Time Attack verslag Florian Wilming Syntix speedmaster 2014

Vragen en ervaringen omtrent het Vrij Rijden en Time Attack.

Time Attack verslag Florian Wilming Syntix speedmaster 2014

Berichtdoor kamelenjager » 13 Okt 2014, 20:59

Time Attack verslag Florian Wilming, honda crx - super pro street.

Zaterdag, vrijrijden, voorbereiding.
Graag wou ik vandaag een ronde testen om te zien of (met name) de aandrijfassen heel bleef, en ik wou voelen hoe de remmerij zich gedroeg nadat hier wat veranderingen in toegepast zijn. Het bleek een drukke dag te zijn waarbij alle sessies vrijrijden uitverkocht waren, op de supersport sessies na, voor deze sessie ben je een 'vrij rijden licentie' nodig. Mazzeltje dat ik vorige keer vrijrijden assen geslaagd ben hiervoor. ZOdoende de laatste sessie van de dag geboekt.
De auto voelde best fijn aan, maar ik kon het niet eens worden met de remmerij, het gaf geen fijn linear remgevoel, ik kwam constant veels te vroeg, of te laat uit. Het voelde alsof ik er de controle niet op had. Met het verkeer op de baan, een 2:06 op de laptimer gezet, opzich geen verkeerde tijd, maar niet iets waar ik geheel tevreden mee ben.
s'avonds nog eens over na gedacht, en besloten om mijn oude remblokken terug te plaatsen, ik weet dat ik hier niet het maximale mee uit de auto kan halen, maar het was beter dan het huidige.
Mijn matties hebben deze avond de auto laten keuren, vlak na de keuring speelde een koelvloeistof lek op bij de radiateur.. ook maar iets om de volgende ochtend te inspecteren.

Zondag, timeattack
De dag zou naat gaan worden, regen, en pas opklaringen ergens in de middag, dus toch maar een extra setje banden met fatsoenlijk profiel meegenomen.cOp tijd aangekomen bij Assen, de briefing meegemaakt en transponder op gehaald, ging vlotjes. Daarna moest er even geklust worden, de remblokken vervangen, besloten om op andere voorbanden te gaan rijden ivm gebrekkig profiel. Dit betekende dat er achter nieuwe toyo's op zaten, en voorop licht gebruikte kuhmo's. Vervolgens de slangklem vervangen bij de radiateur, and were good to go!

Warm-up:
De baan was nat, ontzettend nat. Maar gewoon lekker mn ding doen, rustig en stabiel proberen te rijden. Ik begon erg voorzichtig, de remblokken moesten immers ook nog ingereden worden, haha. Langzaam begon er een vertrouwd gevoel met de auto te ontstaan, vanaf het paddock had ik de opdracht meegekregen om onder de 2:30 te rijden, iets wat lastig bleek in vorige sessies op de kletsnatte en glibberige baan. Langzaam zag ik de rondetijd zakken op de laptimer, en kreeg ik daar waar wél en geen grip was te vinden, vervolgens maar het beste eruit proberen te persen.
In de laatste lap heb ik een 2:26.445 gereden. Doel behaald, tevens goed voor een tweede plek in de warm-up, maar helaas levert de warm-up geen punten op. Ik was tevreden als snelste voorwielaangedreven auto in deze klasse en een tweede plek tussen het heftigere geweld.

Kwalificatie:
Inmiddels was de baan niet veel verder opgedroogd, dus de setup aan de auto is gelijk gebleven betreft de zachte schroefset instelling en hoge bandenspanning, met een natte baan als dit is het erg lastig om warmte in de banden te krijgen, dus de taktiek bleef onveranderd. Tijdens het rijden kwam werd er langzaam iets meer grip gevonden, maar niet genoeg om spannende rondetijden te kunnen maken, wederom het beste er van maken en dat resulteerde in een 2:17.688, goed voor een derde plek! Maar niet langer snelste voorwielaangedreven, Bo Nielsen heeft stuk secondes snel bewezen met zijn kanon. Finale in het vooruitzicht, spannend!

Finale:
De baan leek aardig op te drogen, van Danny hoorde ik dat de baan erg goed opgedroogd was op de ideale lijnen, en dat er flink grip te vinden was. Dat was leuk nieuws, het schroefset heb ik achter iets stijver gezet, en de bandenspanning ietsjes omlaag gebracht.
In de warm-up laptop voelde ik direct de grip, wat een genot! Ik reed de boel stevig warm, en zo begon mn hotlap, en deze voelde erg lekker aan, een paar keer te vroeg geremd, wat met niet geheel verbaasde omdat de setup met de oude remblokken weer even wennen was, ditmaal mét grip op de baan! Hierdoor een klein foutje gemaakt, maar toch een respectabele tijd van 2:03.414, en dat is een hele verbetering tov de kwalificatie. Ik verwachte geen wonderen, de kanonnen in mijn klasse zouden dezlfde grip vinden als ik heb, en dan kan het knap lastig voor mij worden. Ik reed de pit en, en direct werd ik gefeliciteerd, mijn tijd is goed genoeg geweest om een derde plek te halen in de finale! Whoohoo!! We mogen op het podium en een beker mee naar huis, dat maakt de pech van afgelopen jaar een beetje goed.

Voor volgend jaar staan een aantal kleine wijzigingen gepland, het doel is om onder de 2:00 te gaan rijden, en lekker mee te kunnen komen in de Super Pro klasse, niet slecht, voor een +/-240-250 pk Honda CRX van 25 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23

Re: Time Attack verslag Florian Wilming Syntix speedmaster 2

Berichtdoor Zwetje » 14 Okt 2014, 09:56

Goed gedaan man! Zoals ik eerder al zei vind ik jou CRX echt super tof!

M'n contactslot doet 't nog trouwens! :cheesygrin:
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Time Attack verslag Florian Wilming Syntix speedmaster 2

Berichtdoor Marsnel » 14 Okt 2014, 19:11

Goed bezig!
2:03 op opdrogende baan is behoorlijk vlot ;)

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Time Attack verslag Florian Wilming Syntix speedmaster 2

Berichtdoor kamelenjager » 14 Okt 2014, 20:29

PR is in de 2:01, en een hoop pech gehad, met name aandrijfassen waardoor ik dit jaar nog maar weinig speeltijd gehad heb.
Ik denk dat het goed gaat komen :D
Afbeelding
The form is in the function

kamelenjager
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1156
Geregistreerd:
20 Sep 2006, 08:23


Terug naar Track Days



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
cron