Open Honda's!!!

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Open Honda's!!!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 12 Jun 2013, 20:44

Dit zijn de open Honda's die bij Honda zelf uit de fabriek zijn gekomen.
Natuurlijk zijn er nog meer Cabriolets, maar die zijn omgebouwd en dus niet OEM :mrgreen:



Honda Vamos.
1970-1973
Kei vrachtwagen voor het goedkoper belastingstarief. Vervanger van de Honda T360.
De Vamos gebruikt een 356 cc 2-cilinder, midden gemonteerde, luchtgekoelde, benzinemotor gedeeld met de Honda N360 en de Z360 van Honda. De Vamos was een concurrent van de Suzuki Jimny, Daihatsu Fellow en de Isuzu Unicab.
Honda had gehoopt dat de populariteit van de Honda Dax minibike met zijn off-road beeld zou gepaard gaan met de Vamos.
Vanwege de installatie van het reservewiel aan de voorzijde van het voertuig en het geluid van de luchtgekoelde motor, had de Vamos een Volkswagen Type 2 reputatie maar met het ontwerp van een open cabine. Helaas was deze niet erg populair vanwege het gebrek van vier wielaandrijving.
De Vamos was beschikbaar met een optionele en verwisselbare achterbank. Maar toch stond de Vamos bekend als de Vamos 2 of 4, voor haar ruimte voor passagiers. Tevens was de Vamos ook beschikbaar met heupgordels voor alle passagiers, wat erg vooruitstrevend was in die tijd. De Vinyl top was gemakkelijk en snel te verwijderden. Omdat de auto open is, zijn alle instrumenten en schakelaars zowel water- en stof dicht.
De voorwielophanging maakt gebruik van het MacPherson principe en een DeDion buis met halve bladveren aan de achterkant..
De verkochte aantalen van de Vamos liggen rond de 2.500.
Gewicht 520 kg.

Afbeelding

Afbeelding


City cabriolet.
1984.

Ontworpen door Pininfarina en geïntroduceerd in augustus 1984, een Cabriolet van de Honda City.
Naast de standaard uitvoering had deze City Cabriolet bredere spatborden en grotere bumpers van de Turbo II met als bijnaam de "Bulldog" .
De City Cabriolet was alleen beschikbaar met de 1,231 cc 67 PS motor ( non turbo ).
De Cabriolet was goed uitgerust, met een glazen achterruit en twaalf kleuren die niet beschikbaar waren in de hatchback versies.
Dit was de eerste cabriolet die uit Japan kwam tijdens de stijgende populariteit van cabriolets in de jaren 80.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Crx Del Sol.
1992

De Honda Civic CRX del Sol is targa vervaardigd door Honda in de jaren negentig. Deze is de opvolger van de populaire Honda CRX uit 1987.
De Del Sol debuteerde in 1992 in Japan.
De Spaanse naam del Sol vertaalt naar de zon, en verwijst naar de auto's schuifdak. Het was niet een volledige cabriolet, maar met een verwijderbare hardtop die in de kofferbak opgeborgen word en een achterruit die open kan. De kofferbak ruimte werd kleiner als het dak werd opgeborgen.
Een optie beschikbaar in Japan en Europa was de TransTop, een elektrische mechanisme dat de targa top in de kofferbak liet verdwijnen via een druk op een knop. De kofferdeksel gaat elctrisch omhoog tot boven de daklijn, 2 armen komen uit de kofferdeksel en "pakken" het targa dak. Na de vergrendeling van dak aan de armen, trekken de armen het dak in de kofferdeksel, deze gaat terug naar beneden met het dak binnen.
Productie en verkoop eindigde in 1997. De auto werd vervangen door de S2000 roadster in 1999.

Afbeelding

Afbeelding

S500.

De S500 was de eerste productieauto van Honda.
Deze gebruikt een 531cc motor van Honda's motorfiets productielijn. Het was een dual overhead cam, 4-cyl in lijn met vier carburateurs en een 9500 rpm redline. De productieversie was 531 cc en produceerde 44 pk bij 8000 tpm. De S500 gebruikt een 4-speed handmatige transmissie met kettingoverbrenging op de achterwielen.
Een optionele glasvezel hardtop was ook beschikbaar. 1,363 S500s werden geproduceerd van oktober 1963 tot September 1964.

Afbeelding

Afbeelding

S2000
1999.
De S2000 is in 1999 uitgebracht ter gelegenheid van de 50e verjaardag van Honda als uitstalraam van hun kennis. De auto deelt geen enkel onderdeel met een andere Honda en wordt in beperkte oplage van maximaal 12.000 stuks per jaar geproduceerd in Japan, vanaf 1999 in Tochigi samen met de NSX, sinds 2005 in Suzuka.
De S2000 is verkozen tot cabrio van het jaar in 1999 in Genève. Tevens is de 2L motor met codenaam F20C 5 jaar op rij verkozen tot "engine of the year" in de categorie tot 2L. De unieke atmosferische 2 liter 16 kleppen motor levert 241PK wat neerkomt op een specifiek vermogen van 120 PK per liter, een wereldrecord onder atmosferische motoren. De versie die in Japan verkocht wordt beschikt over 250PK. Vanaf 2005 hebben de auto's voor de Amerikaanse markt een 2.2L versie gekregen die evenveel vermogen produceert maar iets meer koppel. De toerentalbegrenzer is door de verlengde slag teruggebracht tot 8300tpm, waar deze normaal pas bij 9000tpm in werking zou treden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beat.
1991.

De Honda Beat is een auto met middenmotor ( Mid-engine)
Deze twee-zits roadster is geproduceerd vanaf mei 1991 tot februari 1996.
De Beat is de laatste wagen die werd goedgekeurd door Soichiro Honda, voordat hij in 1991 overleed.
Het totaal aantal geproduceerde auto's was rond 33.600. Het merendeel van de productie (ongeveer tweederde) is verkocht in het eerste jaar, daarna daalde de productie en de verkoop drastisch.
Het ontwerp van de auto afkomstig is van Pininfarina, die vervolgens het ontwerp plan verkocht aan Honda.
De Beat was een van de vele auto's die ontworpen zijn om te profiteren van fiscaal efficiënte K klasse Japan. ( belastingtarief in Japan)
Er waren twee modellen van de Beat (de PP1-100 en de PP1-110) en een paar van de limited edition versies. Variaties op het eerste model waren alleen maar cosmetisch updates. Alleen het tweede model had ook mechanische verschillen. Alle auto's werden aangeboden met de mogelijkheid van kant een bestuurdersairbag.
Zoals we gewend zijn van Honda gebruikt ook deze motor geen turbo of supercharger. De 656 cc motor is aangepast met de MTREC (Multi Engine Responsive Throttle Control) systeem, met individuele gasklephuizen voor elk van de drie cilinders, tot en met 63 pk bij 8100 tpm en een topsnelheid van 135 kmh (84 mph). Alleen een handgeschakelde transmissie was beschikbaar.

Afbeelding

Afbeelding

NSX-T

Vandaag de dag word de NSX nog steeds beschouwd als een van de meest betrouwbare exotische auto's ooit geproduceerd.
In 1995 werd de NSX met een targa dak uitgebracht in Japan en was een speciale bestelling als de klant dit wenste. In Noord-Amerika werd de NSX alleen leverbaar als NSX-T, met uitzonderingen van de Zanardi Edition NSX in 1999 en een handvol van speciale orders na 1997 tot 2002 3,2 liter coupes. Het afneembare dak verminderd de chassis stijfheid van de NSX en is ongeveer 45 kg zwaarder door aanpassingen waardoor het chassis stijf genoeg werd. Daarnaast is de vering aangepast om meer rijcomfort te krijgen maar was ook bedoeld om overstuur problemen te verminderen.
Ook werden alle daken nu in de kleur van de carrosserie in plaats van zwart, hoewel in Japan de two-tone zwarte dak/carrosserie kleur nog steeds beschikbaar als een optie. De stuurbekrachting is bij de NSX-T electrisch. Deze was eerder alleen electrisch bij de automatische transmissie versie van de dichte NSX.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Open Honda's!!!

Berichtdoor Nishin » 12 Jun 2013, 22:08

gaaf die info!

zo heb je ook nog de 1e en 2e gen CRX

Afbeelding
Afbeelding

Nishin
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 350
Geregistreerd:
05 Jun 2011, 10:57


Re: Open Honda's!!!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 13 Jun 2013, 17:28

Nishin schreef:gaaf die info!

zo heb je ook nog de 1e en 2e gen CRX

[ Afbeelding ]



Dat zijn omgebouwde.
De Gen 1 is in Amerika omgebouwd en de Gen 2 in Duitsland.
Die Prelude is ook geen OEM cabrio.
Heb ook al een paar keer een gen 1 Prelude cabrio gezien in real life.
Ook is er een gen3 Prelude cabrio.

Niet OEM, maar wel erg cool! :cool:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline


Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
cron