atl racell of saver cell

Vragen en ervaringen omtrent het Vrij Rijden en Time Attack.

atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 21 Mrt 2014, 19:50

hallo hcn
Sta op het punt de brandstoftank te veranderen voor een atl fia gekeurde tank.
Ik werkte met de stock tank+surge tankje maar de tuner adviseerde mij om de brandstofleidingen te verleggen ivm veiligheid
en bij nader inzien heeft hij wel gelijk.
Ik had geen zin in enkel de leidingen te verleggen en weer nieuwe gaten te boren in het schutbord aangezien ik de leidingen nu
onder de wagen wil leggen .
Dacht van maar meteen voor een gekeurde tank te gaan toekomst gericht.
DE wagen zal gebruikt worden enkel voor vrijrijden/time attack, komt niet meer op de openbare weg.
Een racell zou iets makkelijker aansluiten zijn en ook net ietsje voordeliger maar is 20 liter ook genoeg?
Graag jullie mening!
http://www.atlltd.com/C/Products/Motors ... er%20Cells
http://www.atlltd.com/20l-racell.html

groeten

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Kevinio » 21 Mrt 2014, 20:03

20 liter is zeker voldoende voor vrijrijden en time attack. Maar let op met een fuelcell voor Time Attack: door deregels mag de tank zich niet bevinden in de ruimte van de bestuurders, en moet hij alsnog met een schot gescheiden zijn.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 21 Mrt 2014, 20:10

Kevinio schreef:20 liter is zeker voldoende voor vrijrijden en time attack. Maar let op met een fuelcell voor Time Attack: door deregels mag de tank zich niet bevinden in de ruimte van de bestuurders, en moet hij alsnog met een schot gescheiden zijn.


Wagen is een eg .
Wat word er verstaan onder een schot,schot dat de kofferbak/ brandtoftank en bestuurdersruimte scheid over het gehele interieur?
en dat moet waterdicht zijn ?

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Raymond » 22 Mrt 2014, 01:05

20 liter op een TA ga je niet redden hoor. Je zou dan moeten tanken tussendoor

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Jippie.K » 22 Mrt 2014, 02:30

Een brandschot tussen tank en cabine bedoeld Kevinio. Ik weet alleen niet of dit met een goedgekeurde brandstofcell nou wel of niet was.

Overigens worden die fuelcells ook in Nederland verkocht, o.a. bij Showoff (even mailen naar sales@showoffimports.nl). Ik zou alleen wel voor een 40Liter gaan :)
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Jippie.K
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3602
Geregistreerd:
08 Jun 2008, 19:01
Woonplaats:
Havelte

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Kevinio » 22 Mrt 2014, 19:53

Je moet inderdaad dan tanken tussendoor, alles voor het gewicht he. :D Goedgekeurde fuelcell valt daar niet onder (wat ik persoonlijk heel raar vind) ShowOff en Bas zijn EK werden destijds niet goedgekeurd. Vandaar dat schot ook in de DC5 van ShowOff.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 22 Mrt 2014, 21:32

Heb snel even gegoogeld naar de dc5,
nu heb ik al een idee hoe het ongeveer moet gebeuren.
Bedankt voor jullie advies, ik zal showoff contacteren en zien wat die aanraden.

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Gaskleppie » 05 Mei 2014, 05:29

Als het lukt om die tank in de reservewielbak te krijgen volstaat het ook om die bak af te dekken met een plaat. Tenmimste, in de DNRT werd het goedgekeurd..

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 05 Mei 2014, 19:14

Gaskleppie schreef:Als het lukt om die tank in de reservewielbak te krijgen volstaat het ook om die bak af te dekken met een plaat. Tenmimste, in de DNRT werd het goedgekeurd..


de bak van het reservewiel is er volledig uitgeslepen en er is een nieuwe alu bak gemaakt waar de saver cell in komt
saver cell wordt afgedekt met het deksel van de bak enkel de aansluitingen /vuldop/ontluchting zullen zichtbaar zijn zoals altijd bij atl
hopelijk voldoende

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 18 Mei 2014, 15:18

uitkomst :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor Flip » 26 Mei 2014, 10:09

Dat is wel fraai geworden, hoeveel liter tank heb je nu? En evt meer foto's van het inbouwen?
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 26 Mei 2014, 20:37

Flip schreef:Dat is wel fraai geworden, hoeveel liter tank heb je nu? En evt meer foto's van het inbouwen?


dankjewel
Is een tank van 40 liter met een intern collector systeem (geen externe surge tank meer nodig)
http://www.type-r.nl/showthread.php?151 ... 2-eg/page6
Past allemaal maar net,alu bak zit net tegen de beugels van de swaybar
Er moeten nog bijkomende verstevigingen komen als de tank zijn definitieve plaats heeft gekregen want nu zit die nog niet mooi in het midden gemonteerd door plaatsgebrek door de einddemper,maar dat doe ik wel samen met de kooi
Uiteindelijke bevestiging/bescherming van de tank zou zoiets moeten worden :
http://forums.24hoursoflemons.com/viewt ... p?id=21613

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor GoThanh » 16 Feb 2015, 13:17

Damn heb je topic doorgelezen maar jij bent ook een serieus iets aan het bouwen :P
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: atl racell of saver cell

Berichtdoor bert » 16 Feb 2015, 19:31

GoThanh schreef:Damn heb je topic doorgelezen maar jij bent ook een serieus iets aan het bouwen :P


Ik moet bekennen dat ik jou ook op de voet volg hoor :like:

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie


Terug naar Track Days



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
cron