heb nog nooit een auto gezien waar de carterplug zomaar uit trilt o.i.d..
Daarnaast zou ik mijn plug niet willen verzwakken door er gaatjes in te boren of wat dan ook. En dan denk ik nog aan het risico dat de kabel aan de plug ergens aan blijft hangen terwijl je rijdt (bijv, tak op de weg, of zooi van een schade), waardoor de plug misschien juist eerder zal worden losgetrokken?
Aangaande kraantje, mooi idee, maar zou bij mijn pan meer uitsteken denk ik. In geval van scrape is het kraantje het eerste dat de grond raakt vrees ik. Vergroot het risico op lekkages. En zo vast zit een plug ook weer niet als je regelmatig je olie wisselt toch?
Als ik alle plussen en minnen bij elkaar op tel, laat ik het maar bij het oude denk ik, maar zal er nog eens een nachtje over slapen.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]