carter plug borgen en EZ plug?

Vragen en ervaringen omtrent het Vrij Rijden en Time Attack.

carter plug borgen en EZ plug?

Berichtdoor Gb-lude » 08 Jan 2015, 00:52

Hallo beste mensen.
Ik las over het nieuwe regelement van 2014 dat het borgen van de carter plug wordt geadviseerd.
Het is dus niet verplicht.
Ookal is het makkelijk te vinden op het net toch even wat voorbeelden mochten mensen inspiratie nodig hebben.
Bijlagen
Spring Clips - Oil Drain Plug.jpg
Spring Clips - Oil Drain Plug.jpg (57.31 KiB) 8225 keer bekeken
Oil_filter_safety_wired_to_drain_plug.jpg
Oil_filter_safety_wired_to_drain_plug.jpg (37.63 KiB) 8225 keer bekeken
Drain Oil Plug.jpg
Drain Oil Plug.jpg (10.39 KiB) 8225 keer bekeken

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: carter plug borgen en EZ plug?

Berichtdoor Gb-lude » 08 Jan 2015, 00:54

Nu de EZ drain plug.
Kennen mensen deze al?
Het lijkt mij erg handig en het is een stevig ontwerp volgens mij.
Je kan er een eindstukje aan doen om een slang op aan te sluiten of een 90gr bocht.
Ook kan je hem borgen aan het kraantje of een clip eromheen.

http://www.ezoildrainvalve.com/index.html

wat denken jullie?
Bijlagen
9920004.jpg
9920004.jpg (23.79 KiB) 8223 keer bekeken

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: carter plug borgen en EZ plug?

Berichtdoor Nikkored » 08 Jan 2015, 09:03

Ik snap er de toegevoegde waarde niet van. Het heeft voordelen om te borgen, maar ook risico's.

Ik snap, dat als je ooit vergeten bent om je plug aan te trekken, dat dit een vervelende situatie is met een berg schade tot gevolg, en dat je iets wilt verzinnen om dit te voorkomen, echter; ik heb nog nooit een auto gezien waar de carterplug zomaar uit trilt o.i.d..

Daarnaast zou ik mijn plug niet willen verzwakken door er gaatjes in te boren of wat dan ook. En dan denk ik nog aan het risico dat de kabel aan de plug ergens aan blijft hangen terwijl je rijdt (bijv, tak op de weg, of zooi van een schade), waardoor de plug misschien juist eerder zal worden losgetrokken?

Aangaande kraantje, mooi idee, maar zou bij mijn pan meer uitsteken denk ik. In geval van scrape is het kraantje het eerste dat de grond raakt vrees ik. Vergroot het risico op lekkages. En zo vast zit een plug ook weer niet als je regelmatig je olie wisselt toch?

Als ik alle plussen en minnen bij elkaar op tel, laat ik het maar bij het oude denk ik, maar zal er nog eens een nachtje over slapen.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant


Terug naar Track Days



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron