ISO 1600 en toch veel 'noise'

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Re: ISO 1600 en toch veel 'noise'

Berichtdoor Lars » 31 Okt 2013, 17:05

Video en fotografie met een dslr zijn 2 hele verschillende dingen, met fotografie kan je je iso laag houden in het donker en de sluitertijd verlengen, met video is dit geen optie en zal je dus je iso op moeten krikken.
Het nadeel van de consumenten camera's als de 600D etc is de crop sensor, hierdoor kan je minder hoog in je iso gaan zitten dan met bijv een 5D mk2 of mk3 welke een fullframe sensor hebben...
neat video kan je gebruiken om de ruis iets te verminderen, en eventueel een lichtsterkere lens aanschaffen, F1.2 of 1.8, voor video ideaal om in het donker te filmen.
Maar wat je ook doet, met een 600D zal je altijd veel en veel meer ruis hebben dan met een camera uit het professionele segment ( maar daar betaal je ook voor )

Plus, dat je bij dslr camera's een aantal iso waardes hebt die je moet vermijden als je gaat filmen, dit omdat op deze iso's automatisch veel ruis zit.. de beste iso waardes die je kan gebruiken zijn:

160 - 320 - 640 - 1250 - 2500 en alles wat daar dus buiten valt kan je het beste vermijden
Afbeelding

Lars
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1251
Geregistreerd:
02 Jan 2007, 15:07
Woonplaats:
-Holland

Re: ISO 1600 en toch veel 'noise'

Berichtdoor swaptowin » 02 Nov 2013, 00:35

ja volgens mij had ik ook wat gelezen dat de 5d beter is in het donker. maar iso doe ik nooit boven de 1600 :O... 1 stap verder is 3200 haha :P

Gebruikers-avatar
swaptowin
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2764
Geregistreerd:
20 Apr 2012, 22:36
Woonplaats:
Eibergen

Vorige

Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
cron