Oude doos topic. :)

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor BVE » 21 Feb 2011, 10:02

toen de politie nog met kersepitten schoot en je poep nog schreef met lange oe
Afbeelding

BVE
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 639
Geregistreerd:
19 Sep 2005, 14:22
Woonplaats:
Braboland, het beste land

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor .Fx » 22 Feb 2011, 10:52

Toen twix nog raider heette.

Of toen de mist nog zó dik was, dat je je fiets er tegen kon zetten.

Geweldig topic dit, heerlijk om al die ouwe meuk te zien.
Afbeelding

.Fx
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2268
Geregistreerd:
24 Mrt 2009, 16:58

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor marcomhe1 » 27 Feb 2011, 22:54

Vroeger, toen hadden we geen drempels, maar kuilen!

Vroeger waren de kratten bier nog van hout... En moest je doorzuipen om de kachel aan te houden.
Houd het forum netjes, hiervoor zijn voldoende prullenbakken verspeid over het terrein.

Gebruikers-avatar
marcomhe1
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4087
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 08:53
Woonplaats:
Marktplaats

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor Lars » 28 Feb 2011, 20:55

Vroeger..........

Om even over na te denken en bij stil te staan.... Terugblik naar vroeger:
Vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is. Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags. Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles. We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee. We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder. Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen. Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook. Wees blij dat je er toen bij was.

:devil:
Afbeelding

Lars
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1251
Geregistreerd:
02 Jan 2007, 15:07
Woonplaats:
-Holland

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor Kevinio » 28 Feb 2011, 21:06

Maar op 1 of andere manier lukt het die generatie niet om die (voor mij althans juiste) instelling door te geven.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor Lars » 28 Feb 2011, 21:10

ik ben zelf ook niet van die generatie :cheers: vond t wel grappig stuk
Afbeelding

Lars
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1251
Geregistreerd:
02 Jan 2007, 15:07
Woonplaats:
-Holland

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor marcomhe1 » 28 Feb 2011, 21:31

Ah ik ben wel van de oude stempel :lol: (net dan 1977)
Houd het forum netjes, hiervoor zijn voldoende prullenbakken verspeid over het terrein.

Gebruikers-avatar
marcomhe1
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4087
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 08:53
Woonplaats:
Marktplaats

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor Kevinio » 01 Mrt 2011, 07:14

Lars schreef:ik ben zelf ook niet van die generatie :cheers: vond t wel grappig stuk


Ik ook niet, maar het is er bij mij wel ingestampt, haha.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor BVE » 01 Mrt 2011, 10:31

hier nog iemand van die generatie... maar ondanks al die goede punten zijn er genoeg jankerds voortgekomen uit die tijd, dus helaas is het niet alleen maar rozegeur en maneschijn...
Afbeelding

BVE
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 639
Geregistreerd:
19 Sep 2005, 14:22
Woonplaats:
Braboland, het beste land

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor NeoThanos » 03 Mrt 2011, 14:33

Haha, tja ik weet nog dat ik vroegah trots als een Pauw een vismes kwam laten zien op school die ik op vakantie van mijn pa had gehad. De handarbeid leraar zei hierop, geef maar ff laat ik zien hoe je zoiets scherp maakt. Hierna meteen mijn duim over de lengte opengehaald bij het slijpen van een stokje.

Niet zo peeuwe werd er thuis gezegt, je wilde dat ding toch hebben, nou niet gaan lopen zeike :).
Afbeelding

NeoThanos
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 343
Geregistreerd:
08 Nov 2010, 20:35
Woonplaats:
Zaandam

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor t0n » 03 Mrt 2011, 15:29

bUnDiE schreef:video is niet versnel...kan het weten stond naast de camera...


ding is 2x verkocht geweest en de laaste eigenaar heb hem in 3en gereden met hem zelf erbij.....

Auto was van CRXpower aka nick(die had hem gebouwd)samen met lowrider aka nico die ook mij eg motorish had gebouwd

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenaar was 19 en heeft het niet overleefd.



Wow zeg...

Gebruikers-avatar
t0n
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2977
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 10:44

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor t0n » 03 Mrt 2011, 15:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
t0n
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2977
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 10:44

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor crx90 » 03 Mrt 2011, 19:24

die auto was na crx power van henkie van dcg daar had ik hem toen bijna van gekocht maar dat ging niet door en toen heb ik iemand anders getipt op de crx garage. die heeft hem een tijdje gehad en toen verkocht aan die jongen die zich er mee dood gereden heeft is toch wel een triest einde van die jongen :(.

foto van mijn eigen ee8 in 2003 die ik via wat gegoogle tegen kwam :P

Afbeelding
life begins @ 5200 rpm

crx90
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 843
Geregistreerd:
01 Jun 2008, 19:19

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor RPMfreak » 03 Mrt 2011, 19:35

Afbeelding

Gebruikers-avatar
RPMfreak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 656
Geregistreerd:
04 Jan 2007, 16:48

Re: Oude doos topic. :)

Berichtdoor RPMfreak » 03 Mrt 2011, 19:41

Gaskleppie schreef:Afbeelding

De auto van Robert jan van TCC toen hij nog reed. En dat is al heeeeeeeel lang geleden!

!


Ik heb 'm toendertijd nog zien 'racen' tegen een Sub tijdens een JAF, in Lelystad zelfs nog!
Ging nergens over natuurlijk, dat was gewoon een klein rondje, RJ kon dat vermogen nooit kwijt en raakte zelfs nog ff van de baan. Sub won natuurlijk. Maar het geluid van dat ding zal ik nooit vergeten.. tering!
Afbeelding

Gebruikers-avatar
RPMfreak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 656
Geregistreerd:
04 Jan 2007, 16:48

VorigeVolgende

Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
cron